מערכת COL | יום כ"ח אלול ה׳תשס״ה 02.10.2005

הרב גלוכובסקי ומוסא ברלין הופיעו בבר-אילן

ביום חמישי, כ"ה באלול, נערך ערב התעוררות ומוסיקת נשמה לכבוד ח"י באלול, יום הולדת הבעש"ט ובעל התניא, באוניברסיטת בר אילן. בחלקו הראשון של הערב נשא דברים הרב מנחם מענדל גלוכובסקי, סגן מזכיר ועד רבני חב"ד ורב קהילת חב"ד ברחובות. נושא הרצאתו, "תרומתה החדשה של פנימיות התורה והחסידות לתקופתנו", היווה מסר חדשני לציבור הדתי על זרמיו השונים ולציבור כולו בתקופה סוערת זו. בהמשך התקיים מופע ניגונים חסידיים בביצוע נגן הקלרינט הידוע מוסא (משה) ברלין. המוסיקאי סיפר לקהל את גלגולו של כל ניגון מהניגונים המרטיטים שהושמעו. אחד הסיפורים מאחרי הניגונים היה ניגון שהביא את אחד הצדיקים לכלות הנפש בפועל בעת שניגן את הניגון בסעודה שלישית. הערב הותיר רושם עז בקהל שנכח באירוע. להאזנה לנאומו של הרב גלוכובסקי לחצו כאן להאזנה למחרוזת ניגוני חב"ד מאת מוסה ברלין לחצו כאן
הרב גלוכובסקי ומוסא ברלין הופיעו בבר-אילן
אחת הדוגמאות מני רבות שהועלו בהרצאתו של הרב גלוכובסקי הוא הסיפור אודות החסיד שהיה רגיל באירוח משפחות רבות על שולחנו, וכשנשאל על ידי הרבי במה הוא עוסק באירוח זה ענה :"הנני עוסק בקירוב רחוקים". ענה לו הרבי: "אינך עסוק בקירוב רחוקים כי אינך יודע האם אתה קרוב והאחר רחוק. אולי המצב האמיתי הוא הפוך. אם כך במה אני עוסק? שאלו החסיד, ענה לו הרבי- הינך עוסק באהבת ישראל".

זה היה ערב נוסף בסדרה של אירועים תקופתיים המתקיימים בתאריכים ידועים בתולדות חסידות חב"ד ופנימיות התורה, בנוסף לשיעורי תניא קבועים לבנים ולבנות שמתקיימים בקמפוס. את הערב יזמו וארגנו בנות שיעור תניא לבנות - ורד לוי ורבקה שור (בורקיס) מאוניברסיטת בר אילן, בחסות אגודת הסטודנטים ולשכת רב הקמפוס.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.