מערכת COL | יום י"ז טבת ה׳תשפ״ג 10.01.2023

בשלוש שפות: ברית וסגירת מעגל מרגשת בעיר באטומי בגיאורגיה

טקס מרגש והיסטורי נערך אמש בגיאורגיה, בברית המילה לבנו של השליח בעיר באטומי הרב זאבי מנדלזון • ונקרא שמו בישראל: בן ציון - כשמו של הסבא רבא, השליח והרב וחבר בית דין רבני חב"ד, שנולד במדינה • דיווח וגלריה
בשלוש שפות: ברית וסגירת מעגל מרגשת בעיר באטומי בגיאורגיה
צילומים: ללא קרדיט

העיר באטומי ידועה בתולדות חסידי חב"ד. העיר בה שימש שליחו של הרבי הריי"צ, הרב שמריהו ששונקין ע"ה כרב ראשי, עיר נמל אשר בשעתו היתה מרכז גדול ליהודי האיזור ומקום מפגש בין קהילות יהודי גרוזיא, חסידי חב"ד ויהודים מטורקיה ופרס.

מזה חמש שנים פועלים במקום שלוחי הרבי, הרב זאבי מנדלזון וזוגתו, שמונו ע"י המרכז לענייני חינוך כשלוחים ראשונים לעיר באטומי לאחר עשרות שנים ללא רב ומנהיג בעיר. השליחות בעיר מתנהלת תחת השליח הראשי למדינה הרב מאיר קוזלובסקי וזוגתו. 

הולדת בן זכר ראשון למשפחת השלוחים בעיר מהווה נקודת ציון משמעותית של זקיפות קומה יהודית כאשר לאחר יותר מארבעים שנה מתקיימת לראשונה ברית מילה בעיתה ובזמנה לתינוק בן שמונת ימים, וממחיש את התחייה היהודית שחווה הקהילה המקומית במקביל לפעילות הנרחבת עם אלפי המבקרים מדי עונת תיירות.

אירוע הברית מתנהל בעברית, רוסית וגיאורגית, לתועלת כלל בני המקום, וממחיש את המגוון הרחב בתוך אוכלוסיית קהל היעד של בית חב"ד.

את הברית ערך הרב שבתאי מיכאלאשוילי רב ביה"כ בית שמואל בנחלת הר חב"ד ורבה של העדה הגיאורגית בקריית מלאכי ובדרום הארץ. הרב מיכאלאשוילי הוא ידיד ותיק של אימפריית חב"ד במדינת גיאורגיה, מוהל בחסד עליון, שקיבל על עצמו לבוא לכל ברית מילה בגיאורגיה לפני 13 שנה, ומאז מגיע בכל מזג אוויר וכל זמן לכל מקום בגאורגיה למול את בני המקום.

לצידם של כמאה בני הקהילה הגודשים את מבנה בית הכנסת העתיק ניתן לראות גם כמות נכבדה של אורחים. אביו של השליח הרב יעקב מנדלזון השליח ורב חב"ד בערד; חותנו של השליח הרב אריה גולדברג מנכ"ל מרכז רבני אירופה, השליח לישראלים בטיביליסי הבירה הרב מנחם מרוזוב ובני משפחה מהארץ והעולם.

רגע מרגש במיוחד היה כאשר הוכרז שם הרך הנימול, ונקרא שמו בישראל בן ציון בן הרב אריה זאב, כשמו ושם אביו של סב השליח הרב בן ציון ליפסקר ע"ה, שליח הרבי ורב העיר ערד חבד בי"ד רבני חב"ד – שבעצמו נולד במדינת גיאורגיה כאשר משפחת הוריו נמלטה מהשלטון הקומוניסטי, וכעת נקרא נינו בשמו וממשיך בשליחות במקום הולדתו.

סעודת המצווה שהתקיימה בבית חב"ד הפכה במהרה להתוועדות חסידים, כאשר השליח יחד עם המוהל ועם השליח הראשי למדינה משמיעים דברי התעוררות בשפות המקומיות, והאורחים החשובים נושאים דברם בלשון הקודש, מנגנים ניגוני חסידים ואף מעוררים את המשתתפים לקבל על עצמם החלטות טובות בתורה ומצוות.

בשורה משמחת במיוחד נמסרה על ידי השליח הרב זאבי מנדלזון במהלך סעודת המצווה: בשבוע החולף הושלמה מלאכת רכישת השטח קבלת אישורי הבנייה עבור בניית מקווה טהרה, ובימים הקרובים תחל מלאכת הבנייה של מקווה הטהרה הראשון בעיר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.