צביקה קעניג | יום כ"א שבט ה׳תשפ״ג 12.02.2023

ארה"ב הפילה 'עצם בגודל מכונית' שריחף בשמי אלסקה

ארה"ב הודיעה כי מטוסים של חיל האויר האמריקאי הפילו עצם בלתי מזוהה שריחף בשמי אלסקה, בגובה של כ־40 אלף רגל. על פי ההודעה, מדובר בחפץ בגודל של מכונית בערך, קטן הרבה יותר מבלון הריגול הסיני שהופל לפני שבוע, ושגודלו נאמד אז בכשלושה אוטובוסים.
ארה

ארה"ב הודיעה כי מטוסים של חיל האויר האמריקאי הפילו עצם בלתי מזוהה שריחף בשמי אלסקה, בגובה של כ־40 אלף רגל. על פי ההודעה, מדובר בחפץ בגודל של מכונית בערך, קטן הרבה יותר מבלון הריגול הסיני שהופל לפני שבוע, ושגודלו נאמד אז בכשלושה אוטובוסים.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התייחס לנושא בשיחה עם עיתונאים ואמר ש"מדובר בהצלחה." הוא לא השיב על שאלות מה היה החפץ, ולפי הדיווחים ארה"ב עדיין לא יודעת במה מדובר, והאם יש קשר בינו ובין בלון הריגול הסיני.

עם זאת, מומחים אמריקאים הביעו בטחון מלא שבקרוב יהיה מענה לשאלה, לאחר שהחפץ יאותר במים הטריטוריאליים של ארה"ב, יימשה מהם ויעבור שחזור לצורכי חקירה.

יש לציין כי גם בלון הריגול הסיני חדר לארה"ב דרך שמי אלסקה, אלא שהוא אותר באיחור ניכר, לאחר שכבר הגיע לעומק ארה"ב. מאז שומרים האמריקאים על דריכות ועל ערנות גבוהה, ובהתאם לכך האותר החפץ מוקדם הרבה יותר, למרות שהוא קטן יותר באופן משמעותי מבלון הריגול האמור.

עם זאת, יותר מיממה קודם לכן דווח שארה"ב העביר התרעות לעשרות מדינות, אודות פרויקט ריגול נרחב של סין, במסגרתו שוגרו עשרות בלוני ריגול שעושים את דרכם לעבר כ־40 מדינות במטרה לרגל אחריהן.

לפי דיווחים לא רשמיים, ארבעה בלוני ריגול כבר הופלו עד ליום חמישי האחרון, וייתכן מאוד שגם החפץ הבלתי מזוהה שהופל בשמי אלסקה קשור לאותו פרויקט, למרות שמסגנון ההודעות והדיווחים נראה שהאמריקאים עצמם אינם בטוחים בכך, אולי בגלל שמדובר בבלון בעל מאפיינים שונים לחלוטין משאר הבלונים הקשורים לפרשה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.