שניאור דייטש | יום י' טבת ה׳תשפ״ג 03.01.2023

הראשל"צ הגר"י יוסף והגרש"מ עמאר תקפו עליית בן-גביר להר הבית

הראשון לציון והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף, שיגר היום (שלישי) מכתב לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והביע מחאה על החלטתו לעלות הבוקר להר הבית: "כשר, המכשול שיש בזה מצד השפעה על הציבור הוא גדול יותר" • גם הראשל”צ ורבה של ירושלים הגרש"מ עמאר פרסם מכתב מחאה: "אין שום היתר כלל וכלל לכניסה להר הבית”
הראשל
משמאל: הראשל"צ הגר"י יוסף (צילום: יעקב כהן) והגרש"מ עמאר (ארכיון COL, באדיבות המצלם)

הראשון לציון והרב הראשי לישראל, הגאון הרב יצחק יוסף, שיגר היום (שלישי) מכתב לשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, והביע מחאה על החלטתו לעלות הבוקר, עשרה בטבת, להר הבית: "כשר המייצג את ממשלת ישראל עליך לפעול לפי הוראות הרבנות הראשית לדורותיה שאסרה את העלייה להר הבית".

הגר"י יוסף: "שמעתי בצער על החלטתך לעלות להר הבית, היום יום צום עשרה בטבת, ומתוקף תפקידי כרב הראשי לישראל וכממשיכם של הרבנים הראשיים לדורותיהם, אני חש חובה להתריע על חומרת איסור עליה להר, ולבקש ממך בשם הרבנות הראשית לישראל להימנע בעתיד מלעלות להר הבית, כדי שלא להכשיל את הרבים, ובפרט כיום שהתמנית לשר במדינת ישראל והמכשול שיש בזה מצד השפעה על הציבור הוא גדול יותר".

עוד מוסיף הראשל"צ: "גם אם יש איזה מיעוט של רבנים שהתיר לך באופן אישי, הדבר ברור שכשר בממשלת ישראל אין לך לפעול כנגד הוראות הרבנות הראשית לדורותיה ומה יאמרו המון העם בראותם שר, יהודי שומר מצוות הפועל בניגוד לעמדת הרבנות הראשית. כולי תקווה שתמצא את הדרך לתקן את הענין ולקדש שם שמים".

את מכתבו סיים הרב יוסף: "כולי תקווה שתמצא את הדרך לתקן את העניין ולקדש שם שמים, ולמזהיר ולנזהר ירבה שלומם כנהר".

גם הרב הראשי הספרדי של ירושלים, הראשל”צ הגרש"מ עמאר, תקף היום (שלישי) את עלייתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להר הבית.

במכתב, תחת הכותרת ‘אמת מארץ תצמח’, כותב רבה של ירושלים: “רבים פנו אלי לאמר שהיום נכנס שר להתפלל בהר הבית, ושאלו לדעתי. ותמהתי ועוד אתמה איך שר בישראל שומר תורה ומצוותיה מפר בפרהסיא פסק דין תורה של כל מועצות הרבנות הראשית, שיצאו בעקבות רבותינו גדולי הדור ופוסקי הדור, לקדושים אשר בארץ המה, ויבלח”ט אשר חיים עדנה, שפסקו על פי דין תורתינו הקדושה – שאסור ליכנס להר הבית איסור גמור.

“ובוודאי שאין בכוחנו למדוד גבולות הבית והעזרות, ועלולים ליפול באיסורים החמורים ביותר, ה’ יצילנו”.

הגרש”מ עמאר הוסיף: “ואני רואה חובה לעצמי כראשון לציון והרב הראשי לעיר הקודש והמקדש ירושלים, למחות בכל אלה שנכנסים בזמן הזה להר הבית, ולהודיע שאין שום היתר כלל וכלל להכנס להר הבית"

כפי שדווח הבוקר, השר  איתמר בן גביר עלה הבוקר להר הבית – לציון צום עשרה בטבת.

בן גביר נכנס לרחבת ההר מכניסה צדדית כשהוא מלווה באבטחה כבדה, שכללה את מאבטחיו האישיים ושוטרים נוספים, בידיעת מפכ”ל המשטרה ומפקד מחוז ירושלים.

ההחלטה לעלות להר הבית התקבלה כבר אתמול בפגישה שקיים עם נתניהו, שלאחריה אמר: “אסור להתקפל בפני חמאס”.

בן גביר שהה על ההר במשך 13 דקות.

השר אמר בהר: “הממשלה שלנו לא תיכנע לאיומי החמאס. הר הבית הוא המקום החשוב ביותר לעם ישראל, ואנחנו שומרים על חופש התנועה למוסלמים ולנוצרים אבל גם יהודים יעלו להר ומי שמאיים צריך לטפל בו ביד ברזל”.

מלשכת השר נמסר, כי “בן גביר קיים אמש הערכת מצב עם מפכ”ל המשטרה ומפקד מחוז ירושלים ונפגש עם ראש השב”כ וכולם קבעו שאין מניעה שבן גביר יעלה להר הבית. גורמי ביטחון שהשתתפו בהערכת המצב סברו גם שהתקפלות מול האיומים תהווה פרס לטרור ומתן לגיטימציה לפעולות נגד ישראל”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.