צביקה קעניג | יום כ"ב טבת ה׳תשפ״ג 15.01.2023

רשות המסים תעניק ארכה והקלות בהחזרת מענקי קורונה

רשות המסים תאפשר לעוסקים ונישומים שקיבלו מענקי קורונה ביתר, הנדרשים להחזיר את המענקים וטרם הסדירו את התשלום להגיש השגות מנומקות על החיוב
רשות המסים תעניק ארכה והקלות בהחזרת מענקי קורונה
צילום: דוברות המשטרה

רשות המסים תאפשר לעוסקים ונישומים שקיבלו מענקי קורונה ביתר, הנדרשים להחזיר את המענקים וטרם הסדירו את התשלום להגיש השגות מנומקות על החיוב עד ל־28 בפברואר 2023. 

ההחלטה באה בעקבות פניות של עוסקים ונישומים שטוענים כי החיוב שבוצע על ידם כחלק מהמהלך הוולונטרי נעשה בטעות, והם רוצים להשיג עליו, אך המועד להגשת השגה עבר.

בנוסף, רשות המסים תאפשר לאוכלוסיה זו להסדיר את החוב בפריסה ל־12 תשלומים ללא ריבית. במקרים בהם נדרשת פריסה ארוכה יותר כתוצאה מקשיים כלכליים או נסיבות מיוחדות של המבקש, ניתן יהיה לפנות למשרד השומה בו מתנהל התיק ולבקש פריסה ארוכה יותר שתיבחן באופן פרטני.

לצורך הסדרת פריסת התשלומים, ניתן לפנות למשרד השומה בו מתנהל התיק או להגיש את הבקשה לפריסה באמצעים מקוונים במערכת פניות הלקוחות. על מנת לאפשר לעוסקים לבצע פריסת תשלומים או להגיש השגות על הדרישה להחזרת מענקים, רשות המסים תקפיא את העיקולים שהוטלו על עוסקים ונישומים לתקופה קצובה של חודשיים.

כזכור, במהלך משבר הקורונה שילמה רשות המסים מענקים לעצמאים ולבעלי שליטה במספר מסלולים. לאור הצורך בהעברת התשלומים באופן מהיר למספר גדול מאד של בעלי עסקים, המענקים שולמו לעתים עוד בטרם הוגשו דיווחי המע"מ הרלבנטיים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.