צביקה קעניג | יום י"ב טבת ה׳תשפ״ג 05.01.2023

770 רמת שלמה: ערב זיכרון לר' שלמה זלמן מנדלסון ע"ה

ידידים, תלמידים ובני משפחה התכנסו באולם 770 רמת שלמה לערב זיכרון מרגש לציון 18 שנה לפטירתו של הרה"ח שלמה זלמן מנדלסון ע"ה בי"א טבת
770 רמת שלמה: ערב זיכרון לר' שלמה זלמן מנדלסון ע

ידידים, תלמידים ובני משפחה התכנסו באולם 770 רמת שלמה לערב זיכרון מרגש לציון 18 שנה לפטירתו של הרה"ח שלמה זלמן מנדלסון ע"ה בי"א טבת.

בין היתר, דיבר רב הקהילה, הרב יוסף יצחק הבלין, סיפר על מידת החסד הגדולה של המנוח, ושיתף בזיכרונות ורגעים אישיים ובעלי משמעות. "ר' שלמה פעם הסביר לי שחשוב לו לתרום להתוועדויות בשבת, כי יש אנשים שאין להם מה לאכול בבית, ואוכלים בבית הכנסת", סיפר. הרב ציין לשבח את המעורבות של משפחת מנדלסון בחיי הקהילה.

מנהל מכון מעיינות בירושלים, הרב כתריאל שם טוב, דיבר בשם תלמידיו של הרב מנדלסון בעת היותו מחנך באוהלי תורה בקראון הייטס. הוא הפליג בערגה לזיכרונות בכיתה, שיתף באנקדוטות המלמדות על הגישה המעצימה והרגישה של המורה. גם כאשר תלמידים התנהגו בצורה שלילית, המורה מנדלסון בחר לשים דגש על הצד החיובי של הילד, ובאמצעות העצמת הטוב גרם להחלשת הרע. לדוגמה, היה תלמיד חלש, שחשש מאוד להיכשל במבחן. המורה ישב עם התלמיד באופן אישי, נתן לו את טופס המבחן ועבר יחד על השאלות, ואחר כך נתן לו לכתוב את המבחן לבדו. הציון הטוב עודד את הילד להמשיך הלאה ולהצליח בכוחות עצמו. הרב שם טוב חתם את דבריו כי הגישה החינוכית של הרב מנדלסון נכנסה בו בתור תלמיד, ומלווה אותו גם כיום בעבודתו החינוכית במעיינות.

על המרקע הוקרן סרט בו מספרים תלמידיו של הרב מנדלסון בקראון הייטס על המורה שהכירו, לצד ידידים ובני משפחה המשתפים בחוויות ובתובנות.

הנחה את הערב חתנו ר' אבינועם שטרן.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.