מערכת COL | יום י"ט טבת ה׳תשפ״ג 12.01.2023

מעצמת השלוחים בישראל בערב הצדעה מרגש • תיעוד ראשון

מעמד אדיר שלא יישכח זמן רב: אלפי שלוחי הרבי ונשותיהם התכנסו אמש למעמד הצדעה מרגש ועוצמתי של "צעירי חב"ד", בהשתתפות בי"ד רבני חב"ד, צמרת הממשלה, שרים, ח"כים, ראשי ערים ואלפי תומכים
מעצמת השלוחים בישראל בערב הצדעה מרגש • תיעוד ראשון
צילומים: יניב יצחק. הפקה: כפלין הפקות

שלוחי הרבי ונשותיהם השליחות בארץ הקודש, ולצדם אלפי תומכיהם הרבים, התכנסו אמש (רביעי) למעמד הצדעה מרגש של צעירי אגודת חב"ד, בגני התערוכה בתל אביב. מכל רחבי הארץ נהרו השלוחים - מהערים המרכזיות והקטנות, מהיישובים, מהקיבוצים - מאילת ועד מטולה. 

היה זה מעמד אדיר שלא יישכח עוד זמן רב. בהשקעה גדולה ובארגון מוקפד, נערך הערב, בהשתתפותם של השלוחים והמעגל הקרוב של תומכיהם שמנה אלפים-רבים מכלל שבטי ישראל. 

את המעמד כיבדו בהשתתפותם חברי בי"ד רבני חב"ד בארץ הקודש ובהם מזכיר ביה"ד ומד"א נחלת הר חב"ד הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי, סגן מזכיר ביה"ד ורב קהילת חב"ד ברחובות הרב מנחם מענדל גלוכובסקי, רבה של אילת הרב יוסף הכט, רבה של חולון הרב יוחנן גוראריה ורבה של קריית גת הרב משה הבלין.

צמרת הממשלה - שרים וחברי כנסת מכל הסיעות, עשרות ראשי ערים ומועצות, בכירים מעולם הכלכלה וההייטק. 

לאורכו של המעמד העוצמתי, הועלו על נס סיפוריהם של אברכים צעירים שבעקבות מפנה מטלטל בחייהם - בחרו לצאת לשליחות עם בני משפחותיהם. 

החל מהשעה שבע בערב, החלו לזרום לגני התערוכה אלפי השלוחים ותומכיהם, והתיישבו על יד שולחנות ערוכים ועליהם מנות שף משובחות, לצלילי נעימות חסידיות מאת הזמר ר' נמואל הרוש. 

המעמד נפתח על ידי המנחה הרב נפתלי ליפסקר, העומד בראש אגף הסניפים בצעירי חב"ד. אחרי פרק התהילים של הרבי והרבנית, נפתח המעמד באופן רשמי עם הקרנת סיפוריהם המרגשים של שלוחי הרבי מנקודות שונות בארץ, שסיפקו באופן יוצא דופן את הרגעים האנושיים שהביאו אותם להגשים את חלום היציאה לשליחות. 

ההצדעה לאלפי שלוחי הרבי, באמצעות מעמד ה'ראל קאל', נערכה בפרקים - לכל אורכו של הערב. צילומי רחפן מכל עיר בישראל הוקרנו על המסכים, כשלצד הצילומים נכתב מספר השלוחים הפועלים בכל נקודה ונקודה. וכך, ניתנה במה באופן פרטני לצבא, המונה 1120 משפחות.

הסיפור הראשון היה של השליח הרב חיים זילבר מצפת, שסיפר על הפיגוע המטלטל בבית חב"ד במומביי שגרם לו ולרעייתו לצאת לשליחות. לאחר מכן הוקרן סיפורו יוצא הדופן של הרב מאיר בוטמן, שליח הרבי בשכונת נווה יעקב בירושלים - שקיבל החלטה שלמרות הגמגום בדיבורו, הוא יוצא לשליחות, וב"ה זוכה להצלחה אדירה. 

בהמשך הוקרנו קטעי וידאו מיוחדים על הרב נועם דקל מיוקנעם - כשלאחריו נשא דברים ראש העיר סימון אלפסי. סימון אלפסי זכה שיוגש לרבי 'מפתח העיר' לפני שלושים ושלוש שנים והוא תולה את ההצלחה הגדולה של העיר יקנעם, בברכתו של הרבי. 

במהלך כהונתו כראש העיר יקנעם גדלה העיר מחמשת אלפים תושבים לקרוב לשלושים אלף תושבים, והיא נחשבת בין הערים המתקדמות בארץ בתעשיית ההייטק, זכתה בפרסי חדשנות מובילה ומצטיינת בתחום החינוך, רווחה וכבוד הדדי בין כל הקהלים. מר סימון אלפסי נשא דברים בשם ראשי הערים.

בשלב זה של האירוע נהנה קהל ההמונים משיר חסידי מיוחד על 'הקהל' ובהמשך הובא סיפורו המטלטל של הרב אפי עידה, שיצא לשליחות עם רעייתו, אחרי שחווה אירוע מצער של 'מוות בעריסה'. הרב עידה תיאר איך הצליח עם רעייתו לצאת מהמשבר - לעולם השליחות המאיר, ועד כמה הם רואים חיל בשליחותם. 

במהלך הערב הובאו סיפוריהם של השליח הרב פולע ברוד מקריית ארבע וכן של השליח הרב בני קרניאל מגדרה שתיאר את הנס המדהים שהתרחש עם בית הספר 'שלהבות חב"ד' בעירו והתגשמות ברכתו של הרבי בעיצומה של התהלוכה לכבודו של רשב"י. 

נאום אורח יוצא דופן היה של סמנכ"ל 'ידיעות אחרונות' אלון גולדשטיין, שסיפר על ה'אני מאמין' שלו כבן הדור השלישי לניצולי שואה ודיבר ברגש רב ובעוצמה מופלאה על הרבי, המשלח, ומפעל השליחות שהקים מיד אחרי השואה. עמו עלה לבמה גם ידידו הרב מוני אנדר, מנהל אגף דוברות חב"ד בצעירי חב"ד, שתיאר בהרחבה את הקשר המיוחד שנרקם עם מר גולדשטיין וסיפר על שליחותו בתקשורת. 

את המעמד הגדול חתם יו"ר צעירי אגודת חב"ד, הרב יוסף יצחק אהרונוב, שבנאומו הבנוי לתלפיות היטיב לבטא את עבודתם המסורה של שלוחי הרבי, הפועלים יום ולילה, ללא הפסקה, בשליחותו של המשלח. נאומו המרגש חתם את הערב הגדול, שהותיר רושם עצום על כלל המשתתפים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.