מערכת COL | יום ט"ז שבט ה׳תשפ״ג 07.02.2023

שליח הרבי מתאר את הדרמה בארה"ב: "פיצוץ הרעיד את הבניין"

יומיים אחרי שבשמי עירם הפיל צבא ארצות הברית את בלון הריגול הסיני, חגגו בבית חב"ד בדרום קרוליינה את ט"ו בשבט עם מקורבים רבים והוריהם • השליח משחזר: "צאנו החוצה וראינו שמטוסי קרב חגים מעל הים"
שליח הרבי מתאר את הדרמה בארה
מימין: השליח. משמאל: הפלת הבלון

במוצאי השבת האחרונה, אחרי ימים של מתיחות שיא, הפיל צבא ארצות הברית בלון ריגול סיני מול חופי דרום קרוליינה. שרידיו נאספו.

הבלון טס בסוף השבוע שעבר מעל שמי ארצות הברית ועורר מתיחות בממשלה, לאחר שהתמקד באתרים רגישים, כמו בסיס חיל האוויר במונטנה, שם ככל הנראה ממוקם אחד ממתקני שיגור הטילים הגרעיניים של ארה"ב. עם זאת, בממשל טענו שהבלון לא היווה סיכון ביטחוני ויכולתו לאסוף מודיעין מוגבלת מאוד.

בדיון שכינס בסוף השבוע האחרון שר ההגנה של ארצות הברית לויד אוסטין נדונה האפשרות ליירט את הבלון מעל מדינת מונטנה, שם נמצא בסיס צבאי ובו מאוחסנים טילים גרעיניים. המרחב האווירי במדינה נסגר, ולבסוף הוחלט שלא ליירטו משיקולי בטיחות, והוא יורט כאמור מול חופי דרום קרוליינה.

הרב דורון איזנמן, שליח הרבי בעיר מירטל ביץ' שבדרום קרולינה, מתאר את מה שהתרחש: "היינו בבית הכנסת לאחר סעודת השבת הקהילתית. התפללנו מנחה. בשעה 2:30 נשמע פיצוץ עז שהרעיד את הבניין.

"אחד מהנוכחית בבית חב"ד אמר: אם היינו בארץ הייתי אומר שזו פעילות צבאית. אבל מה פה? לאחר זמן קצר נשמע שוב פיצוץ. יצאנו החוצה וראינו שמטוסי קרב חגים מעל הים.

"השכנים הסבו את תשומת ליבנו לנקודה לבנה מעל האוקיינוס שיורדת לאיטה לתוך המים. ואז הבנו. הסאגה בלון הריגול באה לסיומה על פתח ביתנו".

אתמול, ביום שני השבוע, חגגו השלוחים עם תלמידי יבת הספר בעיר והוריהם את ט"ו בשבת בשירים ובסעודה.

צפו בתיעוד מהפעילות בבית חב"ד.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.