COL | יום כ"ג שבט ה׳תשפ״ג 14.02.2023

בהפגנה העיפו לשליח את דוכן התפילין. השליח: "באתי רק לזכות"

בלב ההפגנה הסוערת של מתנגדי הרפורמה המשפטית בקריית הלאום אתמול: שליח חב"ד הרב יוסף חיים פרידמן הקים דוכן תפילין בלב המהומה, הדגלים והסיסמאות, שזכה להתעניינות רבה, בעיקר בקרב בני נוער. "קיבלנו הרבה פירגון", מתאר הרב פרידמן בשיחה ל-COL • והייתה גם מפגינה אנרכיסטית ש'העיפה' בפראות את דוכן התפילין. שליח חב"ד מתאר: "למזלנו הרב התפילין היו על אדם שבדיוק הניח אותן"
בהפגנה העיפו לשליח את דוכן התפילין. השליח:

משה כהנא, COL

 

אלפי מפגינים צעדו אתמול בירושלים בשכונת 'קריית הלאום' וליד בנייני הממשלה והכנסת, בהפגנת ענק נגד הרפורמה המשפטית, שאתמול עברה בוועדת החוקה של הכנסת בדרכה לקריאה ראשונה.

ממש בלב הצומת, בנקודה ממנה יוצאת ההפגנה, הציב שליח חב"ד בשכונת קרית הלאום ורובע מבוא העיר בירושלים, הרב יוסף פרידמן דוכן תפילין, כדי לזכות כמה שיותר יהודים.

בתמונה שרצה במרשתת (ראה תמונה המצורפת), נראה הרב פרידמן מניח תפילין ליהודי, כשלצידו חולפים מאות מפגינים עם דגלים מכל הסוגים.

לא חששת?

הרב יוסי פרידמן: "באמת לא באתי להקניט או להביע עמדה, אלא רק לזכות יהודים להניח תפילין. חשבתי על 'הקהל', לחבר כמה שיותר יהודים למצוות. חשבתי אפילו להציע אות בספר התורה, אבל הסיטואציה הייתה סוערת מידי לכך. באתי בפשטות לגמרי. בית חב"ד שלנו ממש קרוב לצומת, במיקום מאוד איסטרטגי, בסמוך מאוד למשרד מבקר המדינה. משם למעשה התחילה ההפגנה.

מי האיש שצולם מניח תפילין?

"הראשון שהניח, הגיע עטוף בדגל ישראל, שיער ארוך מתולתל בצבע סגול... הוא הגיע אלי מיוזמתו ורצה להניח תפילין. אגב, שמתי לב שהגיעו לא מעט בני 15-17, נוער טוב שרצה פשוט להניח תפילין. מאוד ריגש אותי שיש לנוער ממש צימאון ליהדות.

"לגבי התמונה שהפיצו על אדם שמניח תפילין. הוא פשוט הגיע וביקש להניח. לא ידוע לי אם זאת הייתה הפעם הראשונה שלו או לא.

ניסו למשוך אותך לשיחה על הרפורמה?

"כן, היו כאלה. עניתי שאין לנו שום נגיעה בעניין הזה ורק באנו לזכות במצווה."

רגע לא נעים קרה, כשאשה אנרכיסטית הגיעה לפתע, החלה לצעוק ובפראות העיפה לו את הדוכן.

"למזלי התפילין היו אצל אדם שבדיוק הניח אותן. הגיעו אלי אנשים והתחילו להרגיע אותי, אמרו שהיא אשה אנרכיסטית והרוב כאן דמוקרטים ושהם מתביישים במה שאירע", מספר הרב פרידמן.

"היא חזרה כמה רגעים לאחר מכן עם בקבוק מים והחלה להשפריץ עלי מים. לא נרגעה", הוא מתאר.

היו גם תגובות חיוביות?

"הרבה. הרבה צעירים הניחו והיו כאלו שהתרגשו מהיוזמה ובגלל זה הניחו תפילין. היו גם שניסו לקחת את זה למקומות של הזדהות עם המחאה, אבל אמרתי שרק באנו לזכות יהודים להניח תפילין. באופן כללי קיבלנו הרבה פירגון.

"היו גם רגעים מביכים: אדם שהיה דווקא חבוש כיפה, נשא דגל צבעוני, התייצב ליד הדוכן והשעין את דגלו... גם זה קרה שם.

"יוזמת התפילין משכה הרבה תשומת לב, לא מעט נעמדו לצלם את ה'אטרקציה' הבלתי שגרתית בלב ההפגנה הסוערת", מסכם השליח.

*

הרב יוסף חיים פרידמן, רעייתו ושבעת ילדיהם, שלוחים בשכונה היקרתית קרית הלאום ורובע מבוא העיר כעשר שנים. מבנה בית חב"ד הנוכחי שלהם הוקם לפני כשלוש שנים והם מנצחים על פעילות ענפה באחת השכונות היוקרתיות והמתפתחות בירושלים. בקרוב יתחילו בבניית אגף נוסף וחדש בבית חב"ד.

השלוחים מנהלים פעילות ענפה בשכונה: בכל בוקר מתקיימים שלושה מנייני שחרית בבית חב"ד. מתקימים שיעורים, התוועדויות, פעילות לילדים, לנשים ומבוגרים. הרב פרידמן עורך במשרדי הממשלה שיעורים קבועים בנושאים תורניים וחסידיים שונים.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
מוכח שוב
כ"ג שבט ה׳תשפ״ג
שלשמאל הכל מותר כי אם היה הפוך היינו שומעים יללות תנים משך ימים ארוכים מכל התקשורת ואנשי השמאל היו עולים בעשרות א' אחרי השני למרות שזה אדם א' והיו הרבה אחרים הרבה פירגון וכו' וכו' וכו' ולמרות דעות חלק גדול מהשמאל על הדת מאחר וזה כ''כ נורא כנ''ל לשמאל מותר





נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.