מערכת COL | יום ד' שבט ה׳תשפ״ג 26.01.2023

פטירת הרב אליטוב, יארצייט לרב פלס; פסילת דרעי ומחירי הדיור

העתיד של ש"ס אחרי הפיטורין הכפויים של דרעי בעקבות  בג"צ, התמורות הכלכליות של הממשלה החדשה והמאבק במחירי הדיור. וגם: פטירתו של הרב שמעון אליטוב ויארצייט ראשון לחסיד הרב טוביה פלס
פטירת הרב אליטוב, יארצייט לרב פלס; פסילת דרעי ומחירי הדיור
צילומים: איקי מימון, ערוץ הכנסת ובאדיבות המצלמים

הערב בתוכנית 'ליל שישי' ברדיו COL, בהגשת הרצל קוסאשוילי.

לאן מועדות פניה של ש"ס לאחר פיטוריו של השר אריה דרעי בהוראת בג"צ? מדוע אין מחאה בשטח של הציבור כמו באירועי שנת 99 ו'שאגת אריה'? ומהי מהות היחסים הלויאלית בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לאריה דרעי? דובר ש"ס לשעבר איציק סודרי יהיה כאן ויענה בין היתר גם על השאלות הללו.



בהמשך יהיה כאן הפרשן הכלכלי מתי גרינפלד שידבר על המהפכות הכלכליות שמתחיל להוביל שר האוצר בצלאל סמוטריץ', כמו הגבלת ייבוא ובקרה על מונופולים גדולים, וגם, מה יהיה עם הניסיון לעשות סדר בשוק הנדל"ן המקומי כשלראשונה מזה זמן רב נבלמו מחירי הדיור הגבוהים שהאמירו אל מעבר לרף הריאלי בעשרות אחוזים.

לאחר מכן יתארח כאן אלוף במילואים עוזי דיין, שידבר על תופעת הגנרלים שמסרבים לקבל הכרעה פוליטית דמוקרטית של תוצאות בחירות וקוראים ורומזים לסירוב פקודה.

"לא צריך להתרגש מהם יותר מידיי, אבל יש גם דרכים בדמוקרטיה להתגונן מפני תופעות כאלה". הוא גם יתייחס לעניין תקופת הצינון שנדרשת לדעתו לאנשי צבא שפושטים את המדים ועוברים לאזרחות. "היה כדאי שלפני שיקפצו לפוליטיקה שיתעסקו קצת באזרחות" מציין דיין.

אתמול הלך לעולמו הרב החסיד שמעון גד אליטוב ע"ה מזקני רבני חב"ד בארה"ק. הזמר החסידי ר' יוני שלמה, יספר לראשונה סיפור אישי על התמסרותו של הרב אליטוב אליו כנער צעיר בישיבת 'עוז מאיר' ועל הארת הפנים המיוחדת שהיתה לו כשאימץ ואירח אותו בביתו במשך כשבועיים לפני כמעט שלושה עשורים.

בעוד פחות משבועיים יחול היארצייט הראשון של הרב החסיד טוביה פלס ע"ה. העיתונאי והסופר שאול שיף, יספר קצת על הידידות עימו, על התמסרותו המוחלטת לרבי ולרצונותיו הקדושים, ועל כך שבפעולותיו של הרב פלס הצנוע והעניו למען הרבי רב היה הנסתר על הגלוי.

לסיום, המפיק החב"די ר' שניאור פליישמן מ'פליישמן-פלס הפקות' יהיה כאן וידבר על הפקת הענק של סדרת מופעי רשת 'אהלי יוסף יצחק' לרגל י' שבט, והוא גם יבחר את ניגון השבת שלו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.