שניאור דייטש | יום י"ח שבט ה׳תשפ״ג 09.02.2023

משלחת פיקוד העורף ומד"א חילצה לפחות עשרה לכודים חיים

מספר ההרוגים באסון האדמה הגדול בטורקיה וסוריה עלה ל-16,000 | כוחות החילוץ של פיקוד העורף, מד"א ואיחוד הצלה עבדו כל הלילה בתנאי קור קשים וחילצו עד עתה לפחות עשרה לכודים בחיים | עדיין יש נעדרים רבים שנותרו בחיים תחת ההריסות 
משלחת פיקוד העורף ומד
כוחות החילוץ מישראל בפעולות הצלה. צילום: מגן ניהול אסונות ומצבי חירום

הבוקר (חמישי) עודכן מספר ההרוגים ברעידת האדמה הגדולה והוא עומד על 16,000 בני אדם – מתוכם כמעט 13,000 בטורקיה והשאר בסוריה.

 על פי ההערכות, מספר ההרוגים עשוי לעלות ליותר מעשרים אלף הרוגים, וזאת בשל התנאים הקשים ומזג האוויר המקפיא השורר באזור בשעות הלילה, שצולל גם אל מתחת לאפס מעלות.

במהלך הלילה - בקור מקפיא, המשיכו כוחות החילוץ מישראל - שכללו את צה"ל, מד"א, איחוד הצלה וארגונים נוספים – ועד עתה חילצו לפחות עשרה לכודים חיים, ביניהם צעירה בת 27 שהייתה מתחת להריסות כ-40 שעות ושרדה, ואדם שהיה למעלה מ-60 שעות בתוך ההריסות.

צילום: מד"א. צפו:

התגובות של הטורקים חמות מאוד לנוכח קבוצות החילוץ הישראליות שמחרפות את נפשן כדי להציל חיים.

הצוות הישראלי צפוי להישאר בימים הקרובים בטורקיה בכדי לנסות ולהציל חיים של לכודים נוספים ולסייע לכוחות החילוץ הטורקי בפינויים מאתרי ההריסות.

צילום: מגן ניהול אסונות ומצבי חירום


 

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אמש בטלפון עם מפקד משלחת החילוץ של ישראל בטורקיה, אל"מ במילואים גולן ואך: ""אתם מייצגים את המשלחת עם הניסיון הרב ביותר ברמה הבינלאומית. יש לכם הרבה ניסיון שהוכיח את עצמו. אתם עושים מעשה הומניטארי ראשון במעלה ואתם מביאים לנו הרבה כבוד למדינת ישראל ומראים את פניה האמיתיים לעולם. מסור בבקשה את ברכותיי לכל חברי המשלחת, תעשו כל מה שאתם יכולים כדי להציל חיים וגם תשמרו על עצמכם".

הוא השיב לנתניהו: "אנחנו משתדלים למצות את מאמץ הצלת החיים. ביחס לזמן, זאת היממה המוצלחת ביותר שהייתה אי פעם למשלחות בזכות העובדה שהצלחתם להוציא אותנו לשטח מהר".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.