שניאור דייטש | יום כ"ט טבת ה׳תשפ״ג 22.01.2023

נתניהו פיטר את השר דרעי, שהגיב: "אמשיך להנהיג את ש"ס"

במהלך ישיבת הממשלה הודיע ראש הממשלה נתניהו על פיטורי השר אריה דרעי: "לצערי הרב החליט בית המשפט העליון כי מוטלת עלי חובה להעבירך מתפקידך כשר הפנים והבריאות. החלטה מצערת זו מתעלמת מרצון העם. בכוונתי לחפש כל דרך חוקית שבה תוכל להמשיך לתרום מנסיונך ומכישוריך". יו"ר ש"ס אריה דרעי הגיב: "בכוונתי להמשיך ולהנהיג את תנועת ש״ס"
נתניהו פיטר את השר דרעי, שהגיב:
נתניהו ואריה דרעי בישיבת הממשלה (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

במהלך ישיבת הממשלה היום (ראשון) בירושלים, פיטר ראש הממשלה בנימין נתניהו את יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, בעקבות פסיקת בג"ץ בעניינו ביום רביעי בשבוע שעבר. נתניהו הקריא לדרעי מכתב שכתב.

ראש הממשלה נתניהו: "כידוע, החלטתי למנותך כמשנה לראש הממשלה ושר הפנים והבריאות באישור רוב חברי הכנסת בשל העובדה שאני רואה בך עוגן של ניסיון, תבונה ואחריות החשובים למדינת ישראל בכל עת, ובעת הזו במיוחד", אמר נתניהו.

נתניהו הוסיף: "כן סברתי שחשוב שתשרת את מדינת ישראל כחבר הקבינט הביטחוני-מדיני בממשלתי, שם תוכל להשפיע מניסיונך רב השנים עוד כחבר קבינט בממשלתם של ראשי הממשלה המנוחים יצחק שמיר ז״ל ויצחק רבין ז״ל - ניסיון עשיר, שתורם לביטחונה וחוסנה של מדינת ישראל".

"לצערי הרב, חרף האמור, החליט בית המשפט העליון בשבתו כבג״ץ כי מוטלת עלי חובה להעבירך מתפקידך כשר הפנים והבריאות. החלטה מצערת זו מתעלמת מרצון העם, כפי שבא לידי ביטוי באמון הרב שהציבור נתן לנציגי העם ונבחריו בממשלתי, כשהיה ברור לכל שתשרת בממשלה בתפקיד שר בכיר.

בכוונתי לחפש כל דרך חוקית שבה תוכל להמשיך לתרום למדינת ישראל מנסיונך ומכישוריך הרבים, בהתאם לרצון העם.

עם זאת, בעקבות הוראות פסק הדין האמור, עלי להודיעך כי לפי סעיף 22 (ב) לחוק יסוד הממשלה, אני נאלץ בלב כבד, בצער רב ובתחושה קשה ביותר, להעבירך מכהונתך כשר בממשלה.

בהערכה רבה,

בנימין נתניהו".

 

יו"ר השר אריה דרעי הגיב:

"מכובדי ראש הממשלה, אני שומע בקולך את העצב על החלטת בית המשפט וההשלכות שלה. 

זמן קצר מאוד אחרי פרסום ההחלטה ביום רביעי הייתי בביתי, בשלב מאוד מוקדם שחלק קראו את החלטת בית המשפט וחלק טרם קראו אותה, ולשנינו היה ברור שנקיים את החלטת בית המשפט, לא היה בכך ספק בשום שלב. 

בניגוד לאלו שמתהדרים בנוצות של ״איכות״ שלטון החוק וקוראים להפרות סדר ולהפרה של החלטות הכנסת והממשלה.

אני יכול להגיד לחבריי בממשלה ולציבור שהיה ברור לתביעה והיה ברור ליועץ המשפטי לממשלה הקודם, ד״ר אביחי מנדלבליט, שאין לי כוונה ושלא הייתה לי כוונה מעולם ולא התחייבתי לפרוש מהחיים הפוליטיים. הדברים היו ברורים על השולחן מתחילת המגעים ועד סופם. הדברים נאמרו אף על ידי נציג מחלקת הבג״צים בדיון. 

יש לי מחויבות ברזל ל-400 אלף איש שבחרו בי ובש״ס,. שום החלטה שיפוטית לא תמנע ממני מלשרת אותם ולייצגם. 

בכוונתי להמשיך ולתרום בכל כוחי לציבור ולקואליציה, בכוונתי להמשיך ולהנהיג את תנועת ש״ס, להמשיך להשתתף בישיבת ראשי סיעות הקואליציה ולסייע בקידום המהלכים המשפטיים החשובים שהממשלה הזו נבחרה לקדם לחיזוק וביצור המשילות, ולשמור על זהותה היהודית של מדינת ישראל, לעזור לשכבות החלשות ולהוציאם ממעגל העוני, כפי שהצהרתי אז בעת אישור הסדר הטיעון. תודה רבה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.