מערכת COL | יום כ"ב שבט ה׳תשפ״ג 13.02.2023

סיפורים חדשים ונפלאים על הרבנית הצדקנית חיה מושקא ע"ה

JEM
הפאנית שעלתה מרוסיה, עבדה בשכונת קראון הייטס ופרצה בבכי בשיחתה הפתאומית עם הרבנית • הד"ר שהרבנית התעקשה שיקים בית עם יהודיה • שתי סיפורים נפלאים לרגל יום ההילולא כ"ב בשבט, שחל היום
סיפורים חדשים ונפלאים על הרבנית הצדקנית חיה מושקא ע
צילום: חיים טויטו

שתי סיפורים נפלאים על הרבנית הצדקנית נ״ע, שתי מופתים עצומים שהרבנית פעלה, ועבודתה והנהגתה הקדושה כרבותינו נשיאנו, במסירות נפש, באהבת ישראל, בהפצת היהדות והמעיינות, ובאופן של ״ורבים השיבה מעוון", פורסמו בתקליט חדש שפרסמו בחברת JEM ליום ההילולא כ"ב שבט.

הסיפור הראשון הוא ממרת מילשטיין (ובהוספת כמה פרטים מבנה מר אייזיק מילשטיין), שעלתה מרוסיה לארץ, ובשנת תשל״ח עברה לגור בקראון הייטס ברחוב מונטגומרי סטריט, ועבדה כפאנית אצל מרת קוגל בחנות למכירת פאות שקראו לה ״פרידה וויגעס״. 

 

פעם הרבנית התקשרה בקשר לפאה שלה ורצתה לדבר עם מרת קוגל. אך מרת מילשטיין לטלפון ואמרה שמרת קוגל לא נמצאת ושתשמח להשאיר הודעה. הרבנית מיד התחילה להתעניין בה ושאלה מאיפוא היא באה ואם היא צריכה עזרה וכו׳.

 מרת מילשטיין הרגישה שזו אישה בלתי רגילה, שאלה את הרבנית מי מדברת, והיא ענתה ששמה מרת שניאורסון. היא מיד הבינה שזו הרבנית והיא אמרה "רעבצין זה כבוד גדול לדבר אתך, ואני אמסור למרת קוגל את המסר."

הרבנית ביקשה ממנה שתשלח את הילדים שלה לישיבות וכו׳.

לפני שהיא ניתקה את השיחה, הרבנית לפתע שואלת: "אני מרגישה מהקול שלך שמשהו לא טוב קורה? האם הכל בסדר אתך?" באותו רגע היא פרצה בבכי וסיפרה לרבנית שהם עולים מרוסיה ולא מזמן היגרו לארה״ב. אמא שלה חלתה במחלה הידועה במקום ובמצב מאוד גרוע ושנשארו לה רק כמה חודשים ולכל היותר שנה לחיות ח״ו.

בנקודה זו של השיחה הרבנית עברה אתה לשוחח ברוסית, והיא נתנה את ברכתה ואמרה שהכל יהיה בסדר עם הסבתא ושהיא תעבור את זה בשלום. ונגד כל תחזיות הרופאים היא חיה עוד 23 שנה מתשל״ח עד תשס״א(!)

*

הסיפור השני הוא מד"ר ניימרק, על מופת עצום שהרבנית עשתה עבור מישהו מהידידים שלו, שעבר ניתוח מסוכן מאוד.

הרבנית בירכה אותו ושאכן הוא יצא מהניתוח באופן ניסי, וכשטילפן להודיע זאת לרבנית, אמרה לו "הרי אמרתי לך שהכל יהיה בסדר." 

וכן מספר על איך שהרבנית קירבה אותו ליהדות והיום הוא חסיד מן המנין. הרבנית שאלה אותו אם הוא נשוי ואמר שלא. ושאלה אם הולך לפגישות ואמר שכן, ואמרה לו הרבנית שיבטיח לה להתחתן עם נערה יהודיה.

בתחילה הוא התעקש שכל הנערות היהודיות הם 'משוגעות' והוא לא רוצה וכו', עד שלאחרי הרבה פעמים שהגיע, וכל פעם דיברה עמו שצריך להתחתן עם יהודיה ושהוא בטח ימצא נערה מתאימה, הוא הבטיח לה שיתחתן עם יהודיה.

לאט לאט הוא התקרב ליהדות ונהיה בעל תשובה. עברו כו״כ שנים, הוא יצא לפגישות ולא מצא את השידוך המתאים עבורו, וזה כבר הי' כמה שנים לאחרי ההסתלקות בכ"ב שבט. היות והרבנית אמרה לו כמה פעמים שבאם הוא צריך איזה טובה ממנה היא תשמח לעשות זאת עבורו, הוא החליט ללכת לציון הרבנית הצדקנית נ״ע, ושם אמר זאת וביקש מהרבנית נ״ע שתברך אותו שימצא את השידוך המתאים. ואכן כעבור חודשים ספורים מצא את השידוך שלו וב״ה יש לו היום משפחה חסידית לתפארת.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.