COL | יום ז' שבט ה׳תשפ״ג 29.01.2023

"הגבאי שליווה אותנו 25 שנה": השליח סופד לר' שאול חי הי"ד

לא כולם יודעים כי ר' שאול חי הי"ד, אחד משבעת הנרצחים בליל שבת בנווה יעקב, במקביל לביהכנ"ס 'זכור לאברהם', היה גם גבאי כ-25 שנה בבית כנסת ספרדי קטן ששימש את חב"ד לפני שהוקם 770 המפורסם בפסגת זאב • הרב לוי יצחק קורץ שליח חב"ד בפסגת זאב, נפרד ממנו היום בכאב, ומספר ל-COL: "היה צדיק במלוא מובן המילה, מסר את נפשו למען בית הכנסת. היתה לו בנוסף שליחות מיוחדת, היה מגיע לבית חב"ד ומחלק 'שיחת השבוע' לכמה בתי כנסת באזור ולדוברי כמה שפות"
למטה משמאל: שליח הרבי בפסגת זאב, הרב לוי יצחק קורץ שיחי'. מימין למעלה: ר' שאול חי הי"ד. ברקע: 770 בפסגת זאב

הלווייתו של שאול חי הי"ד, אחד מהרוגי הרצח הנפשע בליל שבת בשכונת נווה יעקב בירושלים, תיערך היום (ראשון) בשעה 13:00 בגבעת שאול בעיר.

 

"צדיק במלוא מובן המילה"

שאול חי (68), מוכר לרבים כגבאי בית הכנסת "זכור לאברהם" בפסגת זאב. הוא נרצח כשהיה בדרכו לשיעור תורה בליל שבת. תושבי השכונה שהכירו את חי סיפרו: "היה האבא של כולם, אין אדם שביקש ממנו משהו והוא אמר לו לא".

ר' שאול חי הי"ד, ליווה למעשה את התפתחות בית חב"ד בפסגת זאב כמעט מהרגע הראשון.

מספר ל-COL שליח חב"ד הרב לוי יצחק קורץ:

"שאול חי הי"ד היה איש צדיק במלוא מובן המילה. כשבאנו לפסגת זאב לפני 25 שנה, ראינו שאין בית כנסת בכלל בשכונה. שכרנו חנות קטנה, ברחוב משה דיין ושאול מיד התחיל לבוא לבית הכנסת.

ראיתי עליו שהוא איש מיוחד ומיניתי אותו להיות גבאי אצלינו. יותר מעשור היה הגבאי. היה תמיד הראשון שמגיע, היה פותח את בית הכנסת, והיה מארגן את הכל במסירות נפש", מספר הרב קורץ.

על תכונותיו האישיות המיוחדות, מוסיף ומספר הרב קורץ: "היה אדם צנוע, עשה הכל בעדינות ובהצנע לכת. במשך עשרות שנים, הוא כל הזמן ליווה אותנו, גם כשבנינו את 770 החדש, הוא נשאר שם באותה חנות, זה נהיה בית כנסת ספרדי, גם שם המשיך להיות גבאי ובמקביל היה גם גבאי בבית הכנסת 'זכור לאברהם', בית כנסת ספרדי גדול, פה בשכונה.

 

"השליחות שלו"

עם השנים ולמרות המעבר, הקשר החם נשמר כל הזמן. הרב קורץ: "בכל יום רביעי או חמישי היה מגיע אלינו לבית חב"ד, לוקח כמאה שיחות השבוע ומפזר בכמה בתי כנסת בשכונה. זאת היתה השליחות שלו. הוא גם היה שם בכמה תיבות דואר לידידים. עוד איזה עשר 'שיחות השבוע' ברוסית, בצרפתית ובאנגלית."

 

קדוש בחייו וקדוש במותו

"מאוד מאוד כואב, כולם שבורים ועצובים מזה, היה קדוש בחייו וקדוש במותו. ה יעזור שלא יהיו יותר צרות לעם ישראל ונזכה בקרוב לתחיית המתים."

"יש לציין", מוסיף הרב קורץ בסיום השיחה, "כי ר' שאול היה כל בוקר, משכים לבית הכנסת תקופה מאוד ארוכה, ראו שזה בנפש שלו. היה דור חמישי או שישי ל'בן איש חי' הקדוש, ראו עליו שהוא 'בן של קדושים'. שבוע טוב, שנבשר אך ורק בשורות טובות."

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.