שניאור דייטש | יום כ"ג טבת ה׳תשפ״ג 16.01.2023

הרמטכ"ל היוצא והנכנס התפללו בכותל המערבי

הרמטכ"ל הנכנס הרצי הלוי קיבל דרגות רב אלוף מראש הממשלה ושר הבטחון ואחר כך יצא לתפילה בכותל המערבי, לצידו של הרמטכ"ל היוצא, אביב כוכבי • ראש הממשלה נתניהו: "לא ניגרר למלחמות מיותרות. אבל ביום פקודה ניאבק על הנחוץ והחיוני”
הרמטכ
הרמטכ"ל היוצא אביב כוכבי והנכנס הרצי הלוי, בתפילה משותפת בכותל המערבי (צילום: הקרן לפיתוח המקומות הקדושים)

ארבע שנים אחרי שנכנס ללשכת הרמטכ”ל: רא”ל אביב כוכבי סיים הבוקר (שני) את כהונתו. האחריות הכבדה על צה”ל עברה לממשיכו, אלוף הרצי הלוי, שהפך לרמטכ”ל ה־23.

טקס החילופים התקיים במשרד ראש הממשלה בירושלים.

בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט העניקו להלוי דרגת רב אלוף. משם יצא הרמטכ”ל החדש להתפלל בכותל המערבי ולפגישה עם נשיא המדינה.

וידאו:

 

בהמשך יתקיים לכבודו משמר כבוד בקריה בתל אביב.

נתניהו אמר בנאומו בטקס: “במעמד זה כולנו זוכרים את הזכות הנעלה לעטות כתף ולהתייצב כתף אל כתף בשליחותנו להבטחת עתידה של מדינת ישראל.

“היום ממשלת ישראל מזהה את הסכנה ומנחה את צה”ל להכין תכנית להדוף את האיום לקיומנו. המשטר האיראני מאיים להשמיד אותנו. לא נחכה שחרב חדה תונח על צווארינו. צה”ל יחד עם השב”כ והמוסד יעשו כל שיידרש להשיב מלחמה שערה לאויבינו. לא ניגרר למלחמות מיותרות. אבל ביום פקודה ניאבק על הנחוץ והחיוני”.

נתניהו הודה לרמטכ”ל היוצא כוכבי על תרומתו הגדולה לביטחון המדינה.

שר הביטחון יואב גלנט אמר: “מתוקף תפקידי וכמתחייב מן החוק, אפעל כדי שהרמטכ”ל, רב-אלוף הרצי הלוי, יוכל לממש את אחריותו. בתוך כך, אוודא כי לחצים חיצוניים – פוליטיים, משפטיים ואחרים – נעצרים אצלי ולא מגיעים לשערי צה”ל”.

הוא הוסיף: “אביב, השנים האחרונות היו עמוסות בהצלחות מבצעיות רבות. תחת פיקודך, פעל צה”ל ברצועת עזה, ביהודה ובשומרון, בסוריה ובלבנון, בסדרת מבצעים מוצלחים, תחת הנהגתך התבצעו בהצלחה מבצעים מיוחדים, בזירות קרובות ורחוקות. בתום ארבע שנות כהונה, אתה מותיר אחריך צבא לוחם, מותאם ומוכן יותר, לאתגרים מולם אנו ניצבים.

“הרצי, נראה שכבר בשם שניתן לך, על שם דודך הרצל הלוי, שנפל בקרב על ירושלים במלחמת ששת הימים, כאילו נקשר גורלך עם המחויבות העמוקה לביטחון ישראל. מאז גיוסך לצה”ל, שאפת והצלחת להימצא תמיד בצמתים המרכזיים ביותר, בפעולות המורכבות והמסוכנות ביותר”.

הלוי גדל בירושלים ולמד בתיכון תורני הימלפרב בעיר. הוא העיד על עצמו כאדם מאמין, אך הוא אינו חובש כיפה.

אביו, שלמה הלוי , הוא בנו של פעיל האצ”ל וגדוד מגיני השפה חיים שלום הלוי (במקור גורדין). סבתו של האלוף הלוי, צילה, היא בתו של הרב דב בער הכהן קוק ואחייניתו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ”ל.

הוריו, שלמה ולינה הלוי, קראו לו הרצל על שם דודו הרצל הלוי שנהרג בקרב לשחרור ירושלים במלחמת ששת הימים, שנערכה בשנה בה נולד.

הוא התגייס לצה”ל ב-1985 ולאחר שירות בגרעין נח”ל בקיבוץ התנדב לחטיבת הצנחנים ושירת בגדוד הנח”ל המוצנח. הוא התקדם בחטיבה עד לתפקיד מפקד פלוגת הנ”ט, עליה פיקד בלחימה בדרום לבנון.

הלוי מתגורר בכפר האורנים הסמוך למודיעין עלית. הוא נשוי לשרון ואב לארבעה.

הוא בעל תואר ראשון בפילוסופיה ומנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית בירושלים, ותואר שני בניהול משאבים לאומיים מהאוניברסיטה לביטחון לאומי בוושינגטון.

הרמטכ”ל הנכנס השתתף בחילוץ הכושל של החייל החטוף נחשון וקסמן ומבצע החטיפה של מוסטפא דיראני, שנועד לסייע באיתור מידע על הנווט השבוי רון ארד. הוא התנגד לעסקת שחרור המחבלים בתמורה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט.

בשנת 2014, אחרי מבצע צוק איתן, מונה לראש אגף המודיעין. בשנת 2018 מונה למפקד פיקוד הדרום ולפני כשנה מונה לתפקיד סגן הרמטכ”ל.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.