מנדי ברגר | יום כ"ג שבט ה׳תשפ״ג 14.02.2023

לחייל הבדואי שנרצח בפיגוע יש בן משפחה חב"די • כיצד?

סמ"ר אסיל סואעד שנרצח אתמול בפיגוע הוא קרוב משפחה של הרב רמי בן דוד - חסיד חב"ד מאוסטרליה • רמי נולד בכפר וואדי סלמה בגליל בשם חסן סואעד, בן למשפחה בדואית, שירת בצנחנים תחת פיקודו של הרמטכ"ל היוצא אביב כוכבי, התגייר והקים משפחה יהודית לתפארת • עד היום הוא שומר על קשר עם משפחתו הבדואית מהגליל
לחייל הבדואי שנרצח בפיגוע יש בן משפחה חב
מימין: החייל שנרצח על רקע זירת הפיגוע. צילום: משטרת ישראל. משמאל: הרב רמי בן דוד.

סמ"ר אסיל סואעד שנרצח אתמול בפיגוע הוא קרוב משפחה של הרב רמי בן דוד - חסיד חב"ד מאוסטרליה, כך חשף איש התקשורת החב"די מנדי ריזל. 

רמי נולד בכפר וואדי סלמה בגליל בשם רמי סואעד, בן למשפחה בדואית, שירת בצנחנים תחת פיקודו של הרמטכ"ל היוצא אביב כוכבי, התגייר והקים משפחה יהודית לתפארת. עד היום הוא שומר על קשר עם משפחתו הבדואית מהגליל.

*

וכך כתב הבוקר חתנו של הרב רמי:

"סמ"ר אסיל סואעד ז"ל שנרצח אתמול בפיגוע הוא קרוב משפחה שלי. לא כביטוי, באמת. אבא של מיכל אישתי נולד בכפר וואדי סלמה בגליל בשם חסן סוואעד, שירת בצנחנים, התגייר והפך במרוצת השנים לרמי בן דוד - חסיד חב"ד. מאז ועד היום משפחת סוואעד היא בשר מבשרנו, בני משפחה, ברגעי השמחה והשפל, בבריתות ובאזכרות.

"משפחת סוואעד היא משפחה של גיבורים. בדואים מהגליל שמשרתים ביחידות הקרביות ביותר בצה"ל, שמקריבים את נפשם למען הארץ הזאת והעם היושב בציון במסירות נפש ואפשר לראות את זה מהשניה שנכנסים לכל בית בכפר- מדפים מלאים בתעודות הוקרה ותמונות לבושי מדים לצד ספרי קוראן.

"אסיל ז"ל היה בסך הכל ילד בן 22 במותו. ילד שקיבל את ההחלטה להתגייס למג"ב מתוך גאווה, שליחות, אהבה למולדת, לארץ ולעם שלנו.

"ביום הכואב הזה, כשהלב של כל המשפחה ושל עם ישראל נשבר, אסיל מאיר לנו במותו כמו בחייו ומזכיר לנו שבן כל השסעים, חיכוכים, והזעם יש עוד תקווה. יש כאן נוער שנלחם מתוך אהבה כדי שנוכל לחיות כאן בשקט - יהודים, בדואים, דרוזים, ימנים, שמאלנים - יחד".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.