שניאור דייטש | יום ו' שבט ה׳תשפ״ג 28.01.2023

פורסמו שמות הנרצחים הי"ד בפיגוע הנתעב בליל שבת

חמישה גברים ושתי נשים נרצחו בפיגוע הירי בנווה יעקב • אשר נתן בן ה-14 היה בדרך לבית כנסת וכדורי המרצח השפל השיגו אותו • אליהו ונטלי מזרחי בני 48 ו-46 ישבו בסעודת השבת - וכששמעו יריות יצאו לסייע לפצועים - ונרצחו • רפאל בן אליהו הי"ד, תושב השכונה בן 56 • נרצחת נוספת: עובדת סיעודית מאוקראינה
פורסמו שמות הנרצחים הי
צילום: הנרצחים הי"ד. ברקע: כוחות מז"פ בזירה (צילום: דוברות המשטרה)

שבעה יהודים הי”ד נרצחו ושלושה נפצעו בפיגוע הירי הרצחני שהתרחש אמש (שישי) סמוך לבית הכנסת ‘עטרת אברהם’ בשכונת נווה יעקב בירושלים.

המחבל עלקם חיירי ימ"ש בן ה-21, הגיע לשכונה והחל לטבוח בתושבים.

אשר נתן מורלי הי”ד בן 14, בני הזוג אלי ונטלי מזרחי הי”ד בני 49 ו-46, ורפאל בן אליהו הי”ד בן 56,  הם ארבעה מתוך 7 הנרצחים בפיגוע הירי הרצחני ליד בית הכנסת בשכונת נווה יעקב בירושלים בליל שבת.

יוסי, שטיפל בנתן הי”ד,  הנרצח הצעיר ביותר בפיגוע, שהיה בדרכו לבית הכנסת ‘עטרת אברהם’, סיפר: “ניסינו לעשות לאשר החייאה בשטח אבל ללא הצלחה. כשאבא שלו יצא לחפש אותו, הוא פרץ את המחסומים המשטרתיים שהגנו על הגופות וכך הוא גילה את בנו ללא רוח חיים. המשפחה מרוסקת”.

נרצחת נוספת היא עובדת סיעודית מאוקראינה.

אליהו מזרחי ורעייתו נטלי זיסקין התחתנו רק לפני שנתיים. נטלי בת ה-46 עבדה עד ליום שישי, במשך 20 שנה, כמחלקת אוכל בבית החולים הדסה הר הצופים. מדי יום הגיעה לעבודה במסגרתה פגשה מטופלים רבים, דאגה להם לאוכל חם ונהנתה להקשיב לסיפוריהם ולשאול לשלומם.

אלה סאקוביץ׳, דודתה של נטלי, עובדת ותיקה במחלקה לתפעול משקי בהדסה הר הצופים. נאלצה להגיע אמש יחד עם אמה של נטלי כדי לזהות את האחיינית והבת אשר מותה נקבע בבית החולים מייד עם הגעתה, לאחר שפונתה מהזירה.

״נטלי עלתה לארץ עם ההורים ואחותה בשנות ה-90. היא עבדה בהדסה הר הצופים בעבודה שכל כך אהבה, תמיד עם חיוך, תמיד עם רצון לתת ולהעניק למאושפזים במחלקות. נפגשנו הרבה במשמרות ותמיד ראיתי אותה מרוצה ושמחה. היא הרגישה כאן טוב, שהיא יכולה לתת מעצמה.

“כשאביה, שהוא אחי, נפטר לפני עשור, היא המשיכה לטפל באמא במסירות, כל הזמן עבורה. רופאים, הסעות, תרופות וטיפולים – הכל למען אמא. לפני שנתיים התחתנה עם אליהו לאחר כמה שנות חברות.

“ביום שישי, כמו תמיד, היא סיימה משמרת בהדסה הר הצופים ולאחר חלוקת ארוחת הערב למטופלים היא נסעה לביתו של חמה, אביו של אלי. משם הייתה אמורה כמו בכל יום שישי, לנסוע בחזרה לבית שמש כדי לא להשאיר את אימה לבד.

“כשהיו באמצע ארוחת השבת, הם שמעו את היריות – באמצע האוכל היא ובעלה רצו להגיש עזרה וירדו מהבית כדי לטפל בפצועים, ואז ירו בשניהם.

ככה נגמרו חיים שלמים. אנחנו שבורים, לא מאמינים שזה קרה לנו.״

רפאל בן אליהו הי”ד בן 56,  תושב ירושלים שעבד בדואר, הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. אחד מילדיו של רפאל, נפצע קשה במהלך הפיגוע ומאושפז  בבית החולים הדסה בהר הצופים.

בנו אור חיים ספד לו היום: “אבא יקר שלי, הלב לא מצליח לעכל איך לקחו לי אותך ככה. אוהב אותך ומתגעגע כל כך”.

השימוש בתמונה נעשה בהתאם לסעיף 27א’ לחוק זכויות יוצרים

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.