שניאור דייטש | יום ג' שבט ה׳תשפ״ג 25.01.2023

"יסוד הכרת הטוב": הדיין יעקב חביב נפרד מהרב אליטוב ע"ה

הדיין החב"די הרב יעקב חביב אב"ד איחוד הרבנים בצרפת, סופד לרב שמעון אליטוב ע"ה, מחשובי רבני חב"ד וחבר מועצת הרבנות הראשית שנפטר היום • "רב ענק עם לב ענק. ראה בעבודת קודש שלו כשליחות של הרבי. אין רב מאנ"ש שלא חייב לו המון. עזר וסייע לכל רב מאנ"ש ולכל שליח. בזכותו הרבה רבנים מאנ"ש מכהנים ברבנות בערי ישראל ומחוץ לה"
כותב השורות הרב חביב שיחי', בביקור בבית הרב שמעון אליטוב ע"ה

יסוד הכרת הטוב 

הגאון החסיד הרב חיים שמעון גד אליטוב זצ"ל היה ידיד אמיתי שאהבתי באהבת נפש רב ענק עם לב ענק. ראה בעבודת קודש שלו כשליחות של הרבי.

אין רב מאנ"ש שלא חייב לו המון בזמן שישב כחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, כיו"ר ועדת התפוצות עזר וסייע לכל רב מאנ"ש ולכל שליח אפילו לפעמים עמד בדעה יחיד מול שאר החברים בוועדה והצליח.

גם בוועדת הכשרות בזמן שישב כיו"ר הוועדה וכן כסגן יו"ר פעל ועשה ועזר בלי סוף. וכן בוועדת הנישואין ובוועדת רבני חו"ל. כולנו חייבים לו ולהכיר לו טובה מה שעשה לרבני ושלוחי חב"ד בקרב הרבנות הראשית לישראל. אין רב בעולם מאז יסוד הרבנות שעשה כמוהו. בזכותו הרבה רבנים מאנ"ש מכהנים ברבנות בערי ישראל ומחוץ לה.

בתקופה האחרונה חלה, ב"ה הבריא ומאז שהבריא לא היה מרבה לצאת מביתו.

הייתי מקפיד לבוא אליו לביקור בכל פעם שהדבר היה מאפשר לי וכמובן בלי להפריע לו. כמו כן נהגתי לבוא עם בניי שיחיו שגם להם הוא עזר להתקדם ולעלות במעלות התורה והיראה.

היתה לו רשימה מצומצמת של כמה קרובים שאליהם היה מתקשר ושואל בשלומם וגם שואל מתי יבואו אליו לבקרו.

היה לפעמים מוסיף דבר תורה והיה מסיים כל פעם בדברי הברכה "אני מברך את כבודו" ככהן גדול שמברך עם ישראל באהבה. בתקופה האחרונה מתקשר כמה פעמים.

היה מרבה לשאול אותי  האם שמעתי את השיעור שלו ברדיו. וכן האם שמעתי את בנו יוסי שיחי', בשיעור על האור החיים שעל הפרשה וכן האם הספקתי ללמוד הרמב"ם. ושוב, מתי אגיע אליו לביקור?

כמה פעמים קרה שהתקשר אלי ואז היה אומר לי בהתנצלות שהוא מעריך מאד את התעניינותי וביקוריי.

אמרתי לו "כבודו זה המעט של המעט שניתן להחזיר לכם מכל מה שעשיתם עבורנו ועבור רבני ושלוחי חב"ד. כולם חייבים לכם המון, יש כאלה שאפילו לא יודעים מה כבודו עשה עבורם". היה מספר לי על הפגישות והיחידות שהיה לו עם הרבי. 

בשבילי זה יסוד הכרת הטוב.

"ידידי ורעי הגאון החסיד והעניו הרב חיים שמעון גד זצ"ל אני לא מספיק לבכות. כמה אתה חסר לי וכמה תהיה חסר לי כמה יהיה חסר לי מהשיחות ומהטלפונים שהיתה מתקשר אלי כמה פעמים כל שבוע. כמה יהיו חסרים לי המפגשים המיוחדים שהייתי נוהג לעשות בביתכם.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים בביאת גואל צדק.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.