מערכת COL | יום י"ח שבט ה׳תשפ״ג 09.02.2023

"רואים אותי": אלפים בכנס בלתי נשכח ועוצמתי של 'בת מלך'

בסימן שנת "הקהל", שהתבטא לכל אורך האירוע, ובהחדרת מסר חשוב כי "השם ניצב עליו ומלא כל הארץ כבודו", התקיים השבוע מעמד אדיר של הקהל, בכינוס השנתי של "בת מלך", בהשתתפות כשלושת אלפים בנות מכל רחבי הארץ
צילומים: שניאור שיף

בהיכל הגדול של בנייני האומה שבירושלים התקיים אתמול (רביעי) הכינוס השנתי של "בת מלך", הפועל תחת "ארגון נוער חב"ד", בהשתתפות כשלושת אלפים חניכות מכל רחבי הארץ, לצד רכזות, מדריכות, מורות ומנהלות בתי ספר חב"ד.

זה היה כינוס עוצמתי ואדיר, ערב יום ההילולא של הרבנית הצדקנית חיה מושקא ע"ה בכ"ב שבט, ומעמד גדול ומפואר של "הקהל".

הכינוס סבב סביב המוטו "רואים אותי" - בהתאמה לנושא השנתי של "בת מלך" - יראת שמים בהקהל.

את הכינוס פתח מנכל ארגון נוער חב"ד הרב יאיר בורוכוב בדברי ברכה ובקריאת פתק של הרבי ובו ברכה למשתתפות ולמארגנות כנס "בת מלך" בשנים עברו.

הרבנית ציפורה וישצקי, מהנהלת ארגון נשי ובנות חב"ד, קראה בהמשך את פרקי הרבי והרבנית והתרגשה עם הבנות ממעמד ההקהל העוצמתי.

במהלך הכנס הופיעו בנות סניפים שזכו בגורל מבעוד מועד במופעי ריקודים מדהימים ומושקעים. השנה בסימן "הקהל" היו מופעי הריקוד משותפים לבנות שני סניפים מרוחקים, שהתאחדו יחד לריקוד משותף. הסניפים שהופיעו בריקוד היו בנות סניפי בת מלך בנחלת הר חב"ד, תל ציון, קצרין, בני ברק ונס ציונה.

את המופע המרכזי, שכלל דרמה עוצרת נשימה על ניסיון של ילדה ביראת שמים, תוך העברת מסר מדויק ומותאם לבנות המשתתפות, העבירו חניכות הסניף בחולון ומשפחת גוראריה המקומית.

בימים שקדמו לכנס נערך ניסוי חברתי מטעם "בת מלך", במהלכו מצלמה נסתרת הסתובבה ב-4 סניפים ו'תפסה' בנות שגילו רגישו ויראת שמים מיוחדת. התיעוד הוצג במהלך הכנס, תחת הכותרת "רואים אותך": כל פעולה שלך, גם אם היא קטנה, היא נספרת ונחשבת בעייני הקב"ה.

נושא הכנס האמור התבסס על הידוע כי "והנה ה' ניצב עליו ומלא כל הארץ כבודו, ומביט עליו, ובוחן כליות ולב אם עובדו כראוי".

הרב יעקב הלפרין שליח הרבי והמשנה לראש העיר ירושלים נשא דברים מרגשים בפני הבנות.

גם 12 הפסוקים בכנס היו בסימן שנת הקהל: על הבמה הוקרנו 12 סניפי בת מלך בחו"ל, כאשר כל סניף אומר פסוק אחר וכל הקהל באולם שר איתן את 12 הפסוקים. זו הייתה מעצמה של בת מלך מסביב לעולם!

במהלך הכנס התקיים גם "קולולם" עוצמתי בקרב המשתתפות, שבו שרו יחד הבנות שירת המונים את שיר הנושא של הכנס, ב-4 קולות בהתאם לארבעה כנפות הארץ. "הבנות הרגישו בהקהל אמיתי", מתארים נוכחים. כמו כן התקיים מופע הוקרה לצוות המדריכות והרכזות.

מנהלת הארגון, הגב' חני גרינברג, ובנותיה, העלו בפני המשתתפות את הקושי בהחלטות טובות ועודדו את כולן לקבל החלטה טובה אחת של הקהל, של יראת שמים.

הגב' גרינברג הודתה לכל הנהלת הארגון ומפיקי הכנס.
הפקה - כפלין הפקות.
הפקת התוכן - הגב' רוחי לייכטר.
עוזרת הפקה - תמר שלץ.
צוות ההנהלה שעמל ימים ולילות סביב הכנס - הגב' מלי הלפרין, הגב' חיה פקשר והגב' דינה ריינהולד.
וכמובן לרכזות ומדריכות הארגון.
ולעיריית ירושלים ולרב יעקב הלפרין על התקצוב לאירוע.

לסיום הכנס עלתה על הבמה מזכ"לית "ארגון נוער חב"ד" הגב' חיה ולס והנחתה "רול קול" עוצמתי מיוחד שבו הוצגו קרוב ל-100 סניפי בת מלך בארץ ובעולם!

הכינוס עורר הדים רבים במוסדות החינוך ובבתי המשתתפות. מורה אחת כתבה לאחר הכינוס: "אין לי מילים להביע את הערכתי לארגון האלוקי הזה. תמשיכו להצליח ולהאיר יראת שמים באלפי לבבות של חניכות, מדריכות והגדלתן לעשות - אפילו מורות... היה כנס עוצמתי ברמה אחרת. מלא יראת שמים במובן הכי פרקטי ומחובר. קרה כאן דבר ענק!! שולחת הרבה כח ותפילות להמשך".

מנהלת באחת מן המוסדות שהשתתפו בכנס הגיבה: "מאוד מורגשת ההתאמה לדור, לגיל, ליכולת הקשב, ולא גורע כלל מרמת התוכן. 
הפקה מתוקתקת ברמה גבוהה. הבנות מאוד נהנו!! ממש!"

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.