צביקה קעניג | יום כ"ו טבת ה׳תשפ״ג 19.01.2023

מסתמן: הטבת המס להורים עובדים תורחב עד גיל 18

נקודות הזיכוי במס הכנסה למי שילדיהם בגילאי 6 עד 12 אמורות לפוג ב-15 בפברואר, אלא שהממשלה החדשה לא הכניסה את ההקלה בתכנית להורדת ההתייקרויות - וכעת נשקל להחזירה, עם הארכה בתקציב המדינה עד לסוף שנת 2024
מסתמן: הטבת המס להורים עובדים תורחב עד גיל 18
תלוש שכר (צילום אילוסטרציה: דבר)

משרד האוצר פירסם היום כי הוא שוקל להכניס את הטבת נקודות הזיכוי ממס להורים עובדים בתקציב המדינה הקרוב, ולהרחיב את ההטבה כך שתכלול גם הורים לילדים עד גיל 18.

הוראת השעה שהרחיבה את מתן נקודות הזיכוי במס הכנסה להורים עובדים לילדים בגילאי 6 עד 12 אמורה לפוג ב-15 בפברואר. עד שיאושר תקציב המדינה לשנת 2023, השכר נטו להורים לילדים בגילאי 6-12 הולך לקטון במאות שקלים לחודש. בניגוד להערכות, הממשלה החדשה לא הכניסה הטבה זו בתכנית להורדת ההתייקרויות שהוצגה באמצע שבוע שעבר.

מדובר בסכום משמעותי מאוד - תוספת של נקודה שווה 235 שקל נטו לחודש, לכל ילד ולכל הורה. משפחה עם שני ילדים בגילאי 6-12, שבה שני ההורים מרוויחים שכר ממוצע, תזכה להטבת מס בגובה של כ-10,500 שקל בשנה, שהם כ-875 שקל בחודש.

על פי הדיווח ב"ישראל היום" כעת, האפשרות להכניס את הטבת המס לתקציב המדינה, נשקלת בימים אלו, ובה בעת הכוונה היא ככל הנראה להאריך אותה עד סוף 2024. בהנחה שהתקציב יעבור כמתוכנן: כלומר יעבור את אישור הממשלה עד סוף ינואר ויעבור קריאה שנייה ושלישית בכנסת עד סוף חודש מאי – הכסף ייכנס בפועל רק במשכורת יוני, אך ככל הנראה ההטבה תחול רטרואקטיבית מתחילת השנה הקלנדרית.

מדובר בהוראת שעה, שאותה יזם שר האוצר הקודם, אביגדור ליברמן, במסגרת התכנית להורדת יוקר המחייה, שהוצגה יחד עם ראש הממשלה לשעבר בנט ב-20 בפברואר אשתקד, ומטרתה הייתה להקל על אוכלוסייה ספציפית - הורים עובדים לילדים בני 6-12 שמשלמים מסים. ההטבה עלתה לקופת המדינה יותר משני מיליארד שקל, והרחבתה לילדים עד גיל 18 צפויה לעלות עוד יותר ממיליארד.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.