מערכת COL | יום ה' שבט ה׳תשפ״ג 27.01.2023

לאזאר לנשיא רוסיה: "מוכנים לעשות הכל שהסבל ייגמר"

במהלך הפגישה שהתקיימה אתמול (חמישי) בקרמלין בין רבה הראשי של רוסיה הרב בערל לאזאר לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אמר הרב לאזאר: "בגלל שאנו עברנו על בשרנו שואה נוראית ואיבדנו 6,000,000 יהודים, אנו רגישים לכך שעמים אחרים 'בלתי מעורבים' נפגעים ונהרגים במלחמה". עוד הוסיף רבה של רוסיה: "אנו מוכנים לעשות הכל כדי שהסבל ייגמר"
לאזאר לנשיא רוסיה:
צילום: דוברות הקרמלין

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אירח אתמול (חמישי) בקרמלין את רבה הראשי של המדינה, שליח הרבי הרב בערל לאזאר, לרגל יום השואה הבינלאומי המצויין ביום שישי 27 בינואר, יום בו שוחרר מחנה ההשמדה אושוויץ..

הרב לאזאר אמר במהלך הפגישה לנשיא רוסיה: "בגלל שאנו עברנו על בשרנו שואה נוראית ואיבדנו 6,000,000 יהודים, אנו רגישים לכך שעמים אחרים 'בלתי מעורבים' נפגעים ונהרגים במלחמה".

עוד הוסיף רבה של רוסיה: "אנו מוכנים לעשות הכל כדי שהסבל ייגמר. כמו שכתוב "כל המציל נפש אחת - כאילו הציל עולם מלא".

לפני כן, בדברי הפתיחה שנאמרו בנוכחות כלי תקשורת רבים, אמר פוטין: "מתוך כלל היהודים שהושמדו על ידי הנאצים, רובם היו אזרחי ברית המועצות, הכאב הוא משותף לנו. אתם יודעים את עמדתנו גם היום, שאנו מתנגדים באופן מוחלט להכחשת השואה ושאין תקופת התיישנות לפשעים שנעשו על ידי הנאצים. אנו עושים ומנהלים מדיניות כזו כדי ששום דבר כזה לא יקרה שוב".

בהמשך הפגישה בה גם השתתף נשיא איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה, הר' אלכסנדר ברדה, המשיך פוטין ואמר: "הרשויות כאן של הפדרציה הרוסית והפרקליטות, עושות עבודה מושקעת למנוע כל סממן אנטישמי".

עם סיום הפגישה שנמשכה שעה ארוכה, ציין פוטין את הטקס הגדול השנתי שנערך במוזיאון היהודי לרגל יום השואה הבינלאומי, בה ישתתפו שגרירים רבים ואישי ציבור מגוונים.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.