חרדים10 | יום ט"ו טבת ה׳תשפ״ג 08.01.2023

נתניהו בעד הרפורמה של לוין: "תופעה חריגה שאין דומה לה"

ראש הממשלה נתניהו פתח את ישיבת הממשלה הראשונה והגן על הרפורמה שהציג שר המשפטים יריב לוין: "זו תופעה חריגה שאין דומה לה בעולם, באף מדינה" • נתניהו מתח ביקורת חריפה על מפגיני השמאל שהשתתפו אמש בהפגנה בתל-אביב – והשוו לדבריו את שר המשפטים למנהיג הנאצים. “הסתה פרועה”
נתניהו בעד הרפורמה של לוין:
וידאו: עומר מירון, לע"מ. סאונד: בן פרץ, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח היום (ראשון) את ישיבת הממשלה בהתייחסות לרפורמה המהפכנית במערכת המשפט – ולסערה הציבורית שהתעוררה בעקבותיה.

“הטענה שהרפורמה במשפטים היא סוף הדמוקרטיה היא משוללת כל יסוד, הרפורמה שהציג השר לוין תידון בוועדת החוקה – הפורום החוקי והנכון לדיון”.

נתניהו טען, כי רפורמת לוין היא מימוש רצון הבוחר ושלל על הסף את הצעתו של יו”ר המחנה הממלכתי בני גנץ להקים צוות משותף שיגבש רפורמה בהסכמה רחבה: “לא זכורה לי הצעה כזו כשהממשלה הקודמת חתמה על הסכם כניעה מול חיזבאללה. היא אפילו לא הביאה את ההסכם לכנסת”, עקץ נתניהו. “אנחנו ננהג אחרת מהממשלה הקודמת שקידמה החזרת שטחים לחיזבאללה. הרפורמה תידון בדיון מעמיק בוועדת חוקה חוק ומשפט, זהו הפורום המתאים והחוקי לדיון זה”.

נתניהו הגן על הרפורמה של שר המשפטים: “עד עכשיו כולם הביעו רצון להחזיר את עקרון הפרדת הרשויות. גדעון סער אמר בעצמו שהאיזון בין הרשויות צריך לכלול פסקת התגברות. זו תופעה חריגה שאין דומה לה בעולם, באף מדינה. האם ישראל לא הייתה דמוקרטיה למופת? הניסיון להשיב זה חיזוק הדמוקרטיה ויש לעשות זאת באחריות וכך נעשה”.

בהמשך מתח ראש הממשלה ביקורת חריפה על מפגיני השמאל שהשתתפו  אמש במחאה בתל-אביב – שהשוו לדבריו את שר המשפטים למנהיג הנאצים. “זו הסתה פרועה”, קבע. “יש לעצור זאת מיד, להוקיע ולהתכנס לדיון רציני. כך נעשה. זה מימוש רצון הבוחר ומימוש מהות הדמוקרטיה האמתית”.

צפו:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.