חיים גולדשטיין | יום י' טבת ה׳תשפ״ג 03.01.2023

סדרת המשניות שביאר הרב שטיינזלץ ז"ל הוגשה לנשיא הרצוג

נשיא המדינה יצחק הרצוג קיבל לידיו את סדרת המשניות שביאר הרב עדין אבן - ישראל (שטיינזלץ) ז״ל על ידי בנו, הרב מני אבן ישראל • "זהו מפעל מדהים! הוא משרת את כל העם ואת חיבורו של העם למקורותיו", אמר הרצוג • שרה אבן ישראל, אלמנתו של הרב עדין ז"ל, סיפרה לנשיא אודות שיחה שקיימה עם אימו, הגברת אורה הרצוג ז"ל, בה הזמינה אותה להשתתף בכנס אירגון נשי חב"ד בירושלים - ונענתה לבקשה בהתלהבות רבה 
סדרת המשניות שביאר הרב שטיינזלץ ז
בתמונה: הרב מני אבן ישראל, מנכ"ל מרכז שטיינזלץ והרב אמחיה אבן ישראל, מנהל פרויקט המשנה, עם הנשיא. צילום: קובי גדעון/ לע״מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג קיבל לידיו את סדרת המשניות שביאר הרב עדין אבן - ישראל (שטיינזלץ) ז״ל על ידי בנו, הרב מני אבן ישראל.

זהו למעשה הפרויקט האחרון שביאר הרב שטיינזלץ ז"ל ובכך סיים את מלאכת ביאור הקנון היהודי כולו, והוא הפרשן היחידי בהיסטוריה היהודית שזכה לכך.

שטיינזלץ ז״ל היה מחנך, חוקר ומבאר תלמוד וחסידות, פילוסוף, מבקר חברתי, ומחברם של יותר מ-60 ספרים בשפות שונות. בנוסף לכך הקים במסגרת פעילותו רשת של מוסדות חינוך וזכה במגוון פרסים כמו פרס ישראל ואות הנשיא. 

פרויקט משנתו של הרב כלל מהדורה חדשה של אחד הטקסטים הבסיסיים ביותר של היהדות, המציע פרשנות ברורה ותמציתית ומעניק ללומד אפשרויות להעמיק בתחומים שונים; מושגים, פסקי הלכה ומציאות הנושאים הנידונים.

המשנה כוללת 13 כרכים, 63 מסכתות, 4182 משניות, בסך הכל כ-9,000 עמודים. העבודה על המשנה בשפה העברית, נמשכה כ-8 שנים. כל כרך של משניות שטיינזלץ מכיל בממוצע 750 תצלומים ואיורים צבעוניים. 

באירוע, תיבדלחט"א שרה אבן ישראל, אלמנתו של הרב עדין ז"ל סיפרה לנשיא אודות שיחה שקיימה עם אימו, הגברת אורה הרצוג ז"ל, בה הזמינה אותה להשתתף בכנס אירגון נשי חב"ד בירושלים. גב' הרצוג נענתה לבקשה בהתלהבות רבה ונוכחותה גרמה להשתתפות מוגברת של נשים ששמחו על השתתפותה.

נשיא המדינה יצחק הרצוג: "זהו מפעל מדהים! יתרונו של המפעל הזה, זה שהוא משרת את כל העם ואת חיבורו של העם למקורותיו, העובדה שאתם מנגישים זאת לכל עם ישראל, היא זכות גדולה."

הרב מני אבן ישראל: ״אנו גאים להציג לכבוד הנשיא את הכרך האחרון של המשנה שבו אנו עושים סגירת מעגל מושלמת בין תחילת דרכו של הרב ומרכז שטיינזלץ בכרך הראשון של התלמוד שהוגש אף הוא לנשיא המדינה דאז מר שז"ר ( לפני כחמישים וחמש שנה) להגשת הכרך האחרון של המשנה המבוארת - והגשמת המוטו של הרב ״למד את עמי.״

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.