כתבה פרסומית | יום כ"ב שבט ה׳תשפ״ג 13.02.2023

פרשיית יוסל'ה חוזרת? מאשימה: "האב חטף הילדים וברח לחו"ל"

דרמה אנושית קורעת לב: אם מאנ"ש טוענת כי האב חטף את הילדים לחו"ל ללא הסכמתה והותיר אחריו חובות כבדים - שנפלו עליה • לדבריה, "מאז זה מאבק יום-יומי של לנסות ולדבר עם הילדים, נפלו עלי השמיים" • עו"ד מרדכי ציבין ועורכת הדין נחמה ציבין מייצגים את האישה בהתנדבות: "מדובר ברעידת אדמה אנושית, פגיעה קשה בילדים"
פרשיית יוסל'ה חוזרת? מאשימה:
צילום אילוסטרציה: Tomsickova Tatyana, שאטרסטוק

לסיוע למשפחה בשעתה הקשה - לחצו כאן>>>


אם מאנ"ש, תושבת מרכז הארץ הגישה תלונה למשטרה, לפיה בעלה חטף את שלושת ילדיהם ביום האחרון של חג החנוכה - ולקח אותם שלא בהסכמתה להוריו שמתגוררים בצ'כיה. משם, עבר איתם אל אחיו שמתגורר בווינה בירת אוסטריה.

"החטיפה", כלשונה של האם, אירעה לפני כמעט חודשיים, לאחר משבר בנישואים של השניים.

"הוא דאג להרדים אותי. סיפר שהוא 'הולך לדודים שלו' איתם. למחרת בבוקר אני מתקשרת, אין מענה - ואז הבנתי שהוא חטף אותם", שחזרה בשיחה עם כתב ynet איתמר אייכנר.

לדבריה, בסביבתה הזהירו אותה מצעד כזה, אבל היא פשוט לא האמינה: "סמכתי עליו. היינו אמורים ללכת למגשר שיעזור לנו. האלימות המילולית כלפיי וכלפי הילדים גברו, הוא גם נהג לשתות".

האישה מיהרה לתחנת המשטרה במרכז הארץ וביקשה להגיש תלונה על חטיפה, אך שם לטענתה לא התייחסו אליה. "סוג של גיחכו. אמרו לי: 'בגלל שאת מרגישה שבעלך חטף את הילדים זה לא אומר שזה קרה'. ב-12:00 באותו יום בעלי התקשר ואמר 'הכול בסדר, אני עם הילדים והם שמחים. אנחנו קפצנו להורים שלי'".

אז הבינה שהילדים בחו"ל: "הוריו גרים בצ'כיה. אני נפלתי על הרצפה, נפלו עליי השמיים".


לסיוע למשפחה בשעתה הקשה - לחצו כאן>>>


אחרי מאבק של האישה, המשטרה הסכימה בסופו של דבר לקבל את התלונה.

לדבריה, "מאז זה מאבק יום-יומי של לנסות ולדבר עם הילדים, אבל הוא לא נותן לי. הוא אומר שאני מסיתה אותם נגדו. אני לא בקשר איתם. כשהוא כן נותן לי את הילדים, הם מבקשים שאני אבוא אליהם. מבחינה חוקית, מרגע שאני נוסעת אליהם אני משלימה עם החטיפה. הוא גם לא ייתן לי לראות אותם".

האישה טוענת שבעלה הותיר אחריו חובות שמסתכמים ב-150 אלף שקלים, לאחר שהוסיף את השם שלה לחשבון הבנק שלו: "הוא לא מתכוון לחזור, אז כמובן שהכול על שמי".

האישה חוששת שלא תוכל לראות את ילדיה יותר. "זה הפחד הכי גדול שלי. שהוא יברח שוב ולא נדע איפה הם. העורך דין שלי ביקש ממנו גט, אבל הוא לא עונה לו".

האישה טוענת עוד כי האב מנסה להכניס את ילדיהם לבית ספר בווינה, אך הקהילה היהודית לא מסכימה לקבל אותם בגלל התלונה נגדו על חטיפה.

היא הגיעה למחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, וביקשה מהרשויות לפעול להשבת הילדים לארץ - אך בינתיים לא נעשתה פנייה רשמית ממדינת ישראל לאוסטריה.

עורך הדין מרדכי ציבין ועורכת הדין נחמה ציבין, המתמחים בטיפול באינטרפול ואסירים ישראליים בחו"ל - מייצגים את האישה בהתנדבות.

עו"ד הבינלאומי מרדכי ציבין


 

"מדובר ברעידת אדמה אנושית, פגיעה קשה בילדים, ההתמודדות, בהתאם לאמנת האג, ההליך בבית המשפט בווינה עלול להימשך על פני תקופה לא קצרה", אומרים עורכי הדין. "אנחנו מקוים כי בית המשפט יזרז את ההליך", אמרו ציבין.

המקרה הועבר לידיעתו של  הדיין החיד"ו וויס, יו"ר ארגון "פודים העולמי" אשר בודק את ההיבטים של המקרה ואת התוצאות הקשות אשר עלולות לנבוע מהחטיפה, וכן לידיעת הרב מנדל אינהורן, מנהל הארגון. 

הם אף פנו לציבור לסייע במימון המונים לאישה, שנותרה "חסרת כל" וללא משענת - וכעת עוד צריכה להיאבק משפטית. לסיוע למשפחה - לחצו כאן.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.