מערכת COL | יום ט' טבת ה׳תשפ״ג 02.01.2023

המאבק על ניהול 770: ערעור הוגש בניסיון למנוע את פסק הדין

בניסיון למנוע את פסק הדין החד משמעי לטובת המוסדות המרכזיים של חב"ד, כפי רצונו הברור והקדוש של הרבי נשיא דורנו, הגישו בשבוע האחרון הגבאים המנהלים בפועל בשנים האחרונות את 770 ערעור לבית המשפט
המאבק על ניהול 770: ערעור הוגש בניסיון למנוע את פסק הדין
צילום: מענדי הכטמן

גבאי בית הכנסת הגדול בקומה התחתונה של 770, המנהלים בפועל בשנים האחרונות את המקום, הגישו בימים האחרונים ערעור לבית המשפט, בניסיון למנוע את החלטת השופטת, שפסקה לפני כשנתיים וחצי באופן חד משמעי לטובת המוסדות המרכזיים של חב"ד.

כזכור וכפי שדווח ב-COL, בחודש אייר תש"פ פרסמה שופטת בית המשפט לסכסוכי נדל"ן בניו יורק, הרייט תומפסון, על פני 144 עמודים את פסק הדין שלה באשר לניהול בית חיינו 770.

פסק הדין קבע באופן ברור כי המוסדות המרכזיים - אגודת חסידי חב"ד העולמית וה'מרכז לענייני חינוך' - הבעלים על בניין 770, כפי רצונו הקדוש של הרבי, יכולים למנוע מהגבאים הנוכחיים לנהל את בית הכנסת.

יו"ר אגו"ח שמונה בידי הרבי הוא השליח הרב אברהם יצחק שם טוב. יו"ר המרכז לענייני חינוך הוא המזכיר הרב חיים יהודה קרינסקי.

"הרבי קבע והבהיר את כוונותיו באשר לניהול המקום", כתבה השופטת בין היתר. השופטת קבעה, כי "ברור לבית המשפט שהרבי היה אדם שראה למרחוק והבהיר מראש את כוונותיו. הראיות תומכות כי המבנה התאגידי של שני המוסדות (אגודת חסידי חב"ד ומרכז לענייני חינוך) הם אלה שבעבורם ייעד הרבי את החזקת וניהול נכסיו, וביניהם בית הכנסת. הרבי ראה את הנולד".

עוד קבעה השופטת כי "לבית משפט יש את החובה החוקית לאכוף את חוקי העזר, דיני התאגידים הדתיים ותיקונים".

כעת כאמור החליטו הגבאים להגיש ערעור על ההחלטה, באמצעות עורכי הדין ממשרד רודופסקי. בקשת הערעור מתפרסת על פני יותר מ-100 עמודים. מדובר במאבק משפטי אחרון קרוב ל-20 שנה בתביעות חוזרות ונשנות על ניהול בית הכנסת ב-770.

מזכירו של הרבי ואיש אמונו, הרב חיים יהודה קרינסקי, התייחס זמן קצר אחרי החלטת השופטת הדרמטית לפני כשנתיים וחצי לפסק הדין וכתב בהצהרה מיוחדת באנגלית כי "המטה העולמי של חב"ד ליובאוויטש מרוצה מההחלטה שניתנה בשבוע שעבר בידי בית המשפט בניו יורק, לפיה חוזר ניהול בית הכנסת הגדול ב-770 איסטרן פארקווי לבעליו החוקיים".

הרב קרינסקי פירט: "בהחלטה, קבעה השופטת הרייט ל. תומפסון, כי לגבאים אין זכות חוקית להמשיך ולהחזיק את המקום. השופטת אף הוסיפה כי הרבי קבע בעצמו את הכוח ואת הסמכות על הנכס הזה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.