'חומת שבת' בגובה 4.5 מטרים: מואצות העבודות במחלף חב"ד
תושבי כפר חב"ד כבר הסתגלו לשינויים המפליגים שנכפו עליהם בעקבות הקמת 'מחלף חב"ד' ומערכת COL סיקרה את המאבק מזה כשלוש שנים.
הוגשו עתירות לבג"ץ שנדחו והקמת המחלף הפכה לעובדה מוגמרת.
כיום, לאחר חלק א' של העבודות, כבר קיימת ההפרדה המפלסית העוקפת את מסילת הרכבת על גבי גשר, ומובילה מכפר חב"ד לכפר חב"ד ב'.
כעת, חברת נתיבי ישראל החלה בחלק השני של הפרוייקט: הקמת המחלף המקוצר שיוביל את הבאים מתל אביב בכביש גישה מקוצר לנתב"ג, שיעבור במנהרה מתחת לכביש מספר 1 וכן במנהרה נוספת, מתחת לכביש המוביל לכפר חב"ד ב' - ישירות לטרמינל 3 בנתב"ג (ראה בהדמיה המצורפת). על פי התכנון, הכביש החדש יקצר את הדרך לבאים מתל אביב לנתב"ג בכ-13 ק"מ.
עלות הפרוייקט מוערכת בכמליארד שקל שיתחלקו בין נתיבי ישראל לרשות שדות התעופה.
לפי בדיקת נת"י, המחלף צפוי להפחית את העומס על כביש מספר 1 בין כפר חב"ד למחלף בן גוריון.
צילום הדמייה: נתיבי ישראל
כאמור, כפר חב"ד ויישובים נוספים עתרו לבג"ץ כשאחת הטענות המרכזיות הייתה שנסיעת כלי רכב רבים במהלך השבת והחג בסמוך לכפר חב"ד תפגע בתושבים וכן שהמחלף ינתק את כפר חב"ד ב' שבו לומדות מאות תלמידות, מכפר חב"ד.
אתר 'דה מרקר' מדווח כי הושג הסכם בין הצדדים, לפיו מרבית תנועת כלי הרכב תתבצע במנהרות שייחפרו מתחת לכביש 1.
כמו כן, סביב הרמפות במחלף החדש יוקמו חומות בטון ענקיות בגובה 4.5 מטרים, שהוגדרו כ"קיר שבת". תפקידן יהיה להסתיר את התנועה ולצמצם את מפגעי הרעש.
COL ימשיך לעקוב ולעדכן.