מערכת COL | יום כ"ח אלול ה׳תשס״ה 02.10.2005

הזווית שלא הכרתם על כפר-חב"ד / בנימין כהן

מנהל תחזוקה ומשק בכפר-חב"ד, ר' בנימין כהן, חוגג השבוע יום הולדת ושמח להעניק ל-COL ראיון קצר על השליחות שהטיל עליו הרבי לפני 22 שנה (הוא מרגיש שליח), על עבודתו תחת שלושה ראשי הועד (מי מתחלף ומי נשאר), על הפיתוח המשמעותי שביצע בכפר יחד עם ששת אנשי צוותו (הפיכת מרכז הכפר למקום ירקרק ופורח), כיצד הוא משמר את מראה הכפר בשנת שמיטה (לפי הנחיות המרא-דאתרא), ועל החלום הגדול שלו (לנטוע יער חדש וגדול). הזווית שלא הכרתם מנקודת מבטו של איש ועד כפר-חב"ד שאינו מתמודד בבחירות.הראיון המלא ותמונות מר' בנימין כהן - ב'כתבה מלאה'
הזווית שלא הכרתם על כפר-חב
ר' בנימין כהן עם הטרקטור האדום במרחבי כפר-חב"ד

ר' בנימין כהן מנהל תחזוקה ומשק בכפר-חב"ד מזה 22 שנה, מאז שנת תשמ"ג. ר' בנימין עובד במסגרת ועד כפר-חב"ד, ועימו עובדים שישה עובדים נוספים. במסגרת תפקידו הוא אחראי לתחזוקה השוטפת של כפר-חב"ד: גינון, נקיון, כבישים, ועוד.

* כיצד הגעת לעבודה בכפר?

"במקצועי אני מכונאי טרקטורים וציוד חקלאי. עד שנת תשמ"ב ניהלתי מוסך טרקטורים במושב צפריה הסמוך לכפר-חב"ד. הייתי שותף עם עוד מספר חברים בעסק, אך בשלב מסויים החליטה החברה להתחיל לעבוד בשבת. היה ברור לי כי לא אוכל להמשיך לעבוד בחברה, וכתבתי על כך לרבי.

הרבי ענה לי שעלי דבר ראשון לנסות ולשכנע את החברה שלא לעבוד בשבת, ואם הדבר לא ילך, אז עלי להגיע איתם לפשרה בעניין הפיצויים, ולפרוש. כך עשיתי, ולמרות שהפסדתי הרבה כסף, לא היססתי לרגע. מעניין ששנה לאחר המקרה, התמוטטה כל החברה, ואני שיצאתי בזמן לפחות יצאתי עם קצת מזומנים, מה ששאר השותפים לא זכו.

באותה עת כיהן כיו"ר ועד כפר-חב"ד ר' שלמה מיידנצ'יק ע"ה. הוא שם עלי עין עוד בתקופה שעבדתי בצפריה, ולאחר ששמע על המקרה הציע לי מיד לקחת את האחריות על התזוקה והפיתוח של כפר-חב"ד.

באותה עת היתה לי הצעה נוספת, ושאלתי את הרבי על שני ההצעות. הרבי בחר באפשרות להשתלב בעבודה בכפר-חב"ד וכתב לי להתעסק עם עבודות הגינון והפיתוח של כפר-חב"ד שיהיה נקי ומסודר. עד היום ששואלים אותי על תפקידי, אני אומר לאנשים שאני עושה את ההוראות של הרבי, ואני מרגיש שליח של הרבי.


* מה הפרוייקט המרכזי שניהלת?

אין ספק כי הדבר המרכזי שעשינו בכפר היה הפיכת מרכז הכפר מאי חרבות למקום ירקרק, פורח ומרהיב. כל המתחם של הית הכנסת 'בית מנחם', החנייה, הכיכר, רחבת החנויות של קיוסק גיטלה' ועוד, לא היו נראים ככה עד לפני כמה שנים. אנשים שמגיעים לכפר אומרים שכפר-חב"ד הוא אחד הכפרים הכי יפים בארץ. הדבר מחמיא, אך הכל בברכתו של הרבי.


* עבדתם תחת כמה ועדי כפר-חב"ד, עם מי היה הכי נח לעבוד?

(מחייך) נו באמת. נהנתי לעבוד עם שלושת ראשי הוועדים, ר' שלמה מיידנצ'יק ע"ה, ויבלחט"א ר' מנחם לרר ור' בנימין ליפשיץ'. תמיד כששואלים אותי את השאלה הזו אני עונה: "סוסים מתחלפים אבל העגלה תמיד נשארת"...


* כיצד ניתן לשמר את מראה הכפר המבלבל בשנת שמיטה?

אנו עובדים בשת שמיטה על-פי הנחיות המרא דאתרא הרב מרדכי אשכנזי, משרד החלקאות וועדת השמיטה. הם מנחים אותנו מה מותר ומה אסור. בעיקרון אסור לנטוע אילנות חדשים אך מותר להשקות ולשמר את הקיים שלא ינבול וימות. בעוד שנתיים תחל שנת שמיטה, ואנחנו כבר מתחילים להיערך לקראת כך.


* מה החלום שלך?

לנטוע יער בכפר-חב"ד בחלקו הצפוני של שכונת לוי יצחק באיזור פסי הרכבת. יש שם שטחים ריקים שאינם מיועדים לבנייה, והחלום שלי לשלב את ילדי כפר-חב"ד שינטעו עצים, ויבואו לטפל בהם לאחר שעות הלימודים. פרוייקט נוסף הוא צידו הדרומי של שכונת לוי יצחק במקום שבו עמדה פעם המזבלה. התחלנו לכסות את האדמה בפארק והחלום הוא להקים במקום פארק שעשועים גדול.


* ולסיום, מה היית מבקש מילדי הכפר?

אני רוצה לנצל את הבמה ולבקש מהמורים לחנך את הילדים לשמור על נקיון הכפר. לא להשליך ניירות על הריצפה. אנו עובדעים, מנקים, ומסדרים כל היום. יש לנו כח עבודה מצומצם, וקשה לנו לשמור על הנקיון לבד. אנחנו צריכים את עזרתכם.

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
7 תגובות
1.
מזל טוב מזל עד מאה ושמונים
כ"ח אלול ה׳תשס״ה
לבנימין כהן המסור .
אין לנו מילים להודות לך על פועלך הברוך לאורך השנים ופיתוח הכפר בעמל ויזע . אנו מאחלים לך שנים ארוכות וטובות והמשך בתפקידך החשוב לרווחת תושבי הכפר .
"לבנימין אמר ידיד ה' ישכון לבטח עליו"

בשם כל תושבי השיכונים
2.
בנימין כהן שיח'
כ"ח אלול ה׳תשס״ה
בנימין כהן הוא כפר חב"ד
וכפר חב"ד הוא ר' בנימין כהן
ולא נשכח את הרוח מאחריו - אשתו שתחי'. תהיו ברוכים לשנה טובה ומתוקה.
3.
כהנים זריזים
כ"ח אלול ה׳תשס״ה
מאוד נהנתי לראות את תמונת הכהנים ביחד העמלים על שיפור פני מעון הילדים .ר' בנימין הכהן ור' מנחם הכהן לרר . תמשיכו להיות כהנים זריזים לכל דבר שבקדושה הקשור לכפרו של הרבי .
4.
מזל טוב
כ"ח אלול ה׳תשס״ה
בנימין היקר, מזל טוב יהי"ר שתאריך ימים ותמלא את שליחותך מתוך בריאות ונחת לאורך שנים.
שנה טובה ומבורכת
אוהבים אותך
כל תושבי כפר חב"ד
6.
לבנימין !אנו גאים בך!
כ"ט אלול ה׳תשס״ה
לדודי היקר בנימין !עלה והצלח!
אתה מסור בצורה בלי רגילה,למשפחה, ולעבודה,
ישלם לך ה' שכרך בכל טוב גשמי ורוחני,כתיבה וחתימה טובה,
ד"ש חם לדודה חנה שת'

ל,כ
השרון
7.
בנימין כהן!!!
כ"ט אלול ה׳תשס״ה
עלה והצלח!

דמותך מעטרת את הכפר בזכרוני עוד מהיותי ילדונצ'יק.....

חזק ואמץ
8.
ר' בנימין הכהן!
ג' תשרי ה׳תשס״ו
מזל טוב, מזל טוב ליום הולדתך!
אנו מברכים אותך שתאריך ימים, חודשים ושנים מתוך שמחה, בריאות וכל טוב!
אנו מעריכים רבות את עבודתך ישרכח, עלה והצלח!
כל תושבי כפר חב"ד (בגשמיות וברוחניות...)
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.