מערכת COL | יום י"א טבת ה׳תשפ״ג 04.01.2023

איזו חרפה: התיק הפלילי נגד מבזה התפילין בדוכן חב"ד - נסגר

נסגר התיק הפלילי שנפתח נגד פעיל מפלגת מרצ בעיר נתניה, שביזה תפילין ועורר סערה ביום בחירות לכנסת בדוכן חב"ד בנתניה • ערר יוגש על ההחלטה: "פגיעה ברגשות דת של מיליוני יהודים בארץ ובעולם, הוא לא התנצל"
איזו חרפה: התיק הפלילי נגד מבזה התפילין בדוכן חב
ביזוי התפילין ביום הבחירות

התיק הפלילי שנפתח נגד פעיל מפלגת 'מרצ' שביום הבחירות האחרון ביזה בצורה מחרידה תפילין, בדוכן חב"ד שהוצב סמוך לקלפיות בעיר, נסגר. כך נחשף הערב (רביעי) בערוץ 7.

הרב ראובן בלאיש, שליח הרבי שהפעיל את הדוכן שבו התרחשה התקרית סיפר ל-COL מספר ימים אחרי הבחירות על מה שהתרחש במקום בשעת מעשה ועל התגובות שקיבל.

"ביום הבחירות השבוע הגעתי בסביבות השעה תשע וחצי או עשר בבוקר לדוכן והחברים של הקהילה שהיו שם לפניי אמרו לי שיש שם אחד שמפריע ועדיף להתרחק ממנו. הם סיפרו ששאלו אותו אם הוא רוצה להניח וענה להם בצורה לא נעימה. אמרתי בסדר והמשכנו את המבצעים", סיפר.


האזינו לראיון המלא >


 

"אחרי כמה דקות הפקח הגיע והתחיל לדבר איתי בצורה ממש טובה אבל אמר שאנחנו לא יכולים לעמוד במקום הזה בגלל החוק. בעקבות כך התקדמו עוד אנשים ממפלגות אחרות והתערבו וניסו להתערב ולומר 'הם לא פוליטיקה ורק רוצים להניח ולמה לא'. התחיל מעין ויכוח כזה.

"בשלב הזה הגיע אותו אדם והתחיל למצוא בעיות אצלנו שאנחנו עומדים שם והתחיל לצעוק. אנשים אמרו לו אתה יהודי ויכול להניח גם ואז עשה את שעשה. ברוך השם הגיעה משטרה וזה נגמר במהירות".

בלאיש ציין כי אותו אדם "לא בא להתנצל, הלך משם. המשטרה הגיעה במהירות ועשתה את העבודה שלה. מזל שהגיעה משטרה כי אנשים רצו להגיב בצורה ממש חמורה".

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר בעקבות סגירת התיק: "כל מדינת ישראל דיברה על ביזוי התפילין. המבזה מעולם לא התנצל, אבל המשטרה סוגרת מיידית את התיק.

"אנחנו כמובן נגיש ערר דחוף על ההחלטה. מצער מאוד שמדינת ישראל, שרגישה לכל פגיעה באסלאם ובנצרות, מתעלמת מפגיעה ברגשות דת של מיליוני יהודים בארץ ובעולם".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.