| יום כ"ג שבט ה׳תשפ״ג 14.02.2023

המהפך: מ-35 מקוואות חב"ד בתש"נ ל-250 בתשפ"ג

נתון מדהים מוצג במגזין 'חב"ד בטהרה 3': נכון לשנת תשפ"ג, אחד משני מקוואות שנבנים בארץ הוא לפי שיטת חב"ד * זאת בשעה שבעבר בניית מקווה חב"ד היתה כרוכה במאבקים ובאתגרים קשים  
המהפך: מ-35 מקוואות חב

כמעט בלי להרגיש התחוללה בעשורים האחרונים מהפכה של ממש. קשה להאמין, אבל בעבר מקווה חב"ד היה מצרך נדיר. רק בריכוזי חב"ד ובעוד אי-אלו מקומות יחידים היה אפשר למצוא מקווה מהודר, בשיטת כ"ק אדמו"ר הרש"ב.

אפילו בשנת תש"נ, אחרי ארבעים שנות נשיאותו של הרבי, עם מאות בתי חב"ד ברחבי הארץ – עדיין היו בכל הארץ כולה בסך הכול 35 מקוואות חב"ד. ואילו כיום, מספרם של מקוואות חב"ד עבר את ה-250, ועוד ועוד מקוואות חב"ד מצויות בבנייה ובתכנון.
ועכשיו קבלו נתון מדהים – נכון לשנת תשפ"ג, אחד משני מקוואות שנבנים בארץ הוא לפי שיטת חב"ד. כלומר, או שזה מקווה בור על בור בלבד או שזה מקווה המשלב את שלוש השיטות – זריעה, השקה ואוצר תחתון, לפי שיטת חב"ד.
רואים כאן במוחש את ה'יתיר מבחיוהי', איך דווקא בעשורים האחרונים חלה תנופה אדירה בבניין מקוואות חב"ד, בברכותיו ובכוחותיו של הרבי.
נתונים אלה מופיעים בכתבה נרחבת במגזין 'חב"ד בטהרה 3', שהופיע לקראת שבוע השותפות של מרכז מקוואות חב"ד, שע"י בי"ד רבני חב"ד באה"ק.

בכתבה מסופר התהליך שהתחולל, כאשר עוד ועוד גדולי תורה וחסידות הביעו את דעתם לתמיכה במקווה בשיטת כ"ק אדמו"ר הרש"ב, ובעקבות זאת מוקמים עוד ועוד מקוואות בשיטה זו.

בכך מתמלאת בקשתו המיוחדת של הרבי בכתב ובעל פה, לפעול לבניית מקוואות בשיטת חב"ד. לדוגמה באחת האיגרות הרבי כותב: "ומטובם להתבונן ולסייע... שצריכה המקווה להיעשות בהתאם להוראות כ"ק אדמו"ר נ"ע כיוון שהוא הפוסק שלנו... להסביר, שזהו היפך הדין להכריח את מי שהוא שלא לקיים כדברי ופסק רבו, ובפרט בעניינים כאלו".

בכתבה מובאים דבריהם של שורת פוסקים נודעים, ובהם הרה"ג רבי ניסים קרליץ ע"ה, הראשון לציון הגאון רבי עובדיה יוסף ע"ה, הרה"ג רבי משה פיינשטיין ע"ה, הראשון לציון הגאון המקובל רבי מרדכי אליהו ע"ה, הגאון רבי שלום כהן ע"ה, שכולם מצדדים בבניית מקווה חב"ד.

לאתר השותפות >>לחצו כאן<<

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.