מערכת COL | יום ט"ז שבט ה׳תשפ״ג 07.02.2023

שיקלי הודה לשר ההונגרי על הקמת 'מחנה חב"ד' לפליטים

שר התפוצות עמיחי שיקלי נפגש אתמול (שני) עם שר הדתות ההונגרי מיקלוש שולטס יחד עם הרב שלמה כובש, משלוחי הרבי בהונגריה והרב הראשי של איגוד הקהילות שומרי תורה במקום (EMIH). במהלך הפגישה השר שיקלי הודה לממשלת הונגריה ולקהילה היהודית במדינה על הקמת מחנה חב"ד - מחנה פליטים אשר משמש יהודי אוקראינה שנאלצו לעזוב את בתיהם בעקבות המלחמה.
שיקלי הודה לשר ההונגרי על הקמת 'מחנה חב
צילומים: באדיבות המצלם

שר התפוצות עמיחי שיקלי נפגש אתמול (שני) עם שר הדתות ההונגרי מיקלוש שולטס יחד עם הרב שלמה כובש, משלוחי הרבי בהונגריה והרב הראשי של איגוד הקהילות שומרי תורה במקום (EMIH). במהלך הפגישה השר שיקלי הודה לממשלת הונגריה ולקהילה היהודית במדינה על הקמת מחנה חב"ד - מחנה פליטים אשר משמש יהודי אוקראינה שנאלצו לעזוב את בתיהם בעקבות המלחמה. מעל אלף פליטים עברו במחנה, אשר הוקם ביוזמת קהילת חב"ד של הונגריה ואוקראינה ובתמיכת הממשלה ההונגרית, מאז פברואר 2022.

השרים שוחחו על המלחמה באנטישמיות בהונגריה וברחבי אירופה. השר שולטס סיפר על שינויי חוקה אשר נעשו בהונגריה בעשור האחרון כדי להקל על הרשויות במלחמה באנטישמיות במדינה. השר ההונגרי הדגיש שכל הפעילות בנושא נעשית בשיתוף פעולה עם ארגוני הקהילה היהודית ובראשם הליגה לפעולה והגנה (APL).

מוקדם יותר נפגש שר הדתות ההונגרי מיקלוש שולטס עם הרב הראשי הגאון הרב דוד לאו וסיכמו כי יוקם כפר מבקרים מיוחד לטובת רבבות העולים לציון רבי ישעיה'לה מקרעסטיר.

ליוו את שר הדתות בפגישתו: השלוחים בהונגריה הרב שלמה כובש והרב שמוליק אוירכמן.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.