צביקה קעניג | יום א' שבט ה׳תשפ״ג 23.01.2023

אושר בממשלה: השר פרוש האחראי על הילולת הרשב"י במירון

הממשלה אישרה את הקמת משרד ירושלים ומסורת ישראל בראשותו ומינויו של השר מאיר פרוש לאחראי על יישום המלצות ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון מירון
אושר בממשלה: השר פרוש האחראי על הילולת הרשב
צילום: שניאור שיף, ארכיון

הממשלה אישרה פה אחד בישיבתה השבועית את הקמת משרד ירושלים ומסורת ישראל בראשות השר הרב מאיר פרוש ומינויו כאחראי מטעמה על הילולת ל"ג בעומר במירון והאחראי על יישום המלצות ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון מירון.

תפקידי השר הרב פרוש וסמכויותיו יהיו בהתאם להמלצות הביניים ובכללן אחריות על ניהול, ארגון והפקת אירוע ההילולא במירון ובכלל זה האירועים הנלווים לאירוע ההילולא בשטח מירון והביצוע וההוצאה לפועל של תכנית ההיערכות להילולא על כל הנדרש לכך, לרבות תיאום בין משרדי הממשלה הרלוונטיים ויתר הגורמים המוסמכים, בתוך כך משטרת ישראל.

על פי החלטת הממשלה, ככל שיידרשו הבהרות ביחס להמלצות הביניים, יפנה השר הרב פרוש מבעוד מועד לוועדת החקירה הממלכתית לקבלת הבהרותיה ביחס להמלצות הביניים, על מנת לסייע במניעת מחלוקות בשטח.

הממשלה אישרה גם את הקמת מנהלת הילולת הרשב"י במירון, שתפעל במהלך כל השנה להפקת ההילולא בל"ג בעומר ותקדם את יישום כל המלצות ועדת החקירה. מפאת קוצר הזמן, להילולא הקרובה ימנה השר פרויקטור להפקת ההילולא השנה.

למשרדו של הרב פרוש יועבר גם אגף ירושלים ממה שהיה עד היום משרד ירושלים ומורשת, במסגרתו יפעל לפיתוחה של העיר וקידום צמיחתה ושגשוגה בתחומי הכלכלה, התיירות, החברה, הרווחה, התשתיות, ותחומים נוספים.

המשרד ימשיך לקדם את ביצוע החלטות הממשלה בענין תכנית אגן העיר העתיקה, תכנית לצמצום פערים, תכנית לביא לפיתוחה הכלכלי של ירושלים, העברת משרדי הממשלה לירושלים, שחזור ובניית 'ניסן ב"ק שול' ברובע היהודי, ועוד. שר ירושלים ומסורת ישראל יהיה אחראי על החברה הממשלתית לפיתוח מזרח ירושלים, על החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי בעיר העתיקה והרשות לפיתוח ירושלים.

במשרד יוקם רשות למסורת ישראל שיפעל לחיזוק וביצור מסורת ישראל, ובכלל זה חיזוק התודעה והחיבור האישי לחגי ישראל ולתנ"ך כספר הספרים הנצחי של עם ישראל. בנוסף יפעל המשרד להעמקת הידע והחיבור של כלל חלקי החברה הישראלית למסורת ישראל ודגש על חיזוק הקשר הקהילתי ומסורת כלל עדות ישראל.

שר ירושלים ומסורת ישראל ח"כ הרב מאיר פרוש אמר: "אני מקבל בחרדת קודש את המשימה שהוטלה עלי בכל הנוגע להילולת הרשב"י במירון. אנו היום 107 ימים לל"ג בעומר, זה זמן קצר מאוד למלאכה מרובה מאוד. ערכתי פגישות ודיונים בכדי ללמוד את הנושא לעומק ואמנה בעז"ה בימים הקרובים פרויקטור שיסייע בידי. אעשה כל שביכולתי למען הצלחת ההילולא, שתהיה בטוחה ושמחה, שהתפילות יתקבלו ברצון".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.