מערכת COL | יום כ"ו אלול ה׳תשס״ה 30.09.2005

רבני ברוקלין נפגשו בהכנסת ספר תורה

בשמחה של מצוה, חגיגת הכנסת ספר-תורה שנערכה השבוע ביום שלישי, נועדו ונפגשו יחדיו רבים מרבני וראשי-הישיבות בברוקלין. במרווח הזמן שבין כתיבת האותיות האחרונות ועד לריקוד השמחה תחת החופה בדרך אל בית-הכנסת, מצאו הרבנים זמן לשוחח בעניני הלכה בנושאים העומדים על הפרק. את שכונת קראון-הייטס החב"דית ייצג המרא-דאתרא הרב אהרן יעקב שוויי, שנפגש לשיחה הלכתית מעניינת עם הרב דוד פיינשטיין, ראש ישיבת תפארת ירושלים. צויין כי השנה מלאו 35 שנה לאגרת ששיגר אביו, הרב משה פיינשטיין, אל הרבי, שבה הוא דן בהנחת תפילין של רבינו תם.
רבני ברוקלין נפגשו בהכנסת ספר תורה
הרב שוויי, מד"א קראון-הייטס, הרב דוד פיינשטיין
 (האגרת נדפסה בשו"ת אגרות-משה ופותח: "מע"כ הוד כ"ק הגאון הצדיק מוהרמ"מ שליט"א שניאורסאן האדמו"ר מליובאוויטש. שלום וברכה לעולם. כאשר הודיעו לי בדבר שהוכ"ק גאונו מתענין בדבר קיום מצות תפילין אליבא דר"ת שעלי מצאתי לנחוץ לכתוב תודתי וגם טעמי ונמוקי").

כזכור, לפני שנה הצטרפו הרבנים פיינשטיין ושוויי לעוד כמאה מחשובי הרבנים בברוקלין שהודיעו על החובה לסנן את מי העיר לאחר שהתגלה כי בעשור האחרון (החל משנת תשנ"ד) דינם כמים שהוחזקו בתולעים.
לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
8 תגובות
1.
תזכורת יפה עבור האורחים הרבים, שבוודאי י...
כ"ו אלול ה׳תשס״ה

http://www.col.org.il/show_news.asp?6833

מתוך ידיעה שהתפרסמה בשנה שעברה:

פסק הלכה של הגאון הרב דוד פיינשטיין מארצות-הברית (בנו של הפוסק המפורסם הגאון בעל אגרות משה זצ"ל) שנחתם בשבוע שעבר, כשאליו מצטרפים הרב אלישיב והרב שיינברגר מישראל, מטה את הכף לטובת המחייבים את סינון המים בברוקלין.

את הפסק המנומק מסיים הרב פיינשטיין בהכרעה ברורה: "כיון דנמצאים שרצים אלו בהרבה שכונות בנוא יארק ומצויים הרבה שם, עכ"פ הוי כדין מיעוט המצוי בכל העיר, וצריך לסנן המים, ולכן אע"ג דלא שוה המציאות בזה בכל מקום ובכל זמן מ"מ יש ריעותא בכל המים, ולכן בכל השכונות שנמצאים בהן שרצים אלו חובה לסנן המים, ואסור לשתותם או לבשל בהם בלי סינון והשומר נפשו ירחק מזה מאד".

2.
Kiddush Hashem.
כ"ו אלול ה׳תשס״ה
It is a great Kiddush Hashem to see Horav Shvei Shlito interact with all other Rabonim in NY and be accepted by the biggest Halachic authorities just like in the old days when Horav Zalman Shimon Dvorkin was consulted by Rabonim all over. This is a big Chizuk for Crown Heights and for Lubavitch bichlal.
Horav Shvei Chazak veemotz lehagdil tora ulehadiro and a Yasher Koach to COL for bringing such good news. Shono toivo umesuko.
4.
א' מאנ"ש
כ"ו אלול ה׳תשס״ה
מהתמונות צריך ללמוד איך נותנים כבוד לרב.
והנני לברך את הרב שוויי בברכת שנה טובה ומתוקה מתוך מנוחת הנפש ומנוחת הגוף ויאריך ימים על ממלכתו
5.
זהו קידוש ה'
כ"ו אלול ה׳תשס״ה
והנני מאחל להרב שוויי שי' שיאריך ימים על ממלכתו וימשיך לדאוג ולשמור על טובת עניני השכונה

בברכת כתיבה וחתימה טובה

מ.ח.
6.
ל 1
כ"ו אלול ה׳תשס״ה
נכון גם להזכיר שלא מפיהם אנו חיים .

ועדיף לא להשתמש בחלב עכו"ם
אפי ע"י סינון .
7.
ל 6
כ"ו אלול ה׳תשס״ה
נכון, אתה צודק. אבל מה לעשות, שהלכות שרצים מופיעים באותו שלחן ערוך בו משתמשים כל היהודים.

וכמובן שעדיף שלא להשתמש בחלב עכו"ם (וכמו שפסק הגאון ר' משה פיינשטיין שכך עדיף)
אבל בטח שעדיף שלא לסמוך על המתירים גבינה הנעשית בדבר המעמיד מחזיר
והעיקר כתיבה וחתימה טובה
9.
הרב שוויי שליט"א מזכיר את הרב דבורקין ז"...
כ"ו אלול ה׳תשס״ה
כמו שכתבו למעלה בתגובה "2", וזה נראה גם בהנהגתו החסידית וגם בידע ההלכתי ובאל יבוש מפני המלעיגים.
ומה שכתב תגובה "6" על חלב עכו"ם, כוונתו לנגד על אביו של הגר"ד פיינשטיין, בעל האגרות משה, מה זה שייך לאיסור שרצים שמדאורייתא?
גם לא הבנתי מה מדמה תגובה "7" גבינה לחלב, חלב עכו"ם היא גזירה שמא יחליפו בחלב טמאה, ובזמננו החשש הזה אינו קיים במפעלים הגדולים, וכפי שידוע שהרבי נשיא דורנו הורה להנהלות ההכשרים הגדולים, כמו ok , שיתנו הכשרים {חוץ מזה שהם נותנים גם הכשר מהודר לחלב ישראל וכותבים בפירוש שזה "חלב ישראל"} גם על חלב שאינו חלב ישראל, כדי להציל יהודים שלא לשתות חלב אסור. וזו הייתה גם כוונת הגר"ם פיינשטיין, שגם הוא הסכים שממידת חסידות ראוי להחמיר גם כשאין החשש, וכמו שכתב באגרות משה: "אבל מ"מ לבעלי נפש מן הראוי להחמיר ואין בזה משום יוהרא וכך אני נוהג להחמיר לעצמי". ואם כוונת "6" הייתה לבזות את הגר"ם עליו לקחת 10 אנשים ולנסוע לקברו ולבקש ממנו מחילה, כפי הדין בשלחן ערוך.


אבל אם תגובה "6" מדמה דווקא לחלב, אולי כוונתו לפרשה הידועה מאז אודות ניקוי המכונות בחום של 210 מעלות, כידוע שהרב דבורקין הקפיד על זה כשיטת רבינו הזקן, וגם ידוע מי נלחם בו אז.
וגם בזמננו, כבר התפרסם ההכשר שהמשגיחים מטעמו נוהגים לברוח באמצע התפקיד ולא נמצאים בפארם (כפי שהתגלה בדו"ח היודע שכתבו בארגון okלפני יותר משנתיים) ואז החלב הוא חלב עכו"ם למהדרין.
10.
ל6
כ"ו אלול ה׳תשס״ה
לדאבוננו אין לך המדע הנכון או שאתה בכוונה מעלים עין מהמציאות. אנחנו לא חיים מפיהם אבל מפיהם אנו שותים. ידוע ברורות שהחלב הנמכר בקראון הייטס אשר כביכול תחת ההכשר של רב בשכונתינו מזמן לא ניתן לו ולעוזרים שלא שום דריסת רגל במחלבה. הם סומכים על ההשגחה של אלו שכדבריך לא מפיהם אנו חיין. אל תבלבל היוצרות ובפרט בימי הרחמים והסליחות הי' מן הראוי שתשתדל להתרחק מדבר שקר וכו' וד"ל. כוח"ט
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.