שלום לאופר | יום ט"ו טבת ה׳תשפ״ג 08.01.2023

"הרבי בירכני בשפע ברכות": היחידות של הרב אברהם חזן

"בנוגע צו דעם וואס שרייבסט דא... פארפעלט רבנו תם [= בנוגע למה שהנך כותב כאן שהחסרת הנחת תפילין דרבנו תם] – שתהיה נזהר בזה מהיום והלאה במיוחד, ושתהיה בקי בכל הלכות תפילין, וכן לדעת לכל-הפחות שנים או שלשה מאמרים בעל-פה"

יחידות הרב אברהם חזן

רב שכונות נווה נוף וגני אביב ושליח הרבי בעיר לוד


זכיתי להיכנס לרבי פעמיים ל'יחידות'. הפעם הראשונה בחורף תשל"ו. זכיתי להגיע לרבי בתור בחור בחודש אלול תשל"ג (שם נשארתי עד לחתונתי בשנת תשל"ח), לא מיהרתי אז להיכנס ליחידות כי לימדו אותנו שצריך להתכונן. ובינתיים בחודש תשרי תשל"ה ביטל הרבי את הסדר לפיו נהגו להיכנס ביום ההולדת או בסמיכות אליו ליחידות. אולם אני ניגשתי מדי פעם למזכיר הרב גרונר ואמרתי לו שעדיין לא זכיתי להיכנס. הדבר נדחה, כאמור, עד לחורף תשל"ו שאז קרא לי הרב יהודה לייב גרונר ואמר לי שאוכל להיכנס לרבי, כמובן שעשיתי הכנות, צמתי, טבלתי במקווה ולמדתי חסידות. נכנסתי ליחידות בשעה 12:30 אחר חצות (הסדר היה שקודם היו נכנסות משפחות עם ילדים). הירכתי "שהחיינו" בהתרגשות, הייתי באימה וביראה, נעמדתי מול הרבי שבתחילה עוד עיין במשהו, אחר-כך הושיט ידיו הקדושות לקבל את המכתב-פ"נ שהכנתי. פניו הקדושות האירו ושידרו מבט אוהב.

במכתב שהגשתי ציינתי נושאים אחדים. בידי הרבי היה עפרון קטן והוא סימן קווים ואחר-כך החל לענות. המעניין שהוא התחיל לענות מהסוף. כלומר בקשתי בשולי המכתב נענתה ראשונה וכו'. הנה תוכן הדברים שרשמתי מיד בצאתי:

"שהקדוש-ברוך-הוא ימלא משאלות לבבך לטובה בכל זה שאתה כותב פה.

בנוגע צו דעם וואס שרייבסט דא... פארפעלט רבנו תם [= בנוגע למה שהנך כותב כאן שהחסרת הנחת תפילין דרבנו תם] – שתהיה נזהר בזה מהיום והלאה במיוחד, ושתהיה בקי בכל הלכות תפילין, וכן לדעת לכל-הפחות שנים או שלשה מאמרים בעל-פה.

בנוגע לזה שאתה כותב בענין הצבא – תתייעץ עם אלו היודעים בזה.

ושהקב"ה... [יעזור? יברך אותך?] תהיה חסיד, ירא-שמים ולמדן, ושימלא כל משאלות לבבך לטובה בכל הדברים שאתה כותב כאן, וכשאני יסע לציון אני יקח אתי גם את הפתק הזה".

היחידות השניה הייתה כבר אחר נישואיי בחודש תשרי תש"מ זה היה כבר אחרי האירוע הבריאותי בתשרי תשל"ח ומהמזכירות ביקשו שאת המכתבים הארוכים ימסרו דרך המזכירות. נכנסתי ובידי רק פתק עם השמות, הרבי בירכני בשפע ברכות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.