שניאור דייטש | יום כ"ה טבת ה׳תשפ״ג 18.01.2023

טלטלה במערכת הפוליטית: בג"ץ פסל את אריה דרעי מלכהן כשר

הרכב מורחב של שופטי בג”ץ פסק ברוב של 10 נגד 1: דרעי לא יכהן כשר • השופט יוסף אלרון היה בעמדת מיעוט נגד פסילת דרעי • תנועת ש״ס: “היום קבע בית המשפט למעשה כי הבחירות חסרות משמעות. החלטת בית המשפט פוליטית ונגועה באי סבירות קיצונית"
טלטלה במערכת הפוליטית: בג
דיון בבג"ץ (צילום מסך: דוברות הרשות השופטת)

שופטי בג”ץ הכריעו היום (רביעי) כי יו”ר ש”ס אריה דרעי לא יוכל לכהן כשר הפנים והבריאות בממשלת נתניהו השישית.

ההחלטה התקבלה ברוב של עשרה שופטים מתוך 11. השופט יוסף אלרון היה בדעת מיעוט וחשב שצריך לאשר את מינוי דרעי ולדחות את העתירות שהוגשו נגד המינוי.

תנועת ש”ס פרסמה הודעה מיוחדת: “בית המשפט העליון המתיימר לדאוג למיעוטים, השליך היום לפח את קולם והצבעתם של 400 אלף מצביעי תנועת ש”ס המייצגת את ציבור המוחלשים בישראל שהלכו רק לפני חודשיים לקלפיות.

“מצביעי שס הלכו לקלפיות כשהם יודעים הכל על יו״ר שס, השר אריה דרעי. 400 אלף המצביעים, 11 מנדטים, ידעו על הסדר הטיעון עם דרעי והצביעו לשס בראשות אריה דרעי.

“היום קבע בית המשפט למעשה כי הבחירות חסרות משמעות. החלטת בית המשפט פוליטית ונגועה באי סבירות קיצונית.

"הפסילה השערורייתית של יו״ר שס מכהונת שר, איננה רק פגיעה אישית בדרעי אלא פגיעה קשה וצורבת בכל מצביעי שס ותומכיה. חלקים רחבים בחברה הישראלית מרגישים היום מודרים על ידי בית המשפט.

"תנועת ש"ס כולה מזועזעת מההחלטה השרירותית וחסרת התקדים של בג״צ, בניגוד לחוק והצדק, ורואה בה פגיעה קשה בזכות לבחור ולהיבחר שהיא נשמת אפה של הדמוקרטיה.

שס לומדת את ההחלטה הקשה ותחליט על צעדיה הבאים בהתאם להנחיית מועצת חכמי התורה."

ארגון 'בצלמו' בתגובה לפסילת השר דרעי ע"י בג"ץ: "ההחלטה רומסת את רצון העם. ההחלטה לפסול את דרעי מוכיחה שוב את הצורך ברפורמה למשילות במערכת המשפט, המצב הנוכחי בו בג"ץ מקבל החלטות מכח עצמו ללא סמכות הוא בלתי נסבל, החלטת בג"ץ רומסת את רצון העם ומובילה את אמון הציבור במערכת המשפט לשפל שלא היה כדוגמתו".

סגן השר אורי מקלב על פסיקת דרעי:

"זו פסיקה של עוול ברור מאוד לכל אחד המראה את הצורך בשינוי השיטה הקיימת במערכת המשפט. פסיקה זו תהפוך לטריגר המניע לשינוי חקיקה מהותיים בכדי לייצור את האיזונים המתבקשים במערכת המשפט".

שר הבינוי והשיכון והשר במשרד רוה"מ הרב יצחק גולדקנופף:

"מאות אלפי אזרחי ישראל הביעו את אמונם באופן מובהק ברב דרעי, ואת רצונם לראותו שר בממשלה. ההחלטה לפסול אותו היא עוד דוגמה מוחשית לסיבות שיצרו את משבר האמון בין אזרחי ישראל למערכת המשפט. יהדות התורה תתמוך בכל הליכי החקיקה הנדרשים לקיום רצון העם שבחר ברב אריה דרעי שייצג אותו בממשלה. מדינת ישראל זקוקה לרב אריה דרעי בהנהגה."

שר ירושלים ומסורת ישראל הרב מאיר פרוש: "אחרי שהשמאל הפסיד בקלפי, חובשי הגלימות מנסים לבצע הפיכה שלטונית ממגדל השן. אנו תומכים תמיכה מלאה בהליכי החקיקה הנדרשים בכדי להחזיר את דרעי לתפקיד שר בהקדם".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.