מנדי ברגר | יום ה' טבת ה׳תשפ״ג 29.12.2022

שמונה ימים ולילות של אור ברחבי רובע קווינס בניו יורק

לרגל 'שנת הקהל' החליטו שלוחי הרבי לעדה הבוכרית ברובע קווינס, לקיים כינוסים מיוחדים, והדלקות פומביות מרכזיות בכמה מוקדים בכל לילה מלילות החנוכה • בפילוח מדויק של האוכלוסיה מגיל צעיר ועד מבוגר, הקיפה הפעילות אלפים רבים של יהודים, אנשים נשים וטף • סיכום ממצה של האור הגדול שזרח והאיר בקווינס
שמונה ימים ולילות של אור ברחבי רובע קווינס בניו יורק

לרגל 'שנת הקהל' עשו שלוחי הרבי מאמצים נרחבים כדי להקהיל כמה שיותר יהודים, אנשים נשים וטף, מקרב הקהילה הבוכרית המתגוררת ברובע קווינס, באירועי חג החנוכה.

רובע קווינס הוא הרובע הגדול ביותר מבין חמשת הרובעים שמרכיבים את העיר ניו יורק, מתגוררים בו כמעט 3 מיליון איש, ומאות אלפים מהם יהודים.

ביום ראשון בערב, נר ראשון של חנוכה, הגיעו קרוב ל-1500 איש! להדלקה הגדולה והמרכזית שאורגנה על ידי שלוחי הרבי לשכונת פרש מדוס ושכונת ג'מאייקה אסטייט הרב שמואל ושבע קוגן, בשיתוף פעולה עם שלוחי הרבי לרובע קווינס, הרב זלמן זבולונוב, הרב לוי יצחק וולוביק, הרב אשר ועקנין, והשליח הטרי שיצא לא מזמן הרב דוד שושן.

למרות גל הקור שפקד את ניו יורק בשבוע של חג החנוכה, הגיעו ההמונים למעמד הכביר, אותו הלהיבו הזמרים אורי דווידי ואבי בנימין. ילדים ומבוגרים קיפצו בהתלהבות לקול שירי החג, נהנו ממטעמי החנוכה, והשתתפו במשחק חברה מיוחד עם מסרים של חג החנוכה ושנת הקהל.

האירוע היה בתיאום עם שורה ארוכה של בתי כנסת ומרכזים קהילתיים באיזור, ו-12 ילדים שמייצגים את כלל הקהילות, עלו לומר י"ב פסוקים ומאמרי חז"ל כפי שהורה הרבי.

המארגנים הודו במיוחד לשמחה זומר, אריאל שמעונוב, יעקב הרשקוביץ והתמים אברהם אשר קוגן על השעות שהקדישו, הימים והלילות, למען הצלחת המעמד שקידש שם שמים בקנה מידה רחב, וגרם נחת רוח לרבי.

ביום שני אחר הצהרים, נר שני של חנוכה, יצאה שיירה ענקית של יותר ממאה! רכבים מקושטים ומעוטרים, עם חנוכיות, למסע ארוך של פרסומי ניסא בכל רחבי רובע קווינס, יחד עם הפעילות הנמרצת של תלמידי התמימים מישיבת תות"ל בקווינס בראשות הרב שארף.

מפקד המשטרה ליווה את השיירה, ודאג לכך שניידות משטרה יחסמו את הצירים בהם עברה השיירה. לצד המכוניות נסעה גם משאית ענקית עם מסכי לד שהקרינו כל העת מראות קודש של הרבי, ובסיום השיירה התאספו הכל בפארק רחב הידיים הסמוך ל'סנטר' המרכז הקהילתי המפואר של יהדות בוכרה, שם נאם בפני הנאספים הרב הראשי ליהדות בוכרה בארצות הברית וקנדה, הגאון הרב ברוך בביוב שליט"א, שבסיום דבריו הנלהבים הדליק את חנוכיית הענק.

ביום שלישי בערב, התקיים כינוס ענק לכל תלמידות תיכון 'אור חנה', וביום רביעי בערב התקיים ה'דינר' השנתי של כלל מוסדות החינוך, תחת אימפריית "אור אבנר – חב"ד ליובאוויטש" מיסודו של הנגיד ר' לוי לבייב שיחי'.

בליל שבת קודש, התאספו למעלה ממאתיים צעירים, ל'עונג שבת' שהפך עד מהרה להתוועדות תוססת של חג החנוכה יחד עם רב קהילת הצעירים השליח הרב אשר ועקנין.

ביום ראשון בערב, התקיים כנס ענק לכל ילדי וילדות הקהילה, 'ראלי' צבאות השם, עליו ניצח השליח הטרי שהגיע לא מכבר והשתלב בפעילות, הרב דוד שושן.

הילדים נהנו ממזנון עשיר, פרסים והגרלות, חידונים נושאי פרסים גדולים, הכינו יצירות התואמות למסרי חג החנוכה, צפו במופעים מבדרים שונים, והשתתפו כמובן בהדלקה גדולה ומרכזית.

השליח הרב שרגא זלמנוב סייע בהשגת האישורים להצבת חנוכיות הענק במוקדים המרכזיים של רובע קווינס. והשליח הראשי לקווינס הרב שלום דובער העכט, עודד את הפעילות העניפה והמורחבת, ואף ביקש מכל אחד ואחד מהשלוחים שהשנה הכל יהיה בשטורעם מיוחד של שנת הקהל.

שלוחי הרבי מסכמים בסיפוק שמונה ימים של אור, שמונה ימים ולילות של פעילות מואצת, שרישומיה יהדהדו בחודשים הקרובים בכל רחבי רובע קווינס.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.