שניאור דייטש | יום י"ט שבט ה׳תשפ״ג 10.02.2023

פיגוע מזעזע בערב שבת: שני הרוגים ומספר פצועים בירושלים

ילד וצעיר כבן 20 נדרסו למוות כשמחבל התנגש עם רכבו בעוצמה בתחנת אוטובוס בצומת רמות שבירושלים. עוד שמונה בני אדם נפצעו, בין הפצועים ילד במצב אנוש • המחבל, תושב שכונת עיסאוויה במזרח ירושלים, נוטרל בידי אזרחים • חובש מד"א: "מדובר בארוע קשה מאד" • ראש הממשלה נתניהו:  "להכות בטרור בכל העוצמה ולהעמיק עוד יותר את אחיזתנו בארצנו"
פיגוע מזעזע בערב שבת: שני הרוגים ומספר פצועים בירושלים
צילום: זק"א, מד"א, איחוד הצלה

בשעה 13:27 התקבל דיווח במוקד מד”א על רכב שפגע בכמה הולכי רגל בתחנת אוטובוס בשדרות גולדה מאיר פינת בינימין מינץ בירושלים.

חובשים ופרמדיקים של מד”א שהוזעקו למקום קבעו את מותו של אחד הילדים בזירה ופינו את הפצועים לבתי החולים שערי צדק והדסה הר הצופים בעיר. בשערי צדק נקבע מאוחר יותר מותו של צעיר בשנות ה-20 לחייו.

עד ראיה סיפר: “ראיתי את המחבל נכנס לתחנה, רצינו לגשת להגיש עזרה לפצועים אבל המחבל ישב בתוך האוטו. הגיעו שני אזרחים וכיוונו אליו נשק. השוטרים גירשו אותנו ולא נתנו לנו להגיש עזרה לפצועים בשטח. היו כאן 4 חמושים וירו במחבל מאוחר מדי”

פרמדיק מד”א לישי שמש שחלף במקום בעת הפיגוע סיפר: “הייתי ברכב עם אשתי והילדים והבחנתי ברכב שנוסע במהירות לתחנת האוטובוס ודורס את האנשים שעמדו בתחנה. עצרתי בצד ורצתי לכיוון הנפגעים. איש ביטחון חיסל את המחבל. המראה היה מזעזע, ראינו נפגעים בהם ילדים שוכבים מחוסרי הכרה. התחלנו לעשות מיון ראשוני לנפגעים ולהעניק להם טיפול מציל חיים. מיד הגיעו למקום כוחות גדולים של מד”א שהמשיכו את הטיפול הרפואי ופינו לבתי החולים”.

חובש רפואת חירום במד”א שרגא רוזנטל סיפר: “כשהגענו למקום המראה היה מזעזע. ראינו סמוך לתחנת האוטובוס רכב לאחר שפגע בהולכי רגל שהמתינו בתחנה. ראינו 6 נפגעים ששכבו בסמוך אחד לשני. מתוכם 2 ילדים כבני 6 שהיו מחוסרי הכרה עם חבלה רב מערכתית קשה. גבר כבן 27 וגבר כבן 30 היו מחוסרי הכרה ו-2 נפגעים נוספים בהכרה מלאה עם חבלות בגפיים. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני וביצענו פעולות החייאה בשני הילדים. מדובר באירוע קשה מאוד.”

אלי פולק מנכ”ל איחוד הצלה דיווח מהזירה: “מדובר ברכב שפגע בהולכי רגל ששהו בתחנת אוטובוס. צוותי הרפואה של איחוד הצלה ביצעו החייאה על שני ילדים שנפצעו אנוש והעניקו סיוע לחמישה נפגעים נוספים במצב קשה ובינוני. אמבולנס של איחוד הצלה פינה מהזירה פצוע במצב קשה למרכז הרפואי שערי צדק”.

אריאל בן דוד חובש איחוד הצלה מסר: “מדובר בזירה קשה מאוד – הולכי רגל ששהו בתחנת האוטובוס נפגעו מרכב שלדברי עוברי אורח שעט לעברם ובעקבות כך נפצעו באורח אנוש, קשה, ובינוני. כמו כן הוענק סיוע בזירה ע”י צוותי חוסן היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה למספר נפגעי חרדה עקב אופי האירוע”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתגובה: “בשם כל אזרחי ישראל אני שולח תנחומים למשפחות הנרצחים בפיגוע בירושלים.

קיימתי הערכת מצב ביטחונית והנחיתי לתגבר כוחות, לבצע מעצרים ולפעול מייד לאיטום בית המחבל והריסתו.

כולנו מתפללים לשלום הפצועים. אני מצדיע לשוטרים שחיסלו את המחבל בזירה. התשובה שלנו לטרור היא להכות בו בכל העוצמה ולהעמיק עוד יותר את אחיזתנו בארצנו.”

אורי מקלב סגן השר במשרד ראש הממשלה והתחבורה הגר ברחוב הסמוך לפיגוע הגיע לזירה וקיבל תדרוך מהמפכ״ל ומפקד המחוז – ואמר: “מדובר בפיגוע קשה מאוד. יש הסלמה וחייבים לתגבר את הביטחון, צריך לתת לכוחות הביטחון לעשות את עבודתם. הלב נקרע לראות את בגדי השבת מוכתמים בזירה, זו משפחה שביקשה לנסיעה לשבת״.

שר הבינוי והשיכון והשר במשרד רה"מ הרב יצחק גולדקנופף יו"ר יהדות התורה: "ערב שבת קשה וכואב כשמחבל בן עוולה חדור שנאה ורוע פוגע באזרחים תמימים ובילדים קטנים במטרה לרצוח נפשות. אני מבקש מאחינו בית ישראל לעצור לרגע את ההכנות לשבת ולשאת תפילה לרפואת הפצועים. אני מודה לכוחות הבטחון שניטרלו את המחבל. אסור לתת לטרור הפלסטיני להרים ראש, יש לנהוג ביד קשה ובתקיפות מול המפגעים ושולחיהם".

השר חיים ביטון: "הלב נקרע לראות משפחות עם ילדיהים הלבושים כמלאכים בלבן לכבוד השבת מתבוססים בדמם, כשמחבל ארור צמא דם גדע את חייהם ברגע. תנחומיי למשפחות הנרצחים ומתפלל לרפואתם של הפצועים. שבת היא לי מלזעוק ורפואה קרובה לבא."

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.