שניאור דייטש | יום כ"ה טבת ה׳תשפ״ג 18.01.2023

התורם הדהים בדינר של 'כולל חב"ד': "נולדתי מברכה של הרבי"

בעיצומו של הדינר השנתי של מוסד החסד הוותיק 'כולל חב"ד' שנערך בניו יורק, חשף אחד התורמים הנכבדים כי הוא נולד מברכה נדירה של הרבי | לדינר קדמה דרמה גדולה שהסתיימה בנס מפתיע | לסיפור המלא ותמונות
התורם הדהים בדינר של 'כולל חב
מימין: הנדיב יונתן גולדמן, הרב שלום דוכמן, הרב רובשקין

הנהלת 'כולל חב"ד' לא ציפתה לקבל את שיחת הטלפון בבוקרו של היום בו נערך הדינר השנתי, בהשתתפות של אלפי תומכים מכל רחבי ארה"ב. על הקו היה גורם בניהול האולם היוקרתי, בו היה אמור להתקיים הדינר. "מצטערים, אבל נפל לנו החשמל ואין לנו צפי למועד חזרתו", נאמר. 

מה עושים? ב'כולל' התעשתו במהירות והצליחו במבצע ענק להעביר את הדינר הגדול לאולם אחר במנהטן. "ברוך השם היה למעלה מן המשוער, והפעם ביתר שאת וביתר עוז", הגיב הרב שלום דוכמן, מנהל ה'כולל', "הרגשנו את ידיהם של המייסדים, הרביים נ"ע, מלווים אותנו בכל צעד ושעל". 

קרוב לארבעים שנה שהדינר השנתי נערך בהשתתפות מעגל ענק של תומכים. בכל פעם מחדש הוא מצליח לרגש את קהל המשתתפים, העומד לימינו בכל ימות השנה בתמיכה בפעולותיו הכבירות. אל האולם החלופי נהרו משעות הערב המוקדמות אלפי התומכים, שם נחשפו למפת העשייה האדירה של ה'כולל', באמצעות נתונים שנתיים אודות היקף הפעילות בכל התחומים, לרווחתם של יושבי ארץ הקודש, מכל קצות הקשת.

הדינר נפתח. האורות כבים. מסכי הוידאו הענקיים מאירים. פניו הקדושות של הרבי נראים לפתע וקולו מהדהד בכל רחבי האולם הנוצץ. זהו קטע משיחת קודש, בה מזכיר הרבי את דברי אדמו”ר הזקן נ”ע, מייסד ‘כולל חב”ד’ ובעל הגאולה. ההתרגשות בקהל גדולה מאוד. פתאום כולם חשים ומבינים יותר, את הקשר העמוק של הארגון לכל שושלת הרביים – החל מאדמו”ר הזקן ועד לרבי.

הדינר נערך בכל שנה ברציפות, ולא בכדי. על חשיבותו של הדינר המסורתי, התבטא הרבי ב’יחידות’ הראשונה של מנהל הארגון הרב שלום דוכמן, לפני למעלה מארבעים שנה. לצד דברי הרבי על איסוף כספים, הרחיב על החשיבות לקיים דינר לתומכים באופן קבוע. “ארבעים שנה אחרי אותה יחידות, חשים את ברכותיו של הרבי בכל פעם מחדש בעריכת הדינר”, אומר הרב דוכמן.

בזה אחר זה עולים ונושאים דברים התומכים הרבים שמספרים על התפעלותם העצומה ממעגלי החסד הבלתי נגמרים של ה'כולל'. אחד מאורחי הכבוד, מר יונתן גולדמן, התומך רבות בפעילות ה'כולל', ריגש את כלל המשתתפים באולם, כשחשף שהוא נולד מברכה של הרבי. הוריו של מר גולדמן נולדו באיראן והגיעו לניו יורק בסוף שנות המ'. 

"היה להוריי בן ובת והם רצו עוד ילדים", סיפר, "כשהגיעו לרופא, הוא אמר להם שחבל על הזמן ואין שום סיכוי. 'תהיו שמחים ממה שיש לכם', אמר הרופא להוריי. בעצת ידיד המשפחה, הם החליטו לפגוש את הרבי, רק שהם לא ביקשו ברכה. מי שעשה זאת, היה הבן בן ה-11, שביקש מהרבי ברכה. בצעד לא רגיל, הרבי שאל אותו 'מה אתה דורש', והוא ענה ללא היסוס: 'אח!'. הרבי נתן לו דולר ואיחל לו כל טוב".

בשלב זה, חשף התורם שהוא זה שנולד כעבור זמן מברכתו הקדוש של הרבי. "זו הפעם הראשונה שאני מספר את הסיפור הזה", אמר התורם, לו עסק מצליח בארה"ב, ועין לא נשארה יבשה. 

הנאום המרכזי, כמידי שנה, היה של הרב דוכמן, מנהל ה’כולל’. בנאומו המרתק, הוא סקר את הפעולות הרבות של ארגון החסד היהודי הגדול בעולם, שהחל בחלוקת מזון לנזקקים בשנים ההם וכיום חולש על אימפריית חסד שמקיפה תחומים רבים המסייעים לרבבות יהודים בכל רחבי הארץ, זאת לצד פרויקטים ייעודיים לאנ”ש חסידי חב”ד. הרב דוכמן סיפר על היחס הנדיר שזכה לקבל ה’כולל’ מהרבי, לאורך השנים, בליווי והדרכות אין סופיות. 

בנגיעה אקטואלית, של חילופי הממשלות בישראל, ציין הרב דוכמן כי "אנחנו זוכים לשיתוף פעולה מכל הצדדים, עבור תעשיית החסד שלנו. לא משנה אם זו ממשלת ימין או ממשלת שמאל - אנחנו עובדים עם כולם ביחד, וכפי שהרבי אמר שה'כולל' עניינו עבודה עם כללות ישראל מה שיביא לאחדות של כלל ישראל". 

“מה זרעו בחיים אף הוא בחיים” – זו התחושה עמה יצאו המשתתפים מהדינר שלא יישכח. כל אחד ואחד, בפרט אלו שמלווים את הדינר מיומו הראשון, חשו איך הרבי ממשיך ללוות את ה’כולל’ שלב אחר שלב, בכל יום מחדש.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.