צבי סופר | יום כ"ה טבת ה׳תשפ״ג 18.01.2023

ש"ס מחריפה האיומים לקראת הכרעת בג"ץ בעניין השר דרעי

שר הרווחה יעקב מרגי לקראת הכרעת בג"ץ בעניין דרעי: "אמליץ למועצת חכמי התורה שאם אריה דרעי לא בממשלה - אין ממשלה" • סגן השר משה ארבל: "יהיה זעזוע קואליציוני" • אביעד גליקמן, הכתב לענייני משפט של 'חדשות 13' בהתבטאות שעוררה סערה: "צריך להגיד לכל אנשי המאפיה מש"ס שפסק הדין כבר כתוב ושבמערכת המשפט לא ממש מפחדים ומתרגשים מהאיומים שלהם"
ש
שר הרווחה יעקב מרגי (ארכיון COL)

שר הרווחה יעקב מרגי התראיין הבוקר (רביעי) ברשת ב’ והתייחס להכרעת בג”ץ הצפויה בעניינו של אריה דרעי – ושיגר איום נחרץ לעבר ראש הממשלה.

מרגי תקף: “אם דרעי לא יהיה בממשלה – אין ממשלה, אמליץ למועצת חכמי התורה לפרוש מהממשלה”.

סגן שר הפנים והבריאות משה ארבל, שוחח עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ברדיו 103FM והצהיר: “יהיה זעזוע קואליציוני”.

“השלב הראשון עם פסילתו של דרעי הוא חזרתו להיות חבר כנסת”, אמר ארבל. “הסיפור פה הוא לא דרעי, אלא מה המשמעות של 400 אלף אזרחים שיצאו מהבית ביום הבחירות. אף אחד כאן לא מעל החוק, גם ראש הממשלה, אף אחד לא מצפה שתהיה כאן אנרכיה. מיד לאחר מכן, יצטרך ראש הממשלה להבין מה תהיה המשמעות של הדבר הזה – זה יהיה זעזוע קואליציוני”.

“בהרכב של 11 שופטים, אין סודות בחדר”, טען ארבל. “קיבלנו אינדיקציות ברורות מתוך בית המשפט, פסק הדין כתוב. השמועות מדברות על סוף השבוע. אין לי ארץ אחרת, אין לי מערכת משפט אחרת, חשובה לי מערכת משפט חזקה, ולצד כל אלה אין בית ספר למשפטים שמלמד סבירות מהי”.

סגן השר ארבל הבהיר: “יש כאן איום אמיתי על הדמוקרטיה, ומהלך שהוא הכי קרוב ל־D9 בכנסת. לא נאפשר למחיקת קולם של 400 אלף מצביעים, עילת הסבירות היא שאלה משפטית אמיתית שצריך לתת עליה את הדעת. הציבור שלח אותנו למשימה, כשמוחקים את הסיפור של המצביעים, אי אפשר להעביר את זה מסדר היום”.

אתמול פורסם כי אביעד גליקמן, הכתב לענייני משפט של 'חדשות 13' אמר בתגובה לאיומי ש"ס: "צריך להגיד לכל אנשי המאפיה מש"ס ששולחים עכשיו איומים לבית המשפט העליון בעניין דרעי שפסק הדין כבר כתוב ושבמערכת המשפט לא ממש מפחדים ומתרגשים מהאיומים שלהם".

בהמשך, הוא הסביר כי הסיבה לכך שפסק הדין לא מתפרסם עדיין בשל "ענייני הגהות, ניסוחים וכדומה".

בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, זעם על התגובה של גליקמן: "'פסק הדין כבר כתוב', מאיפה לו לדעת דבר כזה? יש פה הוכחה ששופטי בית המשפט העליון מתדרכים עיתונאים ועוד על פסקי דין שלהם! ועוד לפני שפרסמו אותם!".

יאיר נתניהו הוסיף וטען כי "זה כ"כ מושחת, פלילי והזוי מכל כך הרבה כיוונים!".

יעקב ריבלין בטוויטר: "הלוחמה הפסיכולוגית ששס מנהלת כעת היא לא נגד הבג"ץ. הם יודעים שפסק הדין כבר כתוב. הל״פ הוא נגד נתניהו. שלא יעז לפטר את דרעי עד שהכנסת תשלים את הליך החקיקה שיבטל את פסק הדין. מדובר בפרק זמן של בין שבועיים לחודש ודרעי לא מוכן להיות רגע אחד בחוץ."

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.