COL | יום כ"ג שבט ה׳תשפ״ג 14.02.2023

לאחר הקפאה של שנים: יאושרו 1,000 דירות לבניה בביתר

שר השיכון יצחק גולדקנופף, הגיש לשר הביטחון ושר האוצר בקשה לאישור 1,000 דירות בעיר החרדית ביתר עילית • הבקשה צפויה לקבל אישור בקרוב, לאחר הקפאה דה-פקטו בעיר החרדית, שמשוועת לפתרון במצוקת הדיור • מדובר בבשורה משמעותית גם עבור קהילת חב"ד הגדולה בעיר
לאחר הקפאה של שנים: יאושרו 1,000 דירות לבניה בביתר
בניה בביתר עילית. צילום ארכיון: COL

לקראת כינוס ישיבת מועצת התכנון העליונה, פנתה לשכת יו״ר יהדות התורה, שר הבינוי והשיכון והשר במשרד ראש הממשלה, הרב יצחק גולדקנופף, לשר הבטחון ושר האוצר לאשר בניית אלפי יחידות דיור לאוכלוסייה החרדית.

לאחר הקפאה של מספר שנים, בישיבה הקרובה צפויה המועצה לאשר למעלה מ-1,000 יחידות דיור לשיווק בביתר-עילית ובחודשים הקרובים בע״ה יאושר תכנון של עוד כ-700 יחידות דיור נוספות, כך מעדכנים במשרד השיכון.

מדובר בבשורה של ממש לעיר החרדית שכמהה להתפתחות ובניה חדשה, לאחר שכמעט כל השטחים הקיימים שנותרו לבנייה מוצו עד תום, למעט שטחי בנייה בגבעה ג' הצעירה שהמתינו מספר שנים לאישור המיוחל.

ל-COL נודע כי לאחרונה אושרה לפיתוח בביתר שכונה חדשה המכונה שכונה ב'4, ובה יש צפי של בנייה בהיקף של 2,000 יח"ד חדשות בשלב הראשון.

בעקבות ההקפאה בביתר לא אושרה בנייה חדשה במשך מספר שנים ובעקבות חוסר ההיצע המחירים בעיר נסקו פלאים ואף עלו על מחירי שכונות בפריפריה הירושלמית. כעת מקווים בעיר החרדית, כי ההיצע החדש יצנן את רמת המחירים הגבוהה בעיר.

קהילת חב"ד בעיר ביתר נחשבת לאחת המפותחות בארץ, עם 13 בתי כנסת ומוסדות מגיל הרך ועד לתלמודי תורה, בתי ספר, ובי"ס תיכון לבנות וישיבה קטנה.

השר גולדקנופף: ״אני שמח על ההזדמנות לקיים שתי הבטחות בחירות בהזדמנות אחת: לקדם פתרונות דיור עבור הציבור החרדי, ולחזק את הבניה ביו״ש. זו בשורה חשובה ואני מודה לשר סמוטריץ׳ והשר גלנט על פעילותם״.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.