מערכת COL | יום כ"ה אלול ה׳תשס״ה 29.09.2005

דרישה ממופז: להתערב בנעשה בבית הקברות בחברון

ועד הישוב היהודי בחברון שיגר מכתב דחוף לשר הביטחון שאול מופז בדרישה להתערבות מהירה ותקיפה נוכח נסיונות מצד הרשות הפלסטינית להשתלט על אזור בית העלמין החב"די בחברון. "לתדהמתנו, צה"ל והמנהל האזרחי אינם פועלים לסיכול פעולות ומגמות אלה של הרש"פ. זאת למרות שהסכם חברון מחייב את הרש"פ "לתאם" עם ישראל בניה מסוג זה, ובעבר מקובל היה לנצל באופן מלא סעיף זה על מנת למנוע לחלוטין בניה המסכנת את התושבים היהודים"."מחדל זה של צה"ל והמנהל האזרחי נמשך כבר למעלה משבוע, וכאמור אינו תואם את ההתנהלות שהיתה מקובלת עד כה במקרים כאלה. אנו מבקשים את התערבותך המהירה להסרת האיום על המשך הנוכחות היהודית: 1. להפסקת שוד הקרקעות וללסילוק הקרוואנים מחלקה 37 2. ולמניעת הקמתו של בית ספר שיהווה לבטח מטרד בטחוני ליהודים הפוקדים את בית העלמין. המכתב המלא וכן נספח מתוך 'הסכם חברון' ב'כתבה מלאה' עוד בנושא:+ ערבים "התנחלו" במתחם קבר הרבנית מנוחה רחל +  נצחון זמני בחברון: הופסקו העבודות ליד בית העלמין
דרישה ממופז: להתערב בנעשה בבית הקברות בחברון
הקרוונים על חלקה 37 הצמודה לבית העלמין היהודי האשכנזי בחברון

לכבוד
מר שאול מופז
שר הבטחון

שלום רב

הנדון: נסיונות מצד הרש"פ להשתלט על אזור בית העלמין החב"די בחברון - דרישה להתערבות מהירה ותקיפה

בית העלמין החב"די העתיק בחברון קרוי על שמה של הרבנית מנוחה רחל סלונים, בת האדמו"ר האמצעי מחב"ד. הרבנית היתה מנהיגת הישוב בחברון במשך שנים, וקברה מהווה גם היום מוקד עליה לרגל.
בהסכם חברון הושאר בית העלמין בתוך השטח הישראלי (H2), אך החלקה הצמודה אליו (חלקה 37 ) נמסרה לרש"פ, למרות שהיא רשומה כחלקה בבעלות יהודית.

לפני מספר שנים, בעקבות התנכלויות חוזרות ונשנות של ערבים לבית העלמין, כולל ניפוץ חוזר ונשנה של מצבת קבורתה של הרבנית, הציב צה"ל עמדה קבועה בסמוך לבית העלמין, ושר הבטחון (אז: בנימין בן אליעזר) התיר לחזור ולהפעיל במקום כולל אברכים, הפועל בהצלחה מאז ועד היום.

אולם לאחרונה יוזמת הרש"פ פעולות שמטרתן לפגוע הן בבטחון והן באחיזה היהודית באזור בית העלמין:
1. בחלקה 37, החלקה שבבעלות יהודית – הוצבו לפתע קרוואנים !!
2. ואילו בחלקה 40, הסמוכה אף היא לבית העלמין, החלה הרש"פ להקים בית ספר. (אשר, כמסורת בתי הספר הערביים באיו"ש, יהווה מוקד להתפרעויות והתנכלויות ליהודים)

לתדהמתנו, צה"ל והמנהל האזרחי אינם פועלים לסיכול פעולות ומגמות אלה של הרש"פ.
זאת למרות שהסכם חברון מחייב את הרש"פ "לתאם" עם ישראל בניה מסוג זה, ובעבר מקובל היה לנצל באופן מלא סעיף זה על מנת למנוע לחלוטין בניה המסכנת את התושבים היהודים. (מצ"ב הקטע הרלוונטי בהסכם).
מחדל זה של צה"ל והמנהל האזרחי נמשך כבר למעלה משבוע, וכאמור אינו תואם את ההתנהלות שהיתה מקובלת עד כה במקרים כאלה.

אנו מבקשים את התערבותך המהירה להסרת האיום על המשך הנוכחות היהודית :
1. להפסקת שוד הקרקעות וללסילוק הקרוואנים מחלקה 37
2. ולמניעת הקמתו של בית ספר שיהווה לבטח מטרד בטחוני ליהודים הפוקדים את בית העלמין.

בכבוד רב,

ועד הישוב היהודי בחברון




קטע מתוך הסכם חברון:

11. תכנון, בנייה ותיחום

א.שני הצדדים מחוייבים במידה שווה לשמר ולהגן על אופייה ההיסטורי של העיר בדרך שלא ייפגע או ישתנה אופי זה בשום חלק של העיר.

ב.הצד הפלסטיני הודיע לצד הישראלי כי בהפעילו את כוחותיו ואחריותו, בהתחשב בתקנות המוניציפאליות הקיימות, הוא מתחייב ליישם את ההוראות הבאות:

(1)בניה מוצעת של בניינים בני יותר משתי קומות (6 מטרים) בטווח של עד 50 מטר מהגבולות החיצוניים של האתרים המצויינים ברשימה המצורפת לפרוטוקול זה כתוספת 3 (להלן - "הרשימה המצורפת") תתואם דרך המתא"מ.

(2)בניה מוצעת של בניינים בני יותר משלוש קומות (9 מטרים) בטווח שבין 50 ל - 100 מטרים מהגבולות החיצוניים של האתרים המצויינים ברשימה המצורפת, תתואם דרך המתא"מ.

(3)בניה מוצעת של מבנים שאינם לצרכי מגורים או מסחר, בטווח של עד 100 מטרים מהגבולות החיצוניים של האתרים המצויינים ברשימה המצורפת, המתוכננים לשימושים העלולים להשפיע לרעה על איכות הסביבה (כגון מפעלי תעשייה) או מבנים ומוסדות שבהם צפויים להתקהל יחדיו יותר מ- 50 בני אדם תתואם דרך המתא"מ.

(4)בניה מוצעת של בניינים בני יותר משתי קומות (6 מטרים) בטווח של עד 50 מטרים מכל צד של הכביש המצויין ברשימה המצורפת תתואם דרך המתא"מ.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.