צביקה קעניג | יום י"ח טבת ה׳תשפ״ג 11.01.2023

המשנה לנגיד: ייתכן שנצטרך להעלות הריבית מעל ל-4 אחוז

המשנה לנגיד בנק ישראל, אנדרו אביר, מבהיר כי ריבית בנק ישראל עשויה לעלות אל מעל ארבעה אחוזים, וכי בבנק לא חוששים מכניסה למיתון
המשנה לנגיד: ייתכן שנצטרך להעלות הריבית מעל ל-4 אחוז
אילוסטרציה. צילום: דוברות המשטרה

המשנה לנגיד בנק ישראל, אנדרו אביר, מבהיר כי ריבית בנק ישראל עשויה לעלות אל מעל ארבעה אחוזים, וכי בבנק לא חוששים מכניסה למיתון.

בכנס הפיננסים השנתי של לשכת רואי החשבון, אמר אביר כי "אנחנו מצפים שבשנה הקרובה תהיה האטה מסויימת בפעילות הכלכלית אבל לא שנכנס למיתון. הצפי והתחזית שלנו בנויות על ההנחה שהריבית תעלה לסביבת ה־ 4 אחוז. אך ייתכן שנצטרך להעלות את הריבית גם מעבר ל־4 אחוזים במידה והאינפלציה תמשיך לעלות, והביקושים לא ירדו," העריך אביר.

אביר הוסיף כי "עליית האינפלציה היא לא רק תוצאה של בעיות בשרשרת הייצור ועליית מחירי הסחורות. היא גם כתוצאה מביקושים ערים במשק שהתאושש באופן מהיר מהסגרים של הקורונה. כשיצאנו מתקופת הקורונה, המדינות נתנו הרבה כסף לאזרחים. לחלק מהאנשים היה יותר כסף בעו"ש אחרי הקורונה מאשר לפני, והביקושים היו מאוד גבוהים והם עדיין גבוהים".

המשנה לנגיד התייחס לכך שהבנקים איחרו בהתאמת הריבית על הפקדונות, אך לצד הביקורת כלפי הבנקים ציין שצריך להפנות את הציבור שיש גם אופציות אחרות חוץ מהבנקים, וגם שצריך לנהל מו"מ מול הבנקים על גובה הפקדונות ולנצל את הכלים שבנק ישראל קידם לטובת הלקוחות בנושא זה.

על משבר הדיור אמר אביר כי "הפתרון הוא לא רק שחרור קרקעות, אלא גם שיפור ובניית תשתיות. ממשלות מצליחות להביא התחלות בניה, לעמוד בקצב הגידול של האוכלוסיה במשך שנה או שנתיים, אבל הם צריכים לעמוד בקצב בניה של כ־ 55 אלף יחידות דיור בכל שנה על פני -10 15שנים – זה משתלב וממחיש את חשיבות התכנון של תשתיות

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.