מערכת COL | יום כ"ז טבת ה׳תשפ״ג 20.01.2023

למעלה מאלף אברכים במבחן הארצי בשולחן ערוך אדה"ז • צפו

במעמד אדיר לכבודה של תורה התכנסו כאלף ומאתיים אברכים מכל חוגי היהדות התורנית ברחבי הארץ במוצאי כ"ד טבת יום הילולת רבנו הזקן למבחן הארצי בשולחן ערוך אדמוה"ז שנערך בשנה ה-12 ברציפות •  תיעוד  
למעלה מאלף אברכים במבחן הארצי בשולחן ערוך אדה

במעמד אדיר לכבודה של תורה התכנסו במוצאי כ"ד טבת כאלף ומאתיים אברכים מכל חוגי היהדות החרדית ברחבי הארץ למבחן הארצי בשולחן ערוך אדמו"ר הזקן שנערך בשנה ה-12 ברציפות. 

 

הנבחנים, שכללו אברכים מכל העדות והחוגים  התכוננו למבחן המיוחד במשך שלשה חודשים בלימוד ביגיעה רבה מתוך חוברת מיוחדת בת 170 עמודים שהוציא הגה"ח הרב אברהם אלאשווילי, מהדיר 'שולחן ערוך הרב' המבואר ומי שעומד בראש 'הוועדה להנחלת שו"ע הרב' ומוסדות 'תפארת רפאל'. 

את המבחן המיוחד הנחה לכל אורכו בטוב טעם הרב מנחם קעניג, משגיח ראשי בישיבת 'תומכי תמימים' בלוד.

 

המבחן נערך על הלכות נטילת ידיים לסעודה.

לדברי הרב אלאשוילי, "הלכות נטילת ידיים לסעודה הם מן ההלכות היותר קשות בשולחן ערוך או״ח בכלל,

ובשו"ע הרב בפרט. אלו ההלכות שאדמו"ר הזקן הגיה אותם שנית אחרי שסיים את חיבור השו"ע. החוברת המבוארת שהוצאנו נועדה להקל על הלומד וכוללת גם את 'פסקי הסידור' של אדה"ז ונועדה להציג בפני הקוראים את כלל החומר בנושא." 

 ממשיך הרב אלשוילי ואומר "נפעמתי לראות את עמל התורה של האברכים, ואפילו יותר מפעמים קודמות. לשמחתנו, למעלה מ-800 מהמשתתפים עברו את המבחן בהצלחה, ועשרה נבחנים אף ענו נכונה על כל 60 השאלות".

כיוון שמדובר בחומר כה סבוך ומורכב, התפלאו המארגנים לראות שלמרות זאת עלה בידי המשתתפים להצליח הפעם במבחן יותר מאשר בכל שנה.

במהלך המבחן היה צוות מיוחד של משגיחים ורכזים, בראשות הרב מרדכי קורן שהיו אחראים לפקח על הסדר.

 

בתום המבחן אחרי שהקריא הרב אלאשווילי בפני המשתתפים את התשובות לכל השאלות

התרחשו שני מקרים מרגשים כאשר ניגש שליח המתגורר במילאנו, למארגנים ואמר להם כי הוא קיבל לידיו את החוברת עם ההלכות וכל כך התחבר ללימוד עד שהחליט לבוא במיוחד ממילאנו כדי להשתתף במבחן.

מקרה אחר היה כאשר בודקי המבחנים גילו מבחן ללא שם שכותבו ידע לענות את כל התשובות לשאלות, והוא ציין בראש הדף "בכל השנים ניגשתי למבחן עבור המלגה, אבל הפעם החלטתי לעשות זאת לשם שמיים"... 


 

ב'וועדה להנחלת שו"ע הרב' מציינים בסיפוק כי המשתתפים כולם הודו על הזכות שהייתה להם ללמוד בהלכות אלו מתוך שולחן ערוך של רבינו הזקן בעל התניא, אשר ידוע מעלתו שחיבר הלכות בטעמיהן וגם דקדק מאד בלשונו, והלימוד בו הוא אתגר גדול לכל מחבבי לימוד ההלכה על בוריה, ומתוך כך הוצרכו ללמוד החומר ביגיעה רבה תוך השקעת ראשם ורובם בחומר הנלמד. 

שמונת מאות האברכים שעברו את המבחן בהצלחה יקבלו מלגות בסכומים של בין 500 ל-1,000 שקלים לכל אחד.

 

כלל הנבחנים קיבלו כתשורה שני ספרים  שהודפסו במיוחד למעמד זה - שולחן ערוך אדה"ז המבואר על הלכות תפלה, וכן ״סדר ברכת הנהנין המבואר", שני חיבורים הנצרכים לכל אדם מידי יום ביומו. 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.