מערכת COL | יום כ"ו אלול ה׳תשס״ה 30.09.2005

ריגא: תנופה בהנצחת יהדות לטביה

פעילותה של קהילת שמי"ר בריגא במסגרת הנצחת יהדות לטביה, נמצאת בימים אלו בתנופה אדירה. לאחר הדפסת הספר 'לטביה בתי כנסת ורבנים' המשיך רב וראש קהילת שמי"ר הרב מנחם מענדל ברכהן, בכמה פרוייקטים מיוחדים במינם, והוציא לאור שני מוצרים עבור התיירים הרבים שבאים לאזורי הנופש במדינה ולעיר העתיקה. הראשון הוא סט גלויות של בתי הכנסת העתיקים של לטביה כשעל כל גלויה מצורף הסבר קצר על המקום. הגלויה הודפסה ב-3 שפות שונות: אנגלית, לטבית ורוסית. בנוסף הדפיס הרב ברכהן מפת התמצאות בעיר הכוללת את כל בתי העלמין בעיר, גיא הריגה, בתי כנסת ועד מקומות יהודים היסטוריים כשכולם מסומנים על המפה על פי מקרא סימנים מיוחד וממוספרים להסברים בתחתית המפה כיצד להגיע אל המקום בדיוק רב.
ריגא: תנופה בהנצחת יהדות לטביה

שני מוצרים אלו נמכרים היום בכל חנויות התיירים.

לאחרונה הקים הרב ברכהן תערוכה מיוחדת במינה בה מוצגים למעלה מ-60 דגמים של בתי הכנסת שהיו בעבר בלטביה, וכן כמה עשרות ציורים של בתי הכנסת שאותם ציירו ילדי לטביה בפרוייקט מיוחד שנקרא "ילדי לטביה מציירים בתי כנסת" ובו השתתפו ילדים מכל בתי הספר במדינה.

הילדים הזוכים טסו לפראג וראו מקרוב עוד מקום יהודי היסטורי. הציורים הנבחרים אוגדו לחוברת מהודרת בה נכתב ליד כל ציור את שם הילד ואת גילו. בתערוכה זו השתתף בשבוע שעבר נשיא המדינה מר משה קצב שלא הסתיר את התפעלותו מאיכות המוצרים מהתערוכה והמוצגים ואף ציין כי פעילות זו מנציחה באופן מיוחד במינו את עברה והווייתה של יהדות ויהודי לטביה שכידוע הייתה זו מורשתו של רבה הראשי של לטביה הרב נתן ברכהן ע"ה.

לקראת השנה החדשה הוציא לאור הרב ברכהן לוח שנה מהודר ומיוחד בעיצובו ב3 שפות אנגלית לטבית ורוסית בו מופיעים ימי חב"ד מלווים בהסבר קצר על מהות היום תאריכי מדינת לטביה ותאריכי מדינת ישראל.

בתמונה מוצגים: למעלה – משמאל, הספר לטביה בתי כנסת ורבנים, מימין חוברת הציורים של ילדי לטביה. במרכז: מימין, לוח השנה המהודר משמאל אחד מדגמי בתי הכנסת שהוצגו בתערוכה. למטה: מימין, הכריכה של בט הגלויות, במרכז, מפת ההתמצאות באתרים היהודיים במצב מקופל.


הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.