מנדי ברגר | יום י"ח שבט ה׳תשפ״ג 09.02.2023

השליח בברצלונה נגד החלטת ראש העיר לנתק קשר עם ישראל

אדה קולאו ראש העיר ברצלונה הודיעה במסיבת עיתונאים, כי העיר תנתק את הקשרים עם מדינת ישראל בשל מדיניות האפרטהייד, לדבריה, כלפי הפלסטינים • שליח חב"ד בעיר, הרב דוד ליברזון ל-COL: "ההחלטה הזאת מעוררת ומגבירה את האנטישמיות נגד היהודים"
השליח בברצלונה נגד החלטת ראש העיר לנתק קשר עם ישראל
הרב ליברזון על רקע נרות החנוכייה במרכז העיר ברצלונה. ארכיון COL

אדה קולאו ראש העיר ברצלונה - העיר השניה בגודלה בספרד והבירה של קטלוניה, הודיעה אמש (ד') במסיבת עיתונאים, כי העיר תנתק את הקשרים עם מדינת ישראל בשל מדיניות האפרטהייד, לדבריה, כלפי הפלסטינים.

באתר YNET דווח כי קולאו שלחה מכתב רשמי לראש הממשלה בנימין נתניהו, המסביר את הצעד החד צדדי מצד ברצלונה. "החלטתי לנתק באופן זמני את היחסים עם מדינת ישראל ומוסדותיה הרשמיים, כולל ברית ערים תאומות עם עיריית תל אביב, עד אשר הרשויות בישראל יפסיקו את האלימות הסיסטמטית והפרת זכויות האדם של העם הפלסטיני", כתבה. היא ציינה כי הקפאת היחסים היא זמנית, ולא מופנית נגד האזרחים.

אחת הסיבות לקריאתה המפתיעה של קולאו, כך עפ"י הדיווח של YNET, כי שבחודש מאי הקרוב יתקיימו בחירות לעיריית ברצלונה, והמפלגה שקולאו עומדת בראשה נאבקת על קולות השמאל הקיצוני והקהילה המוסלמית בעיר, ולכן היא לא נרתעת גם מהחלטות קיצוניות כאלה.

שליח חב"ד בברצלונה, הרב דוד ליברזון המקושר לממשל ולבכירי העירייה ופועל רבות בקרב הקהילה היהודית בעיר, ציין ואמר ל-COL, כי "ההחלטה הזאת מעוררת ומגבירה את האנטישמיות נגד היהודים במדינה בכלל ובברצלונה בפרט, אבל זה הרגע להגביר את העשייה החיובית בתורה ומצוות ולהאיר בגאווה את הנשמה היהודית הפנימית שלנו".  

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.