צבי סופר | יום ב' שבט ה׳תשפ״ג 24.01.2023

בשמאל משתוללים: גפני מקדם שעות רחצה נפרדות באתרי טבע

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הגיש הצעת חוק להסדרת שעות רחצה נפרדות לגברים ולנשים באתרי שמורות הטבע ברחבי הארץ • יו”ר העבודה ח”כ מרב מיכאלי: "עוד צעד במהפכה ההלכתית שחבריו המטורפים של נתניהו מקדמים בחסותו"
בשמאל משתוללים: גפני מקדם שעות רחצה נפרדות באתרי טבע
צילום אילוסטרציה, ארכיון COL

ח”כ משה גפני, הניח על שולחן הכנסת עם חברי מפלגתו, סגן השר אורי מקלב וח”כ יעקב אשר, הצעת חוק להסדרת שעות רחצה נפרדות לגברים ולנשים במעיינות ובשמורות טבע של רשות הטבע והגנים.

לפי הצעת החוק – עליה מדווח אמיר איטינגר ב’ישראל היום’ –  לפחות 15 אחוזים משעות הרחצה של האתרים הללו יהיו בהפרדה.

בשנת 2020 ניסו ברשות הטבע והגנים לקיים פיילוט של שעות רחצה נפרדות בשמורת הטבע ‘עין צוקים’, אך משרד המשפטים ביקש להקפיא את קיום הפיילוט –  בטענה שיש לברר את הסמכות של הרשות לקיים רחצה בהפרדה. בהמשך נדרש תיקון בחוק.

במשרד המשפטים טענו אז גם, כי רחצה נפרדת עלולה לפגוע באוכלוסיות אחרות, זאת על רקע התנגדות ח”כים מהשמאל.

בדברי ההסבר להצעת חוק נכתב כי בישראל יש לפחות 20 אחוזים מהאוכלוסייה מכל הדתות, שמטעמי דת נמנעים מרחצה במקומות שאין בהם שעות רחצה נפרדות. בעקבות כך נמנע מאוכלוסייה זו לבקר ולרחוץ באתרים. כך, לפי ההסבר, אוכלוסיות אלו מופלות.

עוד נכתב שההפליה מתעצמת, שכן מדובר באתרים ששייכים למדינה, שבפועל לא מאפשרים לאוכלוסיות לבקר ולהשתמש בהם.

על כן, הוצע לקבוע בחוק שבכל מקום רחצה של רשות הטבע והגנים יקבעו שעות רחצה נפרדות לנשים ולגברים. בד בבד, הקואליציה קבעה שגפני יעמוד בראש צוות להכנת חוק איסור הפליה, שיקבע כי הפרדה מגדרית באירועים ציבוריים למגזר החרדי והדתי לא תיחשב הפליה.

יו”ר העבודה ח”כ מרב מיכאלי, צייצה הבוקר לאחר הפרסום ב’ישראל היום’: “מר גפני, באותה מידה שאני שמחה לרקוד באירוע הפרטי הנפרד שלך ככה אלחם שלא תהפוך את כל המדינה שלנו לאירוע הפרטי שלך. לא נסכים שתיקחו אותנו אחורה, לא באוטובוס, ולא בכל מקום אחר. עוד צעד במהפכה ההלכתית שחבריו המטורפים של נתניהו מקדמים בחסותו. לו לא אכפת, ככה זה כשיש לך בריכה פרטית בבית”.

ח”כ מרב כהן מיש עתיד: “צעד נוסף שרק יגרום אצל אנשים אנטגוניזם נגד החרדים. במקום לקרב לבבות בתקופה כל כך מפולגת – הם מציעים עוד מחיצות, עוד הפרדות ועוד אפליה. המרחב הציבורי שייך לכולם, וכך גם יישאר”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.