מערכת COL | יום כ"ג טבת ה׳תשפ״ג 16.01.2023

חשיפה: הסוד הכמוס שהגרמ"ש אשכנזי ע"ה שמר 31 שנה

לרגל היראצייט של הגרמ"ש אשכנזי ע"ה, רבו של כפר חב"ד, שחל היום: בשנת תשע"ו, שנה לפטירתו של הרב אשכנזי ע"ה, חשף הרב אהרון דב הלפרין שיחי', עורך 'כפר חב"ד', גילויים מרתקים וסוד כמוס שצפן עימו הגרמ"ש ושיתף אותו רק 31 שנה לאחר מכן • היו אלו הימים הסוערים של המלחמה הידועה והביטוי האומלל "עוד אלפיים שנה בלי רמת הגולן", שרשרת אירועים ששיאם היה כתב תביעה בבית דין רבני בתל אביב שהושתק בחשאי
חשיפה: הסוד הכמוס שהגרמ

בשנת תשע"ו, שנה לפטירתו של רבו של כפר חב"ד הגרמ"ש אשכנזי ע"ה, חשף הרב אהרון דב הלפרין שיחי', עורך 'כפר חב"ד', גילויים מרתקים וסוד כמוס שצפן עימו הגרמ"ש אשכנזי ושיתף אותו רק 31 שנה לאחר מכן.

הרב אהרון דוב חושף למעשה את השתלשלות האירועים שהביאו להולדת עיתון 'כפר חב"ד' ובכך נרקם גם הקשר האישי שלו למהלך העניינים ההיסטורי.

מספר הרב אהרון דב: "היה זה בכ"ד טבת שנת תשל"ב, הרבי הורה לפתע על 'התוועדות פתאומית' בפעם הראשונה בכ"ד טבת. בסביבות השעה 3 לפנות בוקר הערנו בכפר חב"ד את ר' מוליק ריבקין, שיכין את ה'שידור'. הרבי דיבר בצורה מפורשת שהסיבה להתוועדות היא בגלל ש'הגיע ספר הלכה חדש של אברך מכפר חב"ד', על הלכות תלומד תורה, הרבי התכוון על הגרמ"ש אשכנזי. אני זוכר שבהמשך דבריו הק' של הרבי, אמר שיחה ביטויים חריפים מאוד על אותו ראש ישיבה בבני ברק, הרבי אמר ביטוי חריף: "כל המצר לליובאוויטש נעשה ראש".

הרב הלפרין ממשיך לתאר את מה שאירע בשנים הסוערות ההן: "בדיוק עשר שנים לאחר מכן, בכ"ד טבת תשמ"ב, הרבי שוב דיבר בשיחה חריפה על אותו אדם, שבאותה תקופה (לאחר שעבר 'חוק הגולן' בכנסת) אמר ביטוי אומלל ש"היינו אלפיים שנה בלי הגולן, ונהיה עוד אלפיים שנה בלי הגולן".

"הדברים הגיעו עד כדי כך שהמזכיר הרב חודקוב התקשר ואמר לי אלו ביטויים של הרבי 'לצנזר' מהשיחה. עיתון כפר חב"ד יצא אז לראשונה ב'מכתב גלוי' נגד אותו ראש ישיבה ונגד 'ההשקפה' הידועה, מה שעורר סערה גדולה בתקשורת החרדית, שנשלטה באותן שנים בידי אנשים אלו ויצאו נגדי בכותרות על ה'חוצפה גדולה' וכו'.

הדברים לא הסתיימו רק בכותרות בעיתונים: הרב אהרון דב הלפרין קיבל זימון לבית הדין הרבני בתל אביב... "קיבלתי צו מניעה מבית הדין שלא לכתוב יותר נגד אותו ראש ישיבה מבני ברק, אבל המשכתי לכתוב ולשמור על כבודה של ליובאוויטש באמצעות 'כפר חב"ד'", נזכר הרב הלפרין.

כל השנים ההן לא ידע הרב אהרון דב מה הסיבה שלמעשה התביעה הושתקה. "31 שנה הגרמ"ש אשכנזי שמר את זה בסוד כמוס, ורק כ-20 שנה אחרי ג' תמוז הוא סיפר לי מה בדיוק קרה".

מסתבר כי מזכיר הרבי הרב חודקוב ביקש מהרב אשכנזי בסוד כמוס, לשכור שירותיו של טוען רבני ידוע מירושלים ולדאוג שהתביעה תתבטל. הטוען הרבני אכן 'עשה את העבודה' כמו שצריך והתביעה הושתקה.

"31 שנה הרב אשכנזי שתק. רק לרגל גיליון ה-1500 של 'כפר חב"ד', חשף הגרמ"ש את הסוד. מכאן ניתן לראות כמה 'כבוד ליובאוויטש' היה חשוב לרב אשכנזי ומה שהוא פעל מאחורי הקלעים בהוראת הרבי, לא תמיד ידענו".

צפו בוידאו המלא:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.