צביקה קעניג | יום ג' שבט ה׳תשפ״ג 25.01.2023

משרד החינוך בניו יורק הורה לעירייה להשלים חקירת הישיבות

מטעם ראש העיר אדמס נמסר לתקשורת: "נבדוק את הצו כשנקבל אותו" ^ נציבת החינוך דורשת מהעיריה להשלים את חקירתה לא יאוחר מששה חודשים, כולל סקירות ספציפיות של כל ישיבה בנפרד
משרד החינוך בניו יורק הורה לעירייה להשלים חקירת הישיבות
אילוסטרציה

משרד החינוך של מדינת ניו יורק הורה לעיריית ניו יורק להשלים חקירה של ישיבות שלטענת המשרד לא מספקות את החינוך שהחוק קובע. משרד החינוך של המדינה הורה לעיריה להשלים את החקירה של "ישיבות כושלות בחינוך," והאשים את הישיבות
ב"הכשלת רבים מילדי העיר."

כזכור, המבקרים שרודפים את הישיבות טוענים שרבים מתלמידי הישיבות החסידיות בעיר לא מקבלים "חינוך מלא של לימודי ליבה." לטענת העותרים, הישיבות "לא מלמדות מיומנויות בסיסיות כמו קריאה, כתיבה ומתמטיקה. כעת, המדינה מתערבת ודורשת מהעיריה להגיע לעומקן של הטענות בתוך שישה חודשים.

בתלונה המקורית נטען כי כמה עשרות ישיבות "נכשלו במתן חינוך ש'שווה ערך מהותי לפחות' לזה הניתן בבתי הספר הציבוריים בעיר, כפי שנדרש בחוק המדינה"

משרד החינוך הגיע למסקנה ש־26 מתוך 28 הישיבות שנבדקו לא עמדו בסטנדרטים המינימליים. בשנים שחלפו מאז, החקירה נתקעה כמעט לחלוטין. כעת, נציבת החינוך במדינה, ברוזה, מאשימה את העיריה בעצירת החקירה מ'סיבות פוליטיות. 'משרד החינוך נשלט על ידי משרדו של ראש העיר אריק אדאמס, אשר תחת ביל דה בלאזיו טען כי הוא לא יכול להתקדם בחקירה מכיוון שלמחלקה אין כוח אדם שדובר יידיש ולא ניתן היה לגשת לישיבות.

מטעם ראש העיר אדמס נמסר לתקשורת: "נבדוק את הצו כשנקבל אותו." נציבת החינוך דורשת מהעיריה להשלים את חקירתה לא יאוחר מששה חודשים, כולל סקירות ספציפיות של כל ישיבה בנפרד".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.