שניאור דייטש | יום ג' שבט ה׳תשפ״ג 25.01.2023

השליח השיג תרופה ביפן וטס להביא אותה לילד החולה

השליח הרב ראובן גרברצ'יק מלונדון, נפגש במהלך אירוע עם מנכ"ל ארגון החסד 'רפואה ושמחה' ושמע ממנו מכלי ראשון על מסירותם של שלוחי חב"ד בכל עיר ונקודה בעולם • הסיפור המפעים: כששליח חב"ד בקובה יפן הרב שמוליק וישצקי, נסע ביום שישי לבית מרקחת נידח להשיג תרופה ליל חולה בארה"ק, וגם טס ארצה להביא לו אותה
השליח השיג תרופה ביפן וטס להביא אותה לילד החולה
הילד החולה המתין בארץ לתרופה, השליח ביפן נסע להשיג אותה. הרב שמוליק וישצקי לצד הרוקח היפני והתרופה הנדירה

הרב ראובן גרברצ'יק, לונדון

אמש, בערב התרמה בשכונת גולדרס גרין  בלונדון, בארגון ידידיי העסקנים ר' בני רוזנבאום ור' אבי איפרגן לארגון 'רפואה ושמחה', זכיתי לפגוש אישית את המנכ"ל, איש חסד ברמ"ח אבריו הר' מאיר קווין.

התיישבנו לשוחח, להכיר קצת יותר את הארגון.

להפתעתי גיליתי שהאיש מכיר כמעט כל שליח בכל פינה שנמצאת על הגלובוס, הם רשומים ברשימת אנשי הקשר שלו, מוכנים להירתם ולעזור בכל עת והוא עוזר להם במסירות רבה, "תן לי לתת לך".

"סיפור 'קטן' רק מהימים האחרונים", המתיק ר' מאיר:

"לפני כשבוע בערך, ליתר דיוק ביום חמישי שעבר, נודע לנו על תרופה מסויימת שקיימת ביפן שיכולה לעזור לילד שחולה ל"ע במצב קשה במחלה הארורה. לאחר בירור מצאנו את המקום ביפן בו אפשר להשיג את התרופה, מתברר שאת התרופה ניתן להשיג בבית מרקחת מסויימת בעיר אוסקה.

לך תשבור את הראש מי ואיך יכול להגיע למרפאה הזו ומי יודע כמה זמן ייקח עד שהתרופה תגיע ארצה? והילד, הוא זקוק לה כמה שיותר מהר בשביל הצלת חייו!

יפן מדינה ענקית, עשרות מיליונים של בני אדם, אוסקה עצמה עיר גדולה, למעלה מ 2.5 מיליון איש, מי מכיר את הבית מרקחת? מי יכול להגיע אליה?

אבל עזר ה' ובזכות הרבי יש שלוחי חב״ד בכל מקום.

אז פניתי לרב וישצקי, שליח חב״ד במקום, ושאלתי אם במקרה הוא מכיר את הבית מרקחת הזה, אם יש לו דרך  לעזור להוציא  משם את התרופה שאנחנו כל כך זקוקים לה כאן בישראל? להפתעתי אמר לי השליח שהוא מכיר את המקום וזה לא רחוק ממנו והוא מייד עוזב הכל ובשמחה ניגש לטפל בזה!

מה אגיד לך ראובן... השליח, שם זה כבר היה ערב שבת, שלח לי תמונה מהבית מרקחת, למרות העיסוקים הרבים שיש לו בהכנות לשבת, יושב ומחכה בבית מרקחת לקבלת התרופה. כעבור זמן מה הוא שולח לי עוד תמונה עם התרופה בידו, עם חיוך גדול על הזכות לקחת חלק בעניין!...

השליח הרב שמוליק וישצקי עם התרופה והרוקח היפני


 

כמובן שההתרגשות גדולה, מעצם המהירות והמסירות של השליח, אבל כעת נותר רק עניין אחד, להעביר אותה לארץ, מי יודע כמה זמן זה ייקח, להשיג מישהו שטס, ומתי?

ואז מצייץ לי השליח, "ר' מאיר, עכשיו שהתרופה בידי, בעזרת ה' היא גם תגיע במהירות לארץ". איך? אני שואל, כבר סידרת מישהו? כן, אומר השליח, "לא תאמין אבל אני יוצא לארץ במוצאי שבת הקרובה, יש בידי כרטיס שכבר קניתי מזמן!" אומר השליח ובקולו שמחה רבה על הזכות הנדירה שנפלה בחלקו.

באותו רגע, אומר ר' מאיר, נשימתי ממש נעתקה מהתרגשות, איזו השגחה פרטית מופלאה, איזו סייעתא דשמיא, איזה חסד יש פה בזכות אותם שלוחי חב״ד, הבא לסייע מסייעים בידו כפשוטו ממש.

הרי תאר לך, שהייתי פונה לשליח אחרי שבת והוא כבר לא היה שם, תאר לך שהוא לא היה מכיר את המקום, שזה היה רחוק ממנו, תאר לך שהוא לא היה מתכנן לנסוע לארץ, הרי זה היה יכול להתעכב  לכדי כמה שבועות והילד החולה זקוק לה בדחיפות...

לא אלאה אותך, אבל השליח נחת אחרי שבת ומיד נסע לבית הרפואה לתת את התרופה לילד שכל כך זקוק לה!

זו השגחה פרטית מופלאה אחת מני רבות שאני רואה בעבודתי היומיומית בעזרה לחולים בכל רחבי הארץ והעולם", כך סיים את סיפורו המרגש.

התרגשות ניכרת בקולו של ר' מאיר, ואני עוצר בעד דמעה של התרגשות הניצבת בעיניי, דמעה של התרגשות מגודל ההשגחה המופלאה, מהמסירות של השליח, מהילד שסבלו הוקל, מר' מאיר שרואה סייעתא דשמיא במעשיו הכבירים.

 

לסיום ממתיק ר' מאיר בתובנה משלו:

"רבים אומרים שהשינוי הכי גדול בשנים האחרונות הוא המצאת האינטרנט, באמת משהו ששינה את החיים בכדור הארץ.  ואני אומר שאלו הם שלוחי חב״ד, בזכות הרבי, מפעל השליחות זה הדבר ששינה לתמיד את החיים בכדור הארץ, בכל מקום, בכל נקודה, בכל פינה, לעולם ועד לא נוכל לספור את כמות האנשים שחייהם ניצלו והסבל שלהם הוקל בזכות השיתוף פעולה שלנו עם שלוחי הרבי שנמצאים בכל רחבי תבל."

הוא מוסיף: "רק דוגמא קטנה, זה היה בזמן הסגרים בתקופת הקורונה, נזקקנו להשיג בדחיפות תרומת מוח עצם עבור חולה. מצאנו בניו זילנד  תורם והיינו צריכים להעביר את המבחנות במהירות אחרת, בשיא השיאים של סגרי הקורונה הצלחנו להביא אותן לארץ במהירות וזאת בזכות השליח בניו זילנד שנתרם לסייע ככל יכולתו.

"מפעל השליחות שינה את העולם לגמרי, לתמיד", מצהיר בהחלטיות ר' מאיר.

"זכו שלוחי חב״ד להיות חלק מהעזרה המופלאה הזו, חלק מהמתנדבים הרבים שעובדים בארגון שלנו ועושים זאת מתוך שמחה גדולה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.