מנדי ברגר | יום ח' שבט ה׳תשפ״ג 30.01.2023

הוסר מכשול משמעותי: האם בתשרי כבר יטוסו לרבי ללא ויזה?

שגריר ארה"ב: ישראל עומדת בתנאי הסף להיכנס לתכנית הפטור מוויזות - לאחר שאחוז הסירוב לקבל ויזה עמד על פחות מ-3% • כדי לקבל הפטר המיוחל: ישראל צריכה להשלים הליך חקיקה, להקים את מערכות המחשוב הרלוונטיות, ולאפשר לכל פלסטיני בעל אזרחות אמריקנית להכנס בחופשיות לכל מקום בארץ, כולל ביו"ש
הוסר מכשול משמעותי: האם בתשרי כבר יטוסו לרבי ללא ויזה?
צילום: COL

מחלקת המדינה של ארה״ב מודיעה כי מספר הסירובים של הבקשות לוויזה מצד ישראלים ירד מתחת ל-3 אחוז. המשמעות: ישראל מתקדמת לשלב הבא לקראת הפטור מוויזה.

“אחוז הסירובים” הינו משמעותי, מאחר ואחד התנאים על מנת שמדינה מסוימת תיכלל בתוכנית הפטור צריך נתון זה להיות נמוך מ-3% – יעד שישראל לא הצליחה לעמוד בו במשך שנים, עד עתה.

כעת ישראל עדיין צריכה להשלים הליך חקיקה מתאים ולהקים את מערכות המחשוב הרלוונטיות שיאפשרו את כניסת ישראל לתוכנית. כמו כן, האמריקנים דורשים 'הדדיות': לאפשר אזרח אמריקני, כולל כל פלסטיני בעל אזרחות אמריקנית, להכנס בחופשיות לכל מקום בארץ, כולל ביו"ש.

במשרד החוץ מעריכים שעוד השנה יבוטל הצורך בוויזות עבור אזרחי ישראל המבקרים בארצות הברית.

שר החוץ אלי כהן: “זו בשורה משמחת לכל אזרחי ישראל! אני מעריך שכבר השנה יוכלו ישראלים לבקר בארצות הברית ללא צורך בקבלת ויזה מהשגרירות האמריקנית. אני מודה לנשיא ארצות הברית ג’ו ביידן על תמיכתו והובלתו למתן פטור מויזות לישראלים.”

יש לציין, שמרכז התקשורת החב"די COL העוקב אחר סוגיית פטור מויזה לישראלים לכניסה בגבולות ארה"ב, דיווח בשנה האחרונה על כמה התקדמויות והודעות של שרי ממשלה ואישי ציבור נוספים, בהם בקרוב יינתן פטור מויזה לתושבי ישראל. 

אך כעת, על פי הנתונים שנמסרו למשרד החוץ מארצות הברית, פחות מ3% מאזרחי ישראל שפנו בשנה שעברה לקבלת ויזה לארצות הברית קיבלו תשובה שלילית. ל-COL נודע, כי הנתון הזה מהווה צעד משמעותי בדרך להצטרפות ישראל לתוכנית הפטור מאשרות כניסה לארה"ב. 

גם שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס התייחס ואמר, כי אחוז הסירוב לבקשות הויזה לארה"ב של אזרחי ישראל הוא פחות מ-3%.

גורם אמריקני אמר בימים האחרונים כי הוא מאמין שלנוכח המחויבות של הממשלה הנוכחית ושל ראש הממשלה בנימין נתניהו, יש מקום לאופטימיות שישראל תעמוד בשאר התנאים ותקבל את הפטור. לדבריו, הפטור לא צפוי להתקבל לפני חודש אוקטובר.

צילום וידאו: משרד החוץ. צפו:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.