צביקה קעניג | יום י"ז שבט ה׳תשפ״ג 08.02.2023

דיווח: נתניהו נענה לבקשת ארה"ב להאטת הבניה ביו"ש

שר החוץ האמריקני ביקש במהלך ביקורו באזור ל"עצירה זמנית" של הצעדים החד צדדיים לתקופה של מספר חודשים. ממשל ביידן מנסה לקדם רגיעה ודחיה הדדית של פעולות חד צדדיות בתמורה להשעיית מהלכים פלסטינים נגד ישראל באו"ם וחידוש התיאום הבטחוני
דיווח: נתניהו נענה לבקשת ארה
צילום: מועצה איזורית שומרון

במהלך פגישתם בשבוע שעבר ביקש שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן מראש הממשלה נתניהו ומיו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן להסכים ל"עצירה זמנית" של הצעדים החד צדדיים כולל דחיה של בניה חדשה ביהודה ושומרון, דחיה של הריסות בתי פלסטינים ודחיה של פינוי פלסטינים מבתיהם ביו"ש ובמזרח ירושלים. כל זאת, במטרה לנסות ולהוריד את גובה המתיחות ביהודה ושומרון ולמנוע הסלמה, כך דווח ב'וואלה.'

לפי הדיווח של כתב 'וואלה' ברק רביד, מטרת הצעדים היא להוריד את רמת המתיחות ולבלום את ההסלמה הבטחונית. ממשל ביידן חושש כי ההסלמה הנוכחית ביו"ש עלולה להביא לאינתיפאדה שלישית ומנסה לגבש חבילה של 'צעדים שליליים' ששני הצדדים יתחייבו לא לבצע ובכך יתרמו להורדת רמת המתיחות בשטח.

האמריקנים ביקשו מהפלסטינים שבתמורה ישעו את כל המהלכים נגד ישראל במוסדות האו"ם ובפורומים בינלאומיים שונים ויחדשו את התיאום הבטחוני עם ישראל שהוקפאה לפני כשבועיים בעקבות פעולת צה"ל בג'נין.

ממשל ביידן חושש כי ההסלמה הנוכחית ביהודה ושומרון עשויה להוביל לאינתיפאדה שלישית ולכן היא מנסה לגבש רשימה של 'צעדים שליליים' ששני הצדדים יתחייבו לא לבצע מתוך ההערכה כי זה יביא להורדת רמת המתיחות בשטח.

הממשל האמריקני מעוניין שה'עצירה זמנית' תהיה למספר חודשים. הצד הישראלי יתחייב לדחות בניה בהתיישבות, דחיה של הריסות בתי פלסטינים ודחיה של פינוי של פלסטינים מבתיהם ביו"ש ובמזרח ירושלים. הפלסטינים בתמורה יקפיאו את כל המהלכים שהם מובילים נגד ישראל במוסדות האו"ם ובפורומים בינלאומיים שונים לצד חידוש התיאום הבטחוני עם ישראל שהופסק לפני כשבועיים בעקבות פעולת צה"ל בג'נין.

לפי הדיווח של ברק רביד, נתניהו הבהיר לממשל ביידן כי יהיה מוכן לנקוט בצעדים כדי להפחית בצורה משמעותית את הפעולות והצעדים להם מתנגדת ארה"ב, אך לא יוכל לעצור אותן באופן מוחלט, במיוחד בכל הנוגע לבניה ביהודה ושומרון.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.